AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har "vokst opp med" at det alltid vil være billigst å kjøpe mobiltelefon uten abonnement -når man tenker sluttsum. Stemmer dette? Har forsøkt å søke litt på nett, men blir bare forvirret. Jeg har aldri eid en IPhone før. Ingen smartphone heller, så jeg aner dermed ikke hvordan forbruket endrer seg, med tanke på nettbruk osv. Min utgamle Ericsson-telefon skal byttes ut. Denne har jeg ikke kunnet bruke noe særlig på nett, men ser for meg at dette vil endre seg når jeg bytter telefon. Har hittil vært veldig fornøyd med mitt OneCall-abonnement, men ser at de ikke selger IPhones i pakkene sine. Vurderer nå å kjøpe en som ikke er låst til et abonnement, men prisen er skremmende mot det jeg er vant til.
LongKissGodnight Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Iphoner selges ikke til annet enn låst abonnemang til enten Telenor eller Netcom,såvidt jeg vet. Var iallefall det slik før. Men muligens det er noe som har endret seg. Jeg har iphone selv,og storfornøyd. Da jeg kjøpte min første iphone for flere år siden var den løst til ett abonnemang som kostet mere enn det som jeg brukte før jeg kjøpte min. Det var så betydelig stor forskjell at jeg da valgte å kjøpe meg ut av avtalen om binding for så å bytte over til ett mere passende abonnemang for mitt bruk,og med mye lavere kostnader. Når jeg regnet på det i ettertid så har det lønnt seg for meg. Kommer jo selvsagt ann på hvor mye man tenker å sitte på nettet med en smarttelefon,men om du skrur på wifi modusen så kobler den seg på det nermeste tråløse nettet i forhold til der du befinner deg og da sparer du endel penger på det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Å, får man ikke kjøpt uten binding? Æsj..
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 jeg kjøpte min iphone 3gs uten binding, så det burde jo være mulig fortsatt. sjekk om de har den på komplett.no eller noe Jeg kjøpte min for 5 tusen og den billigste med abonnemang kom opp i nesten 10tusen løpet av de 12 månedene, så jeg vet jeg sparte penger på det
Belle Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 iPhone kjøper du uten binding på apple sin nettside...
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 kjøp uten binding på apple.no ! du sparer penger på det, det har iallefall jeg erfart
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Selvsagt kan man kjøpe Iphone uten binding! Hva er dette for noe svada? Er bare å gå inn på apple.no og kjøpe i vei. (Og selvsagt er det billigere og kjøpe uten abonnement, da kan du selv binde mobilen til det abonnementet du vil ha, og ikke et som er forhåndsbestemt og som regel gjør mobilen minst dobbelt så dyr, i noen tilfeller enda mer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå