Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullfører utdanningen min på Norges Kreative Fagskole nå til sommeren.

Fristen for å søke begynner å nærme seg, og jeg håper færrest mulig vil begynne der til høsten.

Norges Kreative Fagskole har vært to bortkastede år, og en masse bortkastede penger!

Nesten hele klassen min er misfornøyd med opplegget! Mange har sluttet underveis.

Hvis du har planer om å begynne der, vil jeg bare si: DET ER IKKE FOR SENT Å SNU!

Om det er noe du ønsker å vite om skolen, er det bare å spørre her. Siden jeg fremdeles må gå der i noen måneder til, ønsker jeg å være anonym så lenge.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Kan du utdype hva som gjør skolen dårlig? Lærerne, lokalene, oppgavene, timeplanene osv?

Gjest Regza
Skrevet

Hei!

Kan du utdype hva som gjør skolen dårlig? Lærerne, lokalene, oppgavene, timeplanene osv?

Anbefaler å gjøre ett forum søk på norsk kreative fagskole.

Det eneste som popper opp er post på post med dritt om den skolen..

Skrevet

Må si meg enig med deg, TS.

Angrer på at jeg fullførte. Var allerede i tvil første semester, men sta som jeg er/var, valgte jeg å fortsette.

Var ferdigutdannet i fjor sommer, og har fortsatt ikke fått jobb..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullfører også til sommeren og må si meg enig med TS. Hva studerer du by the way? SElv går jeg journalistikk, men har ikke hørt noe bra om de andre linjene heller. Norges kreative dritt skole hadde vært et mer passende navn..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også skrive under på det TS sier. Jeg hoppet av etter første året. Da var jeg lei av opplegget, klassen, "lærerne", oppgavene som likesågodt kunne vært for ungdomsskoleelever, dårlig oppfølging osv, osv.

Nå har jeg kun erfaring fra oslo og kjenner bare folk som har gått på den i oslo, så jeg vet ikke hvrdan det er i de byene.

Så det her er for min del rettet mot osloskolen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok interiør på NKF i Kristiansand for noen år siden. Utrolig flinke lærere, og mange hos oss som fikk interiør-jobber etterpå. Var et slitsomt studie, med null fritid..jobbet hele tiden. Men ikke lett å få jobb i ettertid nei, om man ikke bor i de aller største byene (flere i min klasse som kom fra Oslo,og som flyttet tilbake dit, og er i full jobber..ja innenfor interiør)

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her.

For å utdype hva som er dårlig: Timeplanen, lærerne, innholdet i undervisningen. Alt det viktigste er dårlig. I tillegg er det svindyrt.

Kort fortalt så lærer man veldig lite, og man er nødt til å forholde seg til en ustabil timeplan og lærere som kommer og går. Lærerne er heller ikke lærere. De er bare hentet inn litt herfra og derfra.

Jeg går på skolen i Oslo, og etter det jeg har hørt fra studenter og fra "lærere" som har vært flere steder, er Oslo den beste av dem...

Mange av oppgavene kunne like gjerne være gitt til barneskoleelever.

Jeg angrer på at jeg ikke sluttet etter første året. Jeg var også sta og fast bestemt på å fullføre. Fordelen med å fullføre er at man får omgjort deler av studielånet, men totalt ville det blitt mye billigere å slutte etter ett år.

Vær oppmerksom på at NKF er flinke til å gi et godt inntrykk for å lokke til seg studenter. Man blir lovet ditten og datten som skolen aldri klarer å levere. Ikke la dere lure.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her.

For å utdype hva som er dårlig: Timeplanen, lærerne, innholdet i undervisningen. Alt det viktigste er dårlig. I tillegg er det svindyrt.

Kort fortalt så lærer man veldig lite, og man er nødt til å forholde seg til en ustabil timeplan og lærere som kommer og går. Lærerne er heller ikke lærere. De er bare hentet inn litt herfra og derfra.

Jeg går på skolen i Oslo, og etter det jeg har hørt fra studenter og fra "lærere" som har vært flere steder, er Oslo den beste av dem...

Mange av oppgavene kunne like gjerne være gitt til barneskoleelever.

Jeg angrer på at jeg ikke sluttet etter første året. Jeg var også sta og fast bestemt på å fullføre. Fordelen med å fullføre er at man får omgjort deler av studielånet, men totalt ville det blitt mye billigere å slutte etter ett år.

Vær oppmerksom på at NKF er flinke til å gi et godt inntrykk for å lokke til seg studenter. Man blir lovet ditten og datten som skolen aldri klarer å levere. Ikke la dere lure.

Tror ikke du får omgjort noe som helst til stipend når du går på den skolen. Var hvertfall sånn jeg forstod det. Hvilken linje gikk du på?

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du får omgjort noe som helst til stipend når du går på den skolen. Var hvertfall sånn jeg forstod det. Hvilken linje gikk du på?

Jo, det gjør man. Slik er det med alle NOKUT-godkjente utdanninger, så lenge man ikke bor hjemme, og har fått innvilget fullt lån og stipend.

Hvis man slutter etter første året, eller stryker, får man ikke omgjort noe.

AnonymBruker
Skrevet

Et viktig argument for å ikke starte bør vel være at dere med utdanning fra NKF stiller mye lengre bak i køen når det gjelder jobber. En med utdanning fra unviersitet/høgskole kommer før dere på alle nivåer og utdanninger sammenlignet med NKF utdannede.

AnonymBruker
Skrevet

Et viktig argument for å ikke starte bør vel være at dere med utdanning fra NKF stiller mye lengre bak i køen når det gjelder jobber. En med utdanning fra unviersitet/høgskole kommer før dere på alle nivåer og utdanninger sammenlignet med NKF utdannede.

Jepp :) Gjør som meg og kom dere vekk (eventuelt aldri begynn) og kom dere heller inn på en høyskole eller universitet. Det var en god følelse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle egentlig begynt på NKF forrige høst, men etter å ha gjort litt resarch på diverse forum på nettet fant jeg fort ut at det var mye negativt, så jeg takket nei til plassen.

Det som lokket meg til skolen var selvfølgelig reklame propagandaen som de er veldig flinke på. Skolen virket utrolig kul, men sannheten er at bransjene (værtfall interiør) setter ikke den skolen høyt, og står det om det og en annen søker med høgskole utdanning, blir ikke du med NKF utdanning valgt... Det er selvfølgelig vanskeligere å komme inn på høgskole og universitet, men ventetiden er nok verdt det. Er du tøff kan du også ta utdanning i utlandet, det er veldig bra med internasjonal erfaring.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet i hht reglene.

Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Reklame og annonsering

MH Sulosi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...