girl95 Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Hei, jeg er en jente på 16 år og har veldig lyst på sommerjobb i år i og med at jeg ikke skal reise. Er det noen som vet hvor man oftest får jobb? Jeg vil helst jobbe på Cafe eller assistent i en salong eller noe. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, skal jeg bare dra til en butikk å spørre om de tar imot folk til sommerjobb, eller må jeg gå rundt og ta med meg CV? har aldri søkt sommerjobb før så har lite peiling. Takker for alle svar på forhånd
Gjest Daenerys Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Skriv en god CV, gå til stedene du har lyst til å jobbe, spør etter daglig leder, hils og si du veldig gjerne ønsker sommerjobb der Kanskje du blir intervjuet på stedet, eller så kan de ta vare på cv-en og si de kontakter deg.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Du er litt seint ute, vi har allerede ansatt sommervikarene i år. De var på opplæring i vinterferien og skal ha mer opplæring i påskeferien. Men lag en enkel cv og dra rundt og snakk med daglig leder e.l. der du kunne tenke deg å jobbe.
girl95 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2012 Hvordan lager jeg CV egentlig? Ja jeg føler jeg er litt seint ute, men har hatt så mye å gjøre på skolen at jeg ikke har fått tid :/
girl95 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2012 KAn jeg ikke ringe de ulike butikkene og spørre dem på telefon om de tar imot folk til sommerjobb, da kan jeg ta med CV og vise dem etterpå hvis svaret deres er ja? For det er ikke sikkert at man får svar med en gang når man drar for å spørre, har skjedd med meg mange ganger når jeg skal søke jobb til OD.
Lista Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Det ser bedre ut om du fysisk møter opp og spør om å få snakke med daglig leder! Jeg ville gjort det sånn. 1
Gjest Daenerys Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Hvordan lager jeg CV egentlig? Ja jeg føler jeg er litt seint ute, men har hatt så mye å gjøre på skolen at jeg ikke har fått tid :/ Internett er din venn. Bare å søke.
Gjest kittycat Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 er visst sent ute myself. heh, det første som kommer opp når du skriver på google # hvordan s" er "hvordan skrive en cv". så det fikser du. Selv ville jeg nok ringt.. er så stress å skrive. Kunne tenkt meg å jobbe som servitør somewhere, men uansett folk vil nesten ikkje ha folk under 18. Fuck ya all. jepp lykket til
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 er visst sent ute myself. heh, det første som kommer opp når du skriver på google # hvordan s" er "hvordan skrive en cv". så det fikser du. Selv ville jeg nok ringt.. er så stress å skrive. Kunne tenkt meg å jobbe som servitør somewhere, men uansett folk vil nesten ikkje ha folk under 18. Fuck ya all. jepp lykket til Med den innstillingen der tror jeg neppe det er alderen din som gjør at folk ikke vil ansette deg... 3
Gjest mari kontrari Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 Ville bare si at det ikke er sikkert du får drømmesommerjobben uten erfaring - så jeg ville søkt jobber som vasking, avisbud og hjelp ved sykehjem i tillegg til det du helst vil. Selv om det ikke virker så morsomt øker det virkelig sjansene din for å få en annen sommer- eller deltidsjobb senere. Søk på alt mulig, ring sykehjem og barnehager, og møt opp i butikker ol. i kontortid (eller rett etter skolen - daglig leder jobber sjeldnere kveldskift har jeg inntrykk av) med CV og en åpen søknad som er tilpasset butikken du vil jobbe i. Få noen til å lese gjennom søknad/CV for deg - kanskje en lærer er villig om du spør fint? Lykke til! PS: Om du ikke får en fast jobb - sjekk om kommunen der du bor har tilbud som "ung jobb", eller heng opp lapp i nabolaget om at du kan hjelpe med hunder/barn/maling/plenklipp alt etter som hva som passer deg. Spør også familie og kjente om de vet om noen som trenger hjelp. Den første jobben, om aldri så liten, er alltid den vanskeligste å få. 2
Adalin Skrevet 9. april 2012 #12 Skrevet 9. april 2012 Du kan ikke være kresen i valget på jobb, og jeg vil anbefale deg å søke på så godt som alle butikkene, firmaene, etc du kommer over. Jeg søkte på bort i mot 50 jobber for å få jobben min, og da søkte jeg på alt som var mulig. For at det skal være tydelig for arbeidsgiver at du er interessert i jobben må du nesten møte opp personlig og spørre etter h*n. Spør om h*n vil ta imot søknaden din, og at du ønsker deg sommerjobb. Det kan være et lite pluss å fortelle at du har muligheten til å jobbe hele sommeren, da du ikke skal bort. 1
MiniSilje Skrevet 19. april 2012 #13 Skrevet 19. april 2012 Jeg er 17 år og har jobbet på cafe siden jeg var 16, men jeg er ikke helt sikker på om de tar folk inn kun for sommerjobb i og med at det er dyrt og ha folk på opplæring noen du mest sannsynlig kommer til å få noen dager. Jeg jobber på baker brun da, så det kan godt være andre tar folk inn på sommerjobb Jeg vet også at baker brun satser veldig på ung arbeidskraft, altså unge folk og mange under 18 år, så hvis det er en i nærheten av deg ville jeg absolutt prøvd meg der Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå