AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Hvilken utdanning må man ta for å bli oversetter/tolk?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 http://utdanning.no/tema/yrke_og_karriere/finn?s=&f=Yrkeskategori:Kultur,%20religiøst%20arbeid,%20idrett%20og%20informasjonsformidling&f=Yrkeskategori1:Tolk%20og%20oversetter
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Hva slags tolk vil du bli? Selv er jeg tegnspråktolk og har da en bachelor i tegnspråk og tolking. Den ligger nå på HiO (også i Trondheim og Bergen) sammen med annen tolkeutdanning der. Norsk tolkeforening
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 TS her. Takk for svar:) Vet ikke hvilken type tolk jeg vil bli, men jeg bare ønsker å se på evt. muligheter!
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 De fleste jeg kjenner som tolker andre språk enn tegnspråk har ett språk i bunn, så tar de godkjenningsprøve og/eller fag "oppå" det. Det finnes såvidt jeg vet ingen full utdannelse til tolk/oversetter som ligner den man har i tegnspråk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå