Gjest Wrabel Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg og kjæresten min har ett fantastisk forhold,og ønsker å dele resten av livet vårt sammen. Vi har vært sammen en god stund nå. Før vi ble partnere hadde jeg ikke noen tanker rundt det å gifte meg og vi pratet om dette da vi nylig ble kjærester om hva slags tanker vi hadde til giftemål. På den tiden var ikke bryllup noe som vi vurderte. Da jeg egentlig ikke har vært en av de jentene som har drømt om ett bryllup. Eller følt at det er ett "must" for meg. Men tankene mine har endret seg med tiden ettersom forholdet vårt har vokst seg slik vi har det i dag. Vi har pratet om barn,det er noe vi begge ønsker oss. Vi begge er i slutten av 20 årene nå,og barn er ikke noe vi imidlertdig planlegger i det kommende år,men i framtiden. Kjæresten min føler ikke behovet for å gifte seg,han føler ikke at han trenger noe papir på bekreftelse på vår kjærlighet til hverandre. Jeg har tenkt endel på framtden vår,å kunne svært gjerne tenke meg å gifte meg for å forenes enda mere som en familie,å dele samme etternavn når vi får barn. Føler i grunnen ikke at jeg kan forlange det av han,siden vi liksom hadde en enighet om dette tidligere at dette var noe som vi ikke skulle fokuserte på. Synes i grunnen dette er litt vanskelig når jeg føler at ønskene mine har forandret seg,noe jeg ikke kunne se i forkant å det bare har blitt slik uten at jeg i grunnen har ønske det. Jeg elsker han av hele mitt hjerte,vil jo ikke at han skal føle at dette er noe han burde gjøre kun for å glede meg,når jeg vet at han egentlig innerst inne ikke ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Kan det ikke finnes en mellomting? Feks bare en stille vielse uten noe dill dall, da blir dere gift slik du ønsker, men det er ikke noen stor greie han må gjennom heller. (For jeg går utfra at det er det å være gift som er viktig for deg, ikke en stor bryllupsfest)
Anglofil Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Her mener jeg man bør komme frem til en kompromiss. Hvis det ikke betyr så mye for ham, og hvis han er veldig i mot å gifte seg synes jeg kanskje han kan strekke seg litt. Jeg ville ihvertfall gjort det for min mann om han ønsket seg noe veldig sterkt og jeg ikke følte like sterkt for den samme tingen, den ene eller den andre veien. Dere må snakke sammen og finne en løsning, foreslå som nevnt over her en mellomting. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå