Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til nå brukt md formulations, men siden det snart er sommer så tenkte jeg å kjøpe noe annet.

Har ganske fet hud, store porer, røde kvisearr, ujevn hudtone og jeg har også slitt med kviser i perioder, men ser ut til og ha blitt endel bedre nå.

Bruker decleor ylang ylang nattbalm, md formulations oily skin rens, md formulations oily skin serumet, md formulations Clearing Complex Masque og har decleor aroma cleanse cleansing gel.

Trenger vartfall nytt serum, annsiktsmaske og muligens nattkrem.

Kom med tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er huden din grov? Reagerer den lett på noe?

Jeg er selv veldig glad i MD's continuous renewal serum. Er det dette du har brukt? Jeg vet det er skrytt opp og ned i mente på KG, men det er virkelig en grunn for det. Denne kombinert med MD facial cleanser og Face & body scrub er utrolig bra. Har den rensende masken som du nevner selv, og den er også gull å ha iblant.

Ser du ikke spør etter rens, men min mening er at MD er hakket bedre enn decleor når det gjelder fet/grov hud. Vil virkelig anbefale rensen og skrubben. Har ganske lik hud som den du beskriver, og jeg bruker følgende:

MD facial cleanser - Renser i dybden. Inneholder glykolsyre som er essensielt for å gjøre grov hud mer medgjørlig og regulerer talgproduksjon. Er også bra for fuktbalansen i huden.

Decleor Matifying Lotion - Toner som matter og trekker sammen porer, samt balanserer ph-verdien i huden.

MD continuous renewal serum - Vidunder serum, beste serumet jeg har vært borti. Og jeg har virkelig prøvd mye for min fete/grove hud! Denne inneholder også glykolsyre, og har bedret mine kvisearr utrolig! Det kan bli litt verre før det blir bedre, siden huden "tømmer" seg for urenheter.

Decleor Vitaroma Wrinkle prevention emultion (dagkrem) - Lett emulsjon for mennesker i 20-årene, er en god krem spesielt for vår og sommer. Om vinteren er hydra floral emulsion bedre, synes jeg :)

Decleor aroma white c+ recovery brightening night cream - Utrolig bra nattkrem, som lysner arr og jevner ut hudtonen. Gir mye fukt! Blir littegranne blank, men det gjør ikke noe særlig når jeg sover.

Også bruker jeg Decleor Hydra floral mask (fuktmaske) og Clearing complex-masken til MD fast. Etter den rensende masken er det gull verdt å ha en fuktighetsmaske som gir det huden trenger av fukt (ikke fett). Mange får faktisk urenheter av at huden ikke får det den trenger av næring, siden huden da produserer talg selv for å ordne dette. Har ellers MD firming treatment masque og MD illuminating maque som jeg også bruker iblant. Sistnevnte er utrolig god på å jobbe med hudtonen og lysne arr etter kviser. Nå nevner ikke du hvilken type ansiktsmaske du ønsker, men fuktmasken fra Decleor og illuminating-masken til MD er supre alternativer :)

Også skrubben til MD da, som gir meg babyrumpe-hud i ansiktet :rodmer:

Bare spør om det er noe du lurer på, så skal jeg svare det jeg kan.

Skrevet

Takk for svar :D

Vil vel si at jeg har litt grov hud og jeg reagerer ikke så lett på noe spesielt.

Jeg har både md rensen og serumet, men beregnet på fet hud.

Grunnen til at jeg vil bytte de ut nå er fordi det nærmer seg sommer.

Har skrubben også, den kan vel brukes året rundt :)

Den decleor aroma white c+ har jeg hatt veldig lyst på, men er redd den skal gjøre annsiktet mitt blekere? Vil helst få litt farge nå. Annsiktet mitt har blitt ganske "bleka" av md produktene pga syrene.

Hydra floral maska har jeg + clearing complex maska som du sier. Men føler igjen at md gjør at huden min blir lysere.

Skrevet

Takk for svar :D

Vil vel si at jeg har litt grov hud og jeg reagerer ikke så lett på noe spesielt.

Jeg har både md rensen og serumet, men beregnet på fet hud.

Grunnen til at jeg vil bytte de ut nå er fordi det nærmer seg sommer.

Har skrubben også, den kan vel brukes året rundt :)

Den decleor aroma white c+ har jeg hatt veldig lyst på, men er redd den skal gjøre annsiktet mitt blekere? Vil helst få litt farge nå. Annsiktet mitt har blitt ganske "bleka" av md produktene pga syrene.

Hydra floral maska har jeg + clearing complex maska som du sier. Men føler igjen at md gjør at huden min blir lysere.

Da er huden min ganske lik den du beskriver :)

Har ikke merket noe til at Decleor aroma white c+ har gjort huden særlig mye lysere, men virker lysnende på områdene som har opphopninger av pigment. Ellers er den vanlige hydra floral-kremen grei som nattkrem også til oss med litt grov og fet hud.

http://www.feelunique.com/p/Decleor-Hydra-Floral-Moisturising-Cream-50ml

MD's masker går fint an å bruke på sommeren mtp. glykolsyren, for det er noe som vaskes bort igjen. Det er produkter som ligger på på dagen som man bør passe seg for i sola. MD sitt serum går fint an å bruke på kvelden, så lenge du renser igjen om morgenen. Men slik jeg forstår, er det produkter helt uten glykolsyre du ønsker, slik at du har godt grunnlag for å få litt farge.

Matis har et serum som er et bra alternativ til MD CR-serumet, som heter Matis Reponse Purete Intensive Purifying Serum. Har ikke testet det ut ennå, men jeg tenkte også å bruke dette på dagtid om sommeren :)

http://www.hildechristina.com/matis-skincare-reponse-purete-intensive-purifying-serum-omtale

Har prøvd Clay and herbal-masken til decleor et par ganger, og liker følelsen den gir. Den er uten syre, så den er trygg om sommeren. Denne virker også rensende og mykgjørende.

http://www.feelunique.com/p/Decleor-Clay-and-Herbal-Cleansing-Mask-50ml

Håper det hjalp bittelitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...