Gå til innhold

Hvilke smykker bruker du til daglig?

Anbefalte innlegg

Gjest Adessón
Skrevet

Morsomt å høre hva dere bruker av smykker og accesorier til daglig. Og hvordan de ser ut. Klassiske, spesielle, osv. Smak og behag er morsomt å høre om.

Får vel starte med meg selv først.

Vanligvis ikke øredobber. Men det hender at jeg bruker et par små diamanter.

Smykke bruker jeg. Et om-tegn i sølv.

Så bruker jeg "viktig"-ringen på høyre finger, og en spesiell, massiv sølvring som egentlig er en mannering på venstre langfinger. Det er fordi den er for stor for andre fingre.

Klokke har jeg på høyre arm. Den er firkantet med svart rem.

Rundt venstre håndledd har jeg noe som egentlig er et manne-halskjede. Det er tvinnet rundt håndleddet to ganger. Det er av sølv og er tvinnet i en rund, litt avstivet tett flette.

Må vel si at det er en spesiell grunn til at to av de tingene jeg bruker er manneting. Men den årsaken holder jeg for meg selv. :blunke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Har to par øredobber jeg tar på meg når jeg en sjelden gang husker at jeg har hull i ørene.

Skrevet

Bruker sjelden øredobber, men rundt venstre håndledd har jeg alltid en Tag Heuer i gull og stål, rundt høyre et massivt gullarmbånd på ca. 50 gr. i gult og hvitt gulll. På fingrene; På venstre hånds langfinger har jeg en tofarget gullring med to diamanter og på høyre ringfinger har jeg en tung (15 gr.) tofarget gullring med en 0,3 c diamant. Rundt halsen har jeg alltid (Har aldri tatt det av siden jeg fikk det for 6 år siden faktisk...) et 30 gr. tofarget gullkjede med et "Leo" anheng...

Bytter sjelden andre smykker. I så fall er det øredobber og armbånd.

Skrevet

Jeg har på meg ett smykke i hvitt gull som jeg fikk i 20-årsgave fra mine slektninger. Smykket er en runding med en runding rundt.. :blunke:

Har også på meg en gammel, enkel ring med litt rart mønster som jeg fant på badet for en uke siden.

Bruker ikke øredobber...

Clea

Skrevet

Jeg har alltid på meg gullarmbånd, 4 gullringer, inkludert gifteringen, og halskjede i gull med halvparten av et hjerte og kors på.

Skrevet

Øredobber bruker jeg alltid. På trenign bruker jeg et par små diamantøredobber - ellers (hvis jeg husker det) noe som synes litt mer.

Også har jeg giftering og alliansering.

Har masse smykker og hyggelige ting jeg kan pynte meg med, men det blir sjelden til det.

Skrevet

Bruker aldri noe særlig smykker.

Har ett kjede i sølv, med en liten, oksydert sølvkule (helsvart) og en liten gull"ring" på hver side av kulen. alle deler er små, enkle og løse.

Eller har jeg ei klokke som er som ett pent armbånd, i matt og blankt "sølv".

Bruker aldri øredobber og veldig sjeldent ringer.

På sommern derimot kan jeg gjerne bruke en enkel ankellenke og en lillefingerring eller noe annet enkelt.

Skrevet

Jeg har alltid på meg følgende:

Små, runde gulløredobber

Halskjede, ofte i oksidert sølv

3 gullringer

Tenker egentlig ikke så mye over at jeg har på meg smykker, det er heller blitt en vane og jeg føler meg "tom" uten...

K

Skrevet

Jeg bruker bestandig forlovelsesringen og et armbånd jeg fikk i 18-årsgave av min (nå avdøde) bestemor. Noen ganger har jeg en ring til, men mer enn to ringer ser bare tåpelig ut. Ellers veksler jeg litt mellom diverse halskjeder, bruker som oftest et med stjernetegnet mitt eller et annet med diamanter. Jeg bruker aldri øredobber, har ikke hull i ørene og synes de som er for oss uten ser så store og klumpete ut.

Skrevet

Går alltid med gullring med samboerens navn gravert inni.

Ellers varierer det. Er ikke alltid jeg husker å ta på smykker, men prøver å gå med noe hver dag. Liker smykker, men alt jeg har på meg bør matche til en viss grad.

Skrevet

Små diamantøredobber bruker jeg daglig, noen ganger matchende halssmykke. Ringer med stener i ulike farger, kjøper de på Scorpius. Ellers bruker jeg ofte et bredt sølvarmbånd med glassperler.

Skrevet

4 sølvringer, 1 på venstre tommel, en på tuppen av venstre lillefinger, en på høyre ringfinger og en på den ene tåen min på høyre fot.

Thats it!

Skrevet

9 små gulløredobber

Gifteringen (og vanligvis allianseringen men nå har jeg fått eksem så :roll: )

Gjest Zalomine
Skrevet

Klokka jeg fikk til jul er fast "inventar". Jeg bruker alltid en gullring til hverdags, det er Siv-øk. ringen min, altså en skolering. Jeg bruker øredobber, men bare noe enkelt. Av og til et gullsmykke i halsen, dersom det passer til klærne, og jeg husker på det der jeg halvsover på badet om morgenen.

Når jeg skal pynte meg, det blir noe annet, men dette er det jeg bruker til hverdags.

En gang i fremtiden får jeg vell en gullring til den andre hånden også.... Men det avhenger av sambo...

Skrevet

Vanligvis (i allefall for tiden) bruker jeg et par små gulløredobber med blank sten, på venstre hånd en ring i rødt og hvitt gull med en diamant og på høyre hånd allianseringen jeg fikk til jul av sambo. Også bruker jeg som oftest et ur som ligner mer et armbånd og evt et sølvarmbånd eller noe uekte på den andre armen.

Jennifer

Skrevet

Gullarmbånd - tynn lenke - gave fra bestefar til min bursdag

Charmsarmbånd med glasshjerter og sølvfigurer - julegave fra "svigers"

Gullring med perle - gave fra min kjære

Sølvring med safir -gave fra meg selv :sjarmor:

"Piercingøredobbene" øverst i hvert øre, som har lilla sten

Et par sølvøredobber - rosa sten på stift

Et par sølvøredobber - safir på stift

( har tilsammen 6 hull i ørene og bruker alltid alle øredobbene )

Går nesten ikke med klokke lengre, men skal kjøpe meg en ny og fancy om jeg får jobb. Jobber jeg som helsesekretær, bruker jeg et søsterur jeg har fått av bestemor.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg bruker sjelden de samme smykkene hver dag. Kommer an på klær og sånn, men det jeg har på meg idag er ganske typisk.

Firkanta, solid klokke fra ck, som ser ut som et armbånd i "sølv".To ringer i sølv på klokkehåndas ring og langfinger begge har store "diamanter", sølvring på høyre lillefinger med rosa sten, armbånd på høyre arm satt sammen av krystallhjerter i ulike rosa-farger. Rosa øredobber. Bruker stort sett alltid smykker i sølv og/eller hvitt gull med krystallstener (diamanter eller noe som jeg kan late som er det :D )

Skrevet

Det varierer veldig fra dag til dag egentlig. Har 2 smykker som jeg bruker veldig mye, det ene er morgengave fra mannen min da vi giftet oss, det andre fikk jeg til en bursdag fra ham. Liker begge to veldig godt.

Ellers kommer det helt an på antrekkene jeg har på meg, noen klær krever "røffe" smykker, andre klær klassiske.

I tillegg har jeg alltid gifteringen min på meg da (selvsagt :blunke: )

Skrevet

Bruker aldri øredobber fordi jeg en eller annen gang for mange år siden fikk for meg at jeg får utstående ører nå jeg bruker dobber... :roll:

Halssmykker er jeg heller ikke så glad i.

Men på hendene har jeg: en alliansering i hvitt gull med 5 diamanter (husker ikke karat og sånn) på venstre ringfinger, og en glatt gullring (jepp, gifteringen!) og en alliansering i gult gull med 5 diamanter på høyre ringfinger. Noen ganger bytter jeg ut allianseringen i hvitt gull med en enstensring og en alliansering med 3 diamanter på samme finger.

Klokken min er enten en stål Tag Heuer, en svart CK eller en rød DKNY. Bruker også gjerne et kraftig ankerarmbånd i sølv. Og avogtil 5 perlearmbånd, innkjøpt på HM. Men det er bare juggel, altså...

Skrevet

Jeg skifter smykker ganske ofte, avhengig av antrekk. Har vanligvis på meg øredobber, det kan være alt fra juglete øreringer til lekre små sølv- og ametystting som jeg har i dag. Har jeg ikke høyhalset genser, bruker jeg et smykke som komplementerer antrekket. Men på hendene bruker jeg bare forlovelsesringen - blir vel en til når vi gifter oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...