AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg er under oppfølging hos NAV og skal forhåpentligvis få hjelp til å finne en arbeidsgiver som kan akseptere mine helsemessige begrensninger. Jeg har ingen diagnose (det hadde gjort ting enklere), men sliter med en rekke mindre problemer som til sammen blir en utfordring. Dette er slike ting som vel alle sliter med fra tid til annen, som magetrøbbel, hodepine, søvnproblemer, uforklarlig tretthet osv. Det er ikke så lett å forklare hvordan så hverdagslige problemer som barn selv også opplever innimellom skal gjøre at jeg trenger ekstra hjelp til å få en jobb. Jeg har to stebarn som er store (12-15 år), så det er jo ikke småbarn vi snakker om her. Men likevel vil jeg ikke gå i detalj og virke sutrete, men de trenger etter hvert en forklaring på hvorfor jeg blir gående arbeidsledig så lenge. Selv voksne kan ha problemer med å forstå hvorfor jeg sliter, siden alle som sagt har en eller flere av mine plager fra tid til annen. For min del er det omfanget av disse plagene som til sammen gjør meg utslitt og gjør at jeg ikke kan skaffe meg jobb på vanlig måte (arbeidsgivere vil naturlig nok ikke ha ustabile arbeidstakere som aldri vet når de er arbeidsføre eller ikke), så forhåpentligvis klarer jeg å få til en ordning ved hjelp av NAV sånn at jeg kommer meg i jobb igjen. Så lenge jeg er arbeidsledig og stebarna kun er her ca 40% av tida så klarer jeg å kamuflere mesteparten av utfordringene mine. Jeg har ikke sansen for at voksne skal klage jevnlig over smerter og slitenhet overfor barn, så det er ytterst sjelden jeg røper at jeg er dårlig. Jeg er også opptatt av å være et godt forbilde som står på og ikke gir opp for fort. Barna er jo ungdommer nå og har neppe godt av å omgås en voksen som stadig vekk "slipper unna" gjøremål pga diverse usynlige plager. Hvordan ville dere grepet an en slik situasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå