Linis Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg sitter i skrivende stund og ser på "say yes to the dress" på TLC. Jeg legger merke til at de betaler i dyre dommer for kjolene sine. 15000 kr er minsteprisen de betaler. Ofte betaler de mer enn 40000 kr for brudekjolen. Samtidig titter jeg litt på forskjellige sider her i Norge som selger brudekjoler, og jeg finner flotte kjoler fra 2-7000 kr. Er det amerikanerne som er gale, eller er brudekjolene her i Norge bare billigere? Er klar over det er forskjell på designer og "billigkjoler", men jeg har ennå ikke funnet kjoler til titalls tusen her i Norge. Mulig jeg har gjort for lite research, men alt i alt tør jeg påstå at det er en ekstrem forskjell i pris.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Husk at "Say yes to the dress" filmes på Kleinfelds i New York, en av de mer eksklusive brudesjappene der borte. Jeg tviler sterkt på at prisene er så hårreisende i normale brudesalonger i USA. Brudekjoler i Norge er ikke spesielt billig, det heller. Når du skriver 2-7000 kroner er det svært enkle modeller, i hvert fall hvis du går i brudesalonger. Vil vel tro at normen ligger på et sted mellom 10 - 30 000.
Linis Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2012 (endret) Husk at "Say yes to the dress" filmes på Kleinfelds i New York, en av de mer eksklusive brudesjappene der borte. Jeg tviler sterkt på at prisene er så hårreisende i normale brudesalonger i USA. Brudekjoler i Norge er ikke spesielt billig, det heller. Når du skriver 2-7000 kroner er det svært enkle modeller, i hvert fall hvis du går i brudesalonger. Vil vel tro at normen ligger på et sted mellom 10 - 30 000. Så sant, så sant. Skulle ønske jeg fant en side med litt dyrere kjoler, men det hjelper nå ikke akkurat å google "dyre brudekjoler", det gir omvendt effekt, hehe! Er nok best å gå til en brudesalong. Endret 22. mars 2012 av Linis
sjøhest Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Jeg var i flere brudesalonger og letet, og det var i hvert fall ingen kjoler der til 2000 kr. Den billigste jeg så var 8000. De fleste kostet 10-15 000
Linis Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2012 Jeg var i flere brudesalonger og letet, og det var i hvert fall ingen kjoler der til 2000 kr. Den billigste jeg så var 8000. De fleste kostet 10-15 000 Brudesalonger er nok en annen sak, ja Jeg tenkte på internett, så en kan velge ut favoritter før man går til salongen.
Grønt blad Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Brudesalonger er nok en annen sak, ja Jeg tenkte på internett, så en kan velge ut favoritter før man går til salongen. Tror nok amerikanske nettbutikker selger brudekjoler billigere enn norske nettbutikker, i alle fall når det gjelder "originalkjoler", og ikke "kopikjoler".
Linis Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2012 Tror nok amerikanske nettbutikker selger brudekjoler billigere enn norske nettbutikker, i alle fall når det gjelder "originalkjoler", og ikke "kopikjoler". Ja, det kan nok stemme. Jeg skulle bare ønske jeg kunne finne en nettside med kjoler med ordentlig kvalitet, ok priser, plukke ut mine favoritter, og deretter gå til salongen som hadde nettsiden og boltre meg i alle kjolene jeg hadde valgt ut på forhånd Men så lett skal det nok ikke være! hehe
Thyfire Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Minste prisen på Kleinfilds er $1800 dvs. 8550,- NOK. Det er en eksklusiv butikk, og de som velger den butikken har nok litt mer enn normalt å rutte med. Stusser alltid veldig på str. på bryllupene brudene de viser arrangerer, 200-500 gjester på hvert eneste et! Drøyt. Vil tørre å påstå de har nok penger da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå