Gå til innhold

Får ikke dekket skade av forsikringsselskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på butikken da en mann dunket inn i meg slik at veska mi med pc falt på gulvet. Forsikringsselskapet sier at jeg ikke kan få noe på forsikringen fordi det var et uhell, og at han ikke hadde som intensjon å ødelegge pcen min... Er det virkelig sånn? Frustrert nå:(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var på butikken da en mann dunket inn i meg slik at veska mi med pc falt på gulvet. Forsikringsselskapet sier at jeg ikke kan få noe på forsikringen fordi det var et uhell, og at han ikke hadde som intensjon å ødelegge pcen min... Er det virkelig sånn? Frustrert nå:(

Nei de dekker ikke pc. Fikk ødelagt min som var ny og kostet 7000 kr.

Skrevet

Hvilken forsikring er det du har da?

En ulykkesforsikring kan kanskje dekke dette?

Ev helårs reiseforsikring (av den typen som dekker deg med en gang du er ute av døra)

AnonymBruker
Skrevet

Det er helårsreiseforsikring, som dekker meg med engang jeg er ute av døra... Spurte til og med når jeg kjøpte den om den dekket alt av elektronikk osv....... Skikkelig skuffet og lei.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Du har retten på din side, såfremt du faktisk var på reise. Det er ikke slik at en reiseforsikring dekker deg om du er ute av døra, dersom du IKKE samtidig er på reise! Du må nemlig være på vei til eller fra reise. Sikker på at det ikke er der problemet ligger? Hadde du vært på vei/vært på reise, så ville et slikt uhell, hvor en annen part påfører deg tapet, bli dekket av din reiseforsikring.

Skrevet

Dette høres ut som noe som går på uflaksdekningen på reiseforsikringen, men da må du først sjekke om du har en slik type forsikring. I tillegg vil det gjerne være en øvre grense (gjerne rundt 2500,-). Du kan også sjekke om du har en uflaksdekning på innboforsikringen. Denne vil ha en høyere enn på en reiseforsikring, men sannsynligvis noe høyere egenandel.

Skrevet

Dette høres ut som noe som går på uflaksdekningen på reiseforsikringen, men da må du først sjekke om du har en slik type forsikring. I tillegg vil det gjerne være en øvre grense (gjerne rundt 2500,-). Du kan også sjekke om du har en uflaksdekning på innboforsikringen. Denne vil ha en høyere enn på en reiseforsikring, men sannsynligvis noe høyere egenandel.

AnonymBruker
Skrevet

I erstatningsretten er det, dessverre for deg, slik at såkalte "hendelige uhell" ikke gir grunnlag for erstatningskrav. Om du skal få refundert noe i forhold til datamaskinen, så må det nok gå på en eventuell forsikring. Om du har forsikring med god nok dekning vet jeg ikke, men forsøk å få en skikkelig dialog med forsikringsselskapet. Møt gjerne opp på kontoret deres fysisk, fremton deg på en hyggelig måte, og finn ut av hva situasjonen er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen "uflaksdekning" på reiseforsikringen... Mao: er du selv skyld i det, får du ikke dekket det. Dessuten må man faktisk være på reise, det er kun i forbindelse med reise at man kan bruke reiseforsikringen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har innboforsikring gjennom LO og de har dekket skade på 2 av mobiltelefonene til ungene. Begge gangene knuste glasset som følge av lek og tull. Det var ingen problemer å få dekket dette. Har du en slik innboforsikring så bør du undersøke om de dekker skaden din der. Er det to i samme husstand som er LOmedlemmer så slipper du egenandel også :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen "uflaksdekning" på reiseforsikringen... Mao: er du selv skyld i det, får du ikke dekket det. Dessuten må man faktisk være på reise, det er kun i forbindelse med reise at man kan bruke reiseforsikringen.

De fleste reiseforsikringer i dag dekker skader som skjer så fort man er utenfor utgangsdøren.

• Liker 4
Skrevet

De fleste reiseforsikringer i dag dekker skader som skjer så fort man er utenfor utgangsdøren.

Det er riktig, men med et unntak hvis jeg ikke husker helt feil. Reise til og fra arbeidsplass er ikke dekket av reiseforsikringen.

For å svare TS, hendig uheld dekkes normalt ikke, men sjekk som noen sier her om du har utvidet innboforsikring som dekker skader på dine objekter som følge av hendelig uhellg. Noen slike forsikringer har lav egenandel for nyere elektronikk også, men dette varierer veldig fra selskap til selskap.

Skrevet

Det finnes reiseforsikringer med uflaksdekning. Jeg har en slik selv, og har også benyttet meg av den etter å ha fått ødelagt noe ved et hendelig uhell. Min forsikring er en helårs reiseforsikring uten egenandel. Jeg var ikke på reise da uheller inntraff, men var utendørs. Fikk oppgjør raskt og uten problemer.

For å svare TS, hendig uheld dekkes normalt ikke, men sjekk som noen sier her om du har utvidet innboforsikring som dekker skader på dine objekter som følge av hendelig uhellg.

Har du en uflaksdekning så dekkes hendelige uhell inntil et visst beløp.

Skrevet

hva med at mannen som var uheldig betaler den ? fikk du ikke navn og nummer?

Skrevet

Ja, som jeg skrev så er offtest slik "uflaksdekning" en tilleggsdekning på innbo. Hun har jo allerede fått nei på reiseforsikringen, så har hun ikke denne dekningen der, slik du har. Da må hun sjekke om hun har mulighet for å få det dekket på noen av sine andre forsikringer.

Skrevet

Det finnes reiseforsikringer med uflaksdekning. Jeg har en slik selv, og har også benyttet meg av den etter å ha fått ødelagt noe ved et hendelig uhell. Min forsikring er en helårs reiseforsikring uten egenandel. Jeg var ikke på reise da uheller inntraff, men var utendørs. Fikk oppgjør raskt og uten problemer.

Hvordan reiseforsikring har du?

Jeg har den som har vunnet best i test i mange år på rad og de har ikke det. Men om man har sånn uflaksforsikring på innbo er man dekket de første 45 dager på reise mot en egenandel på 2000(eller noe slikt).

Ellers er det bare tyveri o.l som dekkes av reiseforsikring.

Skrevet

Har forsikring i Gjensidige. Forsikret kamerautstyr, laptop, mobil osv

Jeg kan kaste kameraet i en vegg med vilje om jeg vil og få igjen på forsikringen.

AnonymBruker
Skrevet

BARE hvis du faktisk er på tur til eller fra REISE!!!

Gjest Survival
Skrevet

Jeg tror du kan ta det på innboforsikringa.

Skrevet

BARE hvis du faktisk er på tur til eller fra REISE!!!

Dette stemmer ikke helt. Du får helårs reiseforsikring som gjeldr fra du går ut av døra hjemme enten du skal på reise eller du bare skal rusle en tur. Som nevnt tidligere har jeg selv benyttet meg av uflaksdekningen på min reiseforsikring, og jeg var ikke på reise. Jeg var bare uheldig å miste en gjenstand i bakken slik at den gikk i stykker da jeg var ute en liten tur. På min reiseforsikring er det hjeller ingen egenandel.

Det er store forskjeller mellom reiseforsikringene. For de som kun har en basis/grunndekning vil forsikringen sannsynligvis gjelde kun når de er på tur. Har en de beste dekningene vil du være dekket fra du går ut døra hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...