Gjest Fast bruker, anonym nå Skrevet 16. januar 2004 #1 Del Skrevet 16. januar 2004 Har hatt mistanke om det en stund, men nylig fått det bekreftet. Og det er mer alvorlig enn jeg trodde også, og har pågått lengre. Så jeg må prate med henne om det, å få henne til å akseptere at hun har et problem, og at hun trenger hjelp. Det blir nok ikke lett, og vil derfor skaffe meg mest mulig informasjon først slik at jeg er forbredt med tanke på kunnskaper rundt emnet. Noen som har noen linker til steder jeg kan få informasjon rundt pillemisbruk, eller til behandlingssteder jeg kan ta kontakt med? Andre gode råd tar jeg og i mot med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. januar 2004 #2 Del Skrevet 16. januar 2004 Hva slags piller - hvorfor - av hvilken grunn begynte hun å ta piller... Du skulle kanskje snakket med legen hennes? H*n har selvsagt taushetsplikt - men du kan be om en time og så snakke med h*n om en situasjon - hypotetisk etc. H*n burde forøvrig være minvolvert i dette og hjelpe henne, så kan du være bak der og støtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 16. januar 2004 #3 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg ville tatt kontakt med legen hennes. Da kan du forklare situasjonen for legen og legen kan hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samme gjest Skrevet 18. januar 2004 #4 Del Skrevet 18. januar 2004 Hun bruker 4 forskjellige leger,og jeg kjenner ingen av dem, så hvilken som er hovedlegen vet jeg ikke. Så det er nok ikke løsningen. Noen må ta det opp med legen hennes ja, men det må bli henne selv når hun innser at hun må ha hjelp, noe som er nettopp det jeg planlegger å snakke med henne om. Misbruket har startet i sammenheng med piller hun har fått utskrevet pga smerter etter opperasjon og i forbindelse med deperesjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 18. januar 2004 #5 Del Skrevet 18. januar 2004 Siden hun tydeligvis bruker flere leger, ville jeg kontaktet Trygdekontoret. Dersom legen skriver ut medisiner på blå resept, vil jeg tro at de har en oversikt over dette der. De vil vel også kanskje ha en oversikt over eventuelle diagnoser som er stilt på din mor (mener å ha sett at legen sendte en slik melding til Trygdekontoret den gangen jeg fikk en diagnose, men jeg er ikke sikker). Som du sier er det veldig vanskelig å få gjort noe uten hjelp fra legen. Finnes det ikke noen sånn telefon man kan ringe og spørre om hva man kan/bør/skal gjøre da? Et søk på www.kvasir.no vil kanskje hjelpe deg. Vil uansett ønske deg lykke til! Vet litt hva du sliter med, da jeg har en i nær familie hvor legen nekter å gidde å gjøre noe annet enn å skrive ut resepter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #6 Del Skrevet 19. januar 2004 Takk for det :D Må innrømme at jeg er litt irritert på legen hennes selv her og, det er jo tross alt et "normalt" pillebruk foreskrevet av en lege som fikk henne ut i uføret i utgangspunktet, og hun får jo fremdeles resepter enda det jo burde begynne å lyse varsko til og med hos legen snart! Har tatt kontakt med private steder og fått en del god info der, men det er noe vi ikke har råd til, så må søke litt etter offentlig info. Lurer på om jeg rett og slett skal avtale et møte med trygdekontoret ja, de burde jo vite litt om slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 19. januar 2004 #7 Del Skrevet 19. januar 2004 Noen som har noen linker til steder jeg kan få informasjon rundt pillemisbruk, eller til behandlingssteder jeg kan ta kontakt med? Andre gode råd tar jeg og i mot med takk. For info. søk i kvasir på Rehabiliteringssentre - rus. Bor du i Østlandsområdet kan du sjekke ut info. på www.valdres-klinikken.no. Disse følger Anonyme Alkoholikeres 12-trinnsprogram og behandler pillemisbrukere. De har også flott oppfølging for barn av pillemisbrukere. Dere har ivertfall komme et steg på veien når din mor har erkjent at hun har problemer. Det beste er vel at hun kommer på et behandlingsted og får hjelp til å slutte. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå