Kladd Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har kjøpt Garniers BB-krem og er i grunn veldig fornøyd. Huden blir passe fuktet, og den jevner den fint ut (perfekt for meg som ikke bruker annen sminke på huden!). Problemet er bare det at jeg har fått en del kviser etter at jeg begynte med den. Tror dere det er noe vits i å fortsette å bruke den, i tilfelle huden venner seg til det etterhvert, eller bør jeg bare slutte? Har brukt den i ca ei uke. Er det noen som evt. har en annen lignende krem å anbefale? Altså ikke en foundation, men "vanlig" krem? Jeg har veldig lys hud og studentøkonomien tillater meg ikke å prøve ut mange forskjellige kremer til 200 kr hver.
mgirlie Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 (endret) jeg har også kjøpt denne, men er ikke fornøyd, da det svei i huden min etter at jeg tok den på. så det var ikke verdt penga for min del.. så her har min gått rett i søpla etter 1-2gangers bruk.. Endret 22. mars 2012 av mgirlie
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Selvfølgelig får du kviser av den. det kunne jeg fortalt deg før du begynte. Kast den. 7
Marteh Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 de har mange fine dagkremer på apoteket med farge. jeg vet ikke helt hva de koster. selv bruker jeg http://www.google.no/imgres?q=piz+buin+selvbruning&um=1&hl=no&sa=N&rlz=1G1TEUA_NONO475&biw=1366&bih=588&tbm=isch&tbnid=UNmwpwTACrrvBM:&imgrefurl=http://www.kelkoo.no/c-133301-hudpleie/keyword/selvbruningskrem&docid=eo7_3lb7Ob7rFM&imgurl=http://r.kelkoo.com/r/no/5868423/133301/162/162/http%2525253A%2525252F%2525252Fwww.buyhelse.no%2525252Fimages%2525252FBONAVENTURASALES%2525252FTinted%2525252520Lotion.jpg/9y2oDcxPXaW0_zs1CiD1Gc6_rQXgZH7dvXANirhPrxc-&w=162&h=162&ei=UglrT6HAFo7Tsgb8r4i2Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=623&vpy=308&dur=149&hovh=129&hovw=129&tx=92&ty=72&sig=112301054987412263371&page=1&tbnh=125&tbnw=128&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:12,s:0 denne. den er helt fantastisk og er en slags selvbruning du kan vaske av om kvelden. og den varer LENGE
Candygirl Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Synes ikke den var så fantastisk som folk skulle ha det til. Synes den luktet alt for sterkt, og følte huden ble litt tørrere av den. Foretrekker å ta litt solarium istedenfor den kremen.. man ser friskere ut om man er litt solbrun
stineduracell Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Hvis du får kviser av den, anbefaler jeg deg å slutte med foundation. Jeg har alltid slitt med at uansett hvilken foundation, enten det er mineralfoundation eller ikke, så får jeg kviser. Dermed har jeg faktisk funnet en genial løsning. Jeg bruker bare pudder! Jeg har prøvd ut mye forskjellig både billig og dyrt. Mange sier I.D bare mineals er så bra, men det syns ikke jeg. Den dekker dårlig blant annet. BOBBY BROWN har det aller beste løspudderet som jeg IKKE får kviser av!! Den dekker supergodt også og huden blir myk. Huden ser også naturlig ut og ikke oversminket. Er kjempefornøyd, eneste er at den er utrolig vanskelig å få tak i. Nå er jeg tom, desverre og på evig jakt etter ny!
Kladd Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2012 Selvfølgelig får du kviser av den. det kunne jeg fortalt deg før du begynte. Kast den. Det er jo en del som er veldig fornøyd med den da, så alle får jo ikke kviser. Synes ikke den var så fantastisk som folk skulle ha det til. Synes den luktet alt for sterkt, og følte huden ble litt tørrere av den. Foretrekker å ta litt solarium istedenfor den kremen.. man ser friskere ut om man er litt solbrun Som sagt, jeg er veldig fornøyd med den ellers. Huden er kjempefin. Det er bare kvisene som er problemet. Sol kan jeg ikke ta, blir solbrent bare jeg lukter sol. Dessuten bruker jeg den ikke for å bli brun. Hvis du får kviser av den, anbefaler jeg deg å slutte med foundation. Jeg har alltid slitt med at uansett hvilken foundation, enten det er mineralfoundation eller ikke, så får jeg kviser. Dermed har jeg faktisk funnet en genial løsning. Jeg bruker bare pudder! Jeg har prøvd ut mye forskjellig både billig og dyrt. Mange sier I.D bare mineals er så bra, men det syns ikke jeg. Den dekker dårlig blant annet. BOBBY BROWN har det aller beste løspudderet som jeg IKKE får kviser av!! Den dekker supergodt også og huden blir myk. Huden ser også naturlig ut og ikke oversminket. Er kjempefornøyd, eneste er at den er utrolig vanskelig å få tak i. Nå er jeg tom, desverre og på evig jakt etter ny! Men er ikke greia at den IKKE er en foundation? Foundations synes jeg blir alt for tette, så det bruker jeg ikke. Kanskje jeg skulle prøvd pudder. Vil liksom bare "jevne" ut litt, ikke se sminka ut.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Når du får kviser av et produkt så må du slutte med det - enkelt og greit. Garnier har aldri produsert et produkt verdt å bruke penger på, så enkelt er det. Har ikke HC skrevet om slike kremer? Enn så lenge bør du ikke bruke noen ting til huden har bedret seg. Hvilke produkter brukes du ellers?
Kladd Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2012 (endret) Når du får kviser av et produkt så må du slutte med det - enkelt og greit. Garnier har aldri produsert et produkt verdt å bruke penger på, så enkelt er det. Har ikke HC skrevet om slike kremer? Enn så lenge bør du ikke bruke noen ting til huden har bedret seg. Hvilke produkter brukes du ellers? HC? HildeChristina.com? Ellers bruker jeg bare Cosmica evt. Clinique ansiktsvask, Cosmica dagkrem og Sans nattkrem (alt for normal/blandet hud) og Maybelline Mineral Power Concealer. Jeg kan svært lite om hud og kremer og alt sånt. Har liksom ingen interesse, men ønsker jo å se bra ut.. Endret 22. mars 2012 av Kladd
Gjest Tigress Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Eg fekk litt kviser den første veka etter at eg prøvde BB-krem. Ikkje skikkelege kviser, men eit par litt raude flekkar, liksom. Men det ga seg etter ein stund, og eg trur faktisk det hadde mest med at eg fikla med huda veldig i byrjinga. Altså, eg trur eg sjølv tilførde forureining til huda, om du skjønar. Eg er ikkje van med å bruke noko på huda og tok meg nok mykje i andletet. Det er jo berre å prøve og sjå, blir du betre utan er det jo berre å gje han vekk. Men så er ikkje eg på anti-Garnier-køyret heller, eg har brukt fleire heilt greie produkt derfrå, men eg har også ganske problemfri hud.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 HC? HildeChristina.com? Ellers bruker jeg bare Cosmica evt. Clinique ansiktsvask, Cosmica dagkrem og Sans nattkrem (alt for normal/blandet hud) og Maybelline Mineral Power Concealer. Jeg kan svært lite om hud og kremer og alt sånt. Har liksom ingen interesse, men ønsker jo å se bra ut.. Ja, HildeChristina.com Produktene du bruker er ikke bra i og med at du tydeligvis har acneprone hud. Maybelline hører også hjemme i søpla sammen med BB-kremen.
miaw Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Hvis du får kviser av den, anbefaler jeg deg å slutte med foundation. Jeg har alltid slitt med at uansett hvilken foundation, enten det er mineralfoundation eller ikke, så får jeg kviser. Dermed har jeg faktisk funnet en genial løsning. Jeg bruker bare pudder! Jeg har prøvd ut mye forskjellig både billig og dyrt. Mange sier I.D bare mineals er så bra, men det syns ikke jeg. Den dekker dårlig blant annet. BOBBY BROWN har det aller beste løspudderet som jeg IKKE får kviser av!! Den dekker supergodt også og huden blir myk. Huden ser også naturlig ut og ikke oversminket. Er kjempefornøyd, eneste er at den er utrolig vanskelig å få tak i. Nå er jeg tom, desverre og på evig jakt etter ny! akkurat som om jeg skulle sagt det selv, takler ikke foundation. Huden min er alltid på sitt værste når jeg skal prøve det. Er kjempe fornøyd med artdeco sitt mineralpudder. Nå er det alt for mørkt da (kjøpte mitt rett etter jeg kom hjem fra syden) så neste gang jeg får lønning skal jeg kjøpe samme som jeg har, bare i en annen farge.
miaw Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Jeg kjøper aldri noe uten å teste det ut først. Handler ikke sminke på nettet, for da blir det som regel bomkjøp. Få ei som jobber til å legge på pudder eller foundation på deg, så kjenner du om det føles riktig for deg. Jeg pleier å vente en dag også, for å se hvor lenge det sitter. Det finnst utallige produkter der ute, og mens noen elsker et produkt kan andre hate akkurat det samme. For meg er artdeco det som føles best, håper du finner det riktige produktet for deg
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Det er jo en del som er veldig fornøyd med den da, så alle får jo ikke kviser. Som sagt, jeg er veldig fornøyd med den ellers. Huden er kjempefin. Det er bare kvisene som er problemet. Sol kan jeg ikke ta, blir solbrent bare jeg lukter sol. Dessuten bruker jeg den ikke for å bli brun. Men er ikke greia at den IKKE er en foundation? Foundations synes jeg blir alt for tette, så det bruker jeg ikke. Kanskje jeg skulle prøvd pudder. Vil liksom bare "jevne" ut litt, ikke se sminka ut. Man ser mer sminka ut med foundation enn pudder ihvertfall.... foundation legger seg som en maske over ansiktet. pudder jevner ut fargen..
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Når du får kviser av et produkt så må du slutte med det - enkelt og greit. Garnier har aldri produsert et produkt verdt å bruke penger på, så enkelt er det. Har ikke HC skrevet om slike kremer? Enn så lenge bør du ikke bruke noen ting til huden har bedret seg. Hvilke produkter brukes du ellers? Kan ikke folk her inne slutte å referere til Hilde Christina som en eller annen bibel? Dritkult å hate Garnier og Nivea og digge Decleor og MD, liksom. 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #16 Skrevet 22. mars 2012 Man ser mer sminka ut med foundation enn pudder ihvertfall.... foundation legger seg som en maske over ansiktet. pudder jevner ut fargen.. For noe tull. Det kommer helt an på hudtype, produktmerke og påføringsteknikk.
Jade Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 Man ser mer sminka ut med foundation enn pudder ihvertfall.... foundation legger seg som en maske over ansiktet. pudder jevner ut fargen.. Man *trenger* ikke legge på en halv cm med foundation. Og hva slags pudder snakker du om? Jeg kjenner folk som bruker solpudder og pakker det tykt på hele ansiktet. Vil si at det siste er mer dekkende/"sminket" enn den lille mengden jeg bruker av foundation. Jeg bruker foundation kun for å jevne ut, ikke for å skjule huden min. Det bruker man vel concealer til? Om Garnier BB er bra eller ikke, vet jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på. Jeg testet ut en prøve jeg fikk, og likte den ikke. Men det betyr ikke at den er dårlig for alle andre. Jeg vet ærlig talt ikke hva en BB-krem skal gjøre. Tviler på at det er meningen den skal gi kviser ihvertfall. Og tviler på at det er et så revolusjonerende produkt at den renser huden din i dybden, får urenhetene dine til å rømme fra kroppen din i form av kviser, for så å etterlate en perfekt hud etter at du har kastet penger ut av vinduet brukt kremen i lang tid.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #18 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har prøvd mye Hilde Christina anbefaler, og får utbrudd av det også - spesielt Decleor. Men det at du får utbrudd er et sikkert tegn på at du ikke tåler det - det er kun de med akne som avogtil får verre hud av produkter de venner seg til(urenhetene kommer kjappere ut) - det gjelder jo ikke de med normal hud uten akne. Men når det er sagt så er Garnier/Nivea etc regnet som veldig dårlige merker fordi de bruker flere stoffer folk flest ikke tåler særlig godt; mineralolje, parfyme og alkohol. Det gjelder jo også for enkelte dyre merker, og apotekmerker. Garnier og Nivea er noe av det verste jeg kan putte på ansiktet - det gir meg eksem og svir som et helvete..... Men jeg ville nok heller brukt apotekmerker fremfor Garnier og andre butikkmerker om du må tenke billig. Har du vurdert å forsøke jojobaolje? Du kan bestille fra mange ulike nettsider(billig på iherb f.eks) - det passer de fleste hudtyper, et er helt uten alle tilsettingsstoffer og jeg vil si det er tusen ganger bedre enn butikk-kremer. Og, du kan bruke det på hele kroppen. Selv har jeg ganske vanskelig hud og er middels fornøyd. Jeg forsøker også rose hip seed oil om dagen som er veldig bra om du trenger mer fukt enn jojoba, men foreløpig virker ikke det heller optimalt på min veldig vanskelige hud. Jeg tror dog den er veldig god for de med normalt tørr hud uten mye utbrudd. Poenget med oljer er at det er billig, det er veldig safe på ingredienser og mange har god effekt av det. Det finnes mange sminkemerker idag som er uten de typisk dårlige ingrediensene, og mange liker mineralsminke. Selv veksler jeg mellom Clinique foundation og mineralsminke uten bismuth(nå mineralhygienics, men mange sverger til ID. Den matte er uten bismuth), og får litt utbrudd av dem også(men mindre enn med annen sminke). Hold deg unna parfyme, alkohol og mineralolje(google så ser du hva slags navn det kan stå under). Dette er det som oftest gir hudreaksjoner, og mineraloljer tetter porene fullstendig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #19 Skrevet 22. mars 2012 Selvfølgelig får du kviser av den. det kunne jeg fortalt deg før du begynte. Kast den. Selv om du sliter med uren hud så er det veldig mange som IKKE gjør det. Jeg får aldri kviser uansett hva jeg smører på. Bruker kun billige produkter, blant annet denne kremen.. huden er fortsatt like glatt og fin. Skulle jeg kastet den på forhånd fordi DU får kviser av den? 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #20 Skrevet 22. mars 2012 Man *trenger* ikke legge på en halv cm med foundation. Og hva slags pudder snakker du om? Jeg kjenner folk som bruker solpudder og pakker det tykt på hele ansiktet. Vil si at det siste er mer dekkende/"sminket" enn den lille mengden jeg bruker av foundation. Jeg bruker foundation kun for å jevne ut, ikke for å skjule huden min. Det bruker man vel concealer til? Om Garnier BB er bra eller ikke, vet jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på. Jeg testet ut en prøve jeg fikk, og likte den ikke. Men det betyr ikke at den er dårlig for alle andre. Jeg vet ærlig talt ikke hva en BB-krem skal gjøre. Tviler på at det er meningen den skal gi kviser ihvertfall. Og tviler på at det er et så revolusjonerende produkt at den renser huden din i dybden, får urenhetene dine til å rømme fra kroppen din i form av kviser, for så å etterlate en perfekt hud etter at du har kastet penger ut av vinduet brukt kremen i lang tid. Der sier du det jo selv. Folk som bruker SOLpudder, ja klart de ser så sminka ut pga fargen blant annet. Løspudder generelt, kommer selvfølgelig an på merke, ser så og si alltid mindre sminket ut enn foundation.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå