AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Nå er jeg lei av å få kviser på haken og i pannen. Jeg er i midten av 20-årene og synes ikke dette tar seg ut i det hele tatt. Er det noe jeg kan gjøre for å få det til å gå vekk? Jeg har ikke så mye at det er snakk om å få noen form for resept hos legen, men det er nok til at det plager meg. En jevn strøm at stygge kviser liksom. Blir aldri helt ren og fin. Jeg har ganske tørr hud i kinnene og ganske fet hud i panne og hake. Jeg tar imot kjærrigråd, gode kremer, hva som helst som faktisk funker. 2
Gjest Indra Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Kviser er dessverre noe som kommer av hormoner, ikke kosthold eller kremer. Men du kan gjøre det bedre om du damper ansiktet hver kveld og forsiktig klemmer ut hudormer.
Gjest Indra Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 p-pillen diane funker ofte. Jeg gikk på Diane i mange år, men det er ikke ideelt for kroppen. Mye hormoner.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Hvorfor er det ikke snakk om å få resept med legen? Dersom det plager deg, å du absolutt vil bli kvitt problemet, er det dessverre ingenting annet som vil funke. Gå til legen din å spør om å få byttet p-piller til Diane, eller få resept på tetracyclin.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Prøv lege likevel. Knip mye dagen før og morgenen før du skal til lege slik at du ser mest mulig jævlig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Jeg gikk på Diane i mange år, men det er ikke ideelt for kroppen. Mye hormoner. Ja, jeg har gått og går på de i mange år, i følge min lege så gjør det ingenting med mindre du allerede er i faresonen for blodpropp og sånn. Og jeg har virkelig prøvd ALLE kremer og sånt drit før, hjelper ikke i det hele tatt.
Envy Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 For meg var det eneste som hjalp å slutte med p-piller, slutte å spise sukker og ta sol. Aner ikke om dette er faktiske årsaker til at kvisene så og si er forsvunnet, men det er de faktorene jeg vet jeg har endret og som passer i tidsrommet i forhold til at kvisene forsvant
Gjest Eld Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Yasmin er like effektiv mot kviser som Diane. Yasmin har visstnok mindre bivirkninger, og færre går opp i vekt av Yasmin. Basiron er en krem som fåes reseptfritt på apotek. Det meste annet må du få på resept som Dalacin (liniment) og Tetracykliner (tablett/kapsler).
iskaffe Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Tja jeg har gått et år på yasmin og synes ikke det hjalp. Det første som skjedde var at jeg fikk et massivt utbrudd av store dimensjoner, før det etter hvert var tilbake til vanlig igjen. Anbefaler deg å prøve nattlysolje. Det er det eneste jeg har funnet til nå som jeg faktisk merker at fungerer. (har ikke prøvd diane eller basiron). Ja, jeg får fremdeles hormonkviser - men det er mye mindre enn før, går fortere over og huden min er myk og ikke tørr lengre. Har bare gått ca. 1 måned på dem så håper at det bedrer seg etterhvert. Tar 2-3 kapsler om dagen.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Takk for mange svar fort! Jeg burde kanskje tatt opp det med p-piler i hovedinnlegget, det glemte jeg helt. Jeg har gått på p-piller i mange år, to forskjellige merker. Sluttet for noen måneder siden nå, og det er ikke egentlig aktuelt å begynne igjen. Jeg merket heller ingen forskjell på huden i det hele tatt på noen av pillene eller da jeg sluttet, så jeg tror ikke det er løsningen for meg. Men det var noen andre gode tips her som jeg absolutt skal vurdere! Så tusen takk! Det er bare å fortsette å komme med forslag hvis dere har noen
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Takk for mange svar fort! Jeg burde kanskje tatt opp det med p-piler i hovedinnlegget, det glemte jeg helt. Jeg har gått på p-piller i mange år, to forskjellige merker. Sluttet for noen måneder siden nå, og det er ikke egentlig aktuelt å begynne igjen. Jeg merket heller ingen forskjell på huden i det hele tatt på noen av pillene eller da jeg sluttet, så jeg tror ikke det er løsningen for meg. Men det var noen andre gode tips her som jeg absolutt skal vurdere! Så tusen takk! Det er bare å fortsette å komme med forslag hvis dere har noen Diane er "kvisepillen" da. Den er først og fremst en kvisepille, som tilfeldigvis også virker som prevensjon. Ingen får Diane hvis de ikke har kviser. Så hvis du ikke har prøvd den ville jeg gjort det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Tja jeg har gått et år på yasmin og synes ikke det hjalp. Det første som skjedde var at jeg fikk et massivt utbrudd av store dimensjoner, før det etter hvert var tilbake til vanlig igjen. Anbefaler deg å prøve nattlysolje. Det er det eneste jeg har funnet til nå som jeg faktisk merker at fungerer. (har ikke prøvd diane eller basiron). Ja, jeg får fremdeles hormonkviser - men det er mye mindre enn før, går fortere over og huden min er myk og ikke tørr lengre. Har bare gått ca. 1 måned på dem så håper at det bedrer seg etterhvert. Tar 2-3 kapsler om dagen. Er det andre som har erfaringer med nattlysolje (:? Og vil du fortelle litt nærmere? Hvorfor virker det og slikt, og hva er det i grunn?
Gjest Frkfreken Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Hva bruker du av rens, krem og sminke da? Kanskje problemet ligger der. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Hva bruker du av rens, krem og sminke da? Kanskje problemet ligger der. Det er mange dager ila en uke hvor jeg ikke bruker sminke i det hele tatt. Minst like mange dager uten sminke som med, så jeg tror ikke det er problemet. Og det er altså hovedsaklig haken og pannen som får kviser, altså de feteste delene av ansiktet mitt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #16 Skrevet 22. mars 2012 huff er også i midten av 20 årene og sliter med kviser på hake og panne er så lei, men legen sier det ikke er nok til at jeg får medesiner for det... er kjempe flink til å rense ansiktet og bruker MYE penger på masker, rens osv!! men ingenting hjelper. går ikke på p piller eller noe sånt :S
Gjest Eld Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 Tja jeg har gått et år på yasmin og synes ikke det hjalp. Det første som skjedde var at jeg fikk et massivt utbrudd av store dimensjoner, før det etter hvert var tilbake til vanlig igjen. Anbefaler deg å prøve nattlysolje. Det er det eneste jeg har funnet til nå som jeg faktisk merker at fungerer. (har ikke prøvd diane eller basiron). Ja, jeg får fremdeles hormonkviser - men det er mye mindre enn før, går fortere over og huden min er myk og ikke tørr lengre. Har bare gått ca. 1 måned på dem så håper at det bedrer seg etterhvert. Tar 2-3 kapsler om dagen. Det er nok litt individuelt, men i teorien er de like effektive. Jeg tålte ikke Diane så jeg gikk over til Yasmin, og huden holdt seg like bra, men jeg fikk ikke bivirkninger som jeg fikk med Diane
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #18 Skrevet 22. mars 2012 Det er mange dager ila en uke hvor jeg ikke bruker sminke i det hele tatt. Minst like mange dager uten sminke som med, så jeg tror ikke det er problemet. Og det er altså hovedsaklig haken og pannen som får kviser, altså de feteste delene av ansiktet mitt. At du ikke bruker sminke trenger ikke å ha så mye å si. Igjen, hvilke produkter bruker på huden din?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #19 Skrevet 22. mars 2012 At du ikke bruker sminke trenger ikke å ha så mye å si. Igjen, hvilke produkter bruker på huden din? Okei. Jeg bruker en consealer fra Lancôme og pudder fra Isadora. Hudkrem er Vaseline Intensive Care også bruker jeg en skrubb fra Garnier.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #20 Skrevet 22. mars 2012 Okei. Jeg bruker en consealer fra Lancôme og pudder fra Isadora. Hudkrem er Vaseline Intensive Care også bruker jeg en skrubb fra Garnier. Kjære deg, da er det ikke rart du får kviser! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå