AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Er det virkelig sånn at dyre mascaraer er bedre enn de billige? Har alltid kjøpt de som koster en 100-200 kroner fra Max Factor, L'oreal, Body Shop etc. De er jo... helt greie, og jeg skjønner jo at ingen mascara i verden lager vipper osm er i nærheten av de man ser i reklamen. Men er det lurt å gå opp et prishakk mon tro? Og er det noen som har forslag til en god mascara? Både på volum og lengde. Har ingen allergier, bryr meg ikke om den er økologisk eller "naturlig", men synes det er stor stas med produkter som ikke er testa på dyr.
challenger Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Jeg opplevde en helt ny verden når jeg gikk fra å bruke billigmascaraer, til å bruke dyre merker! Med billige mascarer opplevde jeg at de drysset og tørket veldig fort.. Men med dyre har jeg ALDRI opplevd et eneste dryss:) Anbefaler Dior- Extreme, og Helena Rubinstein-lash queen sexy blacks, disse er de aller beste jeg har prøvd hittil
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Takk for tips, challenger Dryssing sliter ikke jeg så veldig med, faktisk. Likevel forsvinner mye i løpet av dagen, uten at jeg helt skjønne rhvor det blir av det
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 isadora big and bold er den beste jeg noengang har prøvd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 når det gjelder sminke så får du hva du betaler for. Vil du ha noe som er litt bedre for huden og med hundre ganger bedre kvalitet, så er det en selvfølge at man må legge mer penger i sminke. 1
Månestråle** Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Hypnose Lancome og telescopic fra L`oreal.
Gjest Søgni Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 når det gjelder sminke så får du hva du betaler for. Vil du ha noe som er litt bedre for huden og med hundre ganger bedre kvalitet, så er det en selvfølge at man må legge mer penger i sminke. Jeg er uenig. Noen ganger er det slik, men å kategorisk avvise sminke (eller hva som helst) kun basert på prisnivå synes jeg blir feil innfallsvinkel til kvalitet og gode produkter. Det finnes dårlige produkter innen alle prisnivåer, både når det gjelder kvalitet og ingredienser. Jeg har et inntrykk av at en del mennesker kjøper kun dyr sminke av prinsipp, personlig mener jeg de potensielt kaster bort penger og går glipp av gode funn på den måten. Det er mulig det kun er en smakssak, men når det gjelder mascara har de fleste bomkjøpene mine tilfeldigvis vært dyrere varianter. Jeg liker 2000 Calorie fra Max Factor og High Impact fra Clinique best. Max Factor er ganske gode på mascara generelt, synes jeg. Clinique tester ikke på dyr. Men så er dette med hvilken mascara som er best veldig subjektivt også. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Terre d'Oc Mascara - den er vegansk, altså dyrevennlig
mEditari Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Dior Iconic Waterproof Jeg er ikke enig i at man må ha dyr sminke. Selv bruker jeg maskara fra Dior fordi det tilfeldigvis er den som funker best for meg. Og jeg er skeptisk til å kline foundation over det hele, som skal ligge på huden hele dagen, uansett hvilket merke det er. Men jeg tror ikke man trenger å tenke så veldig på pris=kvalitet når det gjelder sminke. Jeg har billig sminke jeg elsker, og dyr sminke jeg har kastet etter å ha prøvd det noen få ganger. Så det er bare å prøve seg frem. 1
Mari*Nade Skrevet 25. mars 2012 #13 Skrevet 25. mars 2012 Med en mor som er make-up artist har jeg prøvd maaaaange, men jg vil helst ha den hun ikke har i sitt sortement :gjeiper: Max factor 2000 calorie! Men det kommer jo an på personen og hva du ønsker. Jeg får lengre vipper med lancome hypnose (eller noe i den dur), men den sitter ikke like godt og klumper hvis du bruker flere lag. Jeg er ingen fan av vannfast, da de sliter på vippene når du tar den av igjen, uavhengig av maku-up fjerner.. Max Factor sin sitter hele dagen(selv med litt regn), drysser ikke og klumper ikke. Den funker aller best for meg hvertfall!
B18 Skrevet 25. mars 2012 #15 Skrevet 25. mars 2012 Mac factor 2000 calories har jeg bra erfaring med=)
Gjest Chillpill Skrevet 25. mars 2012 #16 Skrevet 25. mars 2012 Max factor står i alle fall på Petas liste over selskaper som tester på dyr. Her er listen over de som tester: http://www.mediapeta.com/peta/PDF/companiesdotest.pdf Og de som ikke tester: http://www.mediapeta.com/peta/PDF/companiesdonttest.pdf
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #17 Skrevet 25. mars 2012 Mine to favoritter er Faux Cils fra YSL og False Lash Effect fra Max Factor. Mine "krav" er tette øyevipper med mer volum, og en mascara som ikke drysser/man får pandaøyne av i løpet av dagen. Disse to mer enn oppfyller kravene!
Gjest "gjest" Skrevet 25. mars 2012 #18 Skrevet 25. mars 2012 Loreal sin telescopic, den svarte "tuben" :-) Min favoritt også.
mEditari Skrevet 25. mars 2012 #20 Skrevet 25. mars 2012 Det er ikke noe problem å fjerne vannfast maskara om man bruker riktig produkt. Selv bruker jeg Lancome Huile Eclat, og er veldig fornøyd. Gnir lett med fingrene og lar det virke litt. Skyller og renser som vanlig. Så det er ingen grunn til å frykte vannfast maskara 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå