AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Hei! Jeg har et lite spørsmål. Jeg har en sterilisërt hunnkat på 2.5 år, jeg og pusen skal nå flytte inn hos en annen som har en ukastrert hannkatt på 1 år. Har lest endel om dette med å introdusere nye katter osv. Men vil det gjøre det litt vanskeligere at hannkatten ikke er kastrert? Noen tips til hvordan vi skal gå frem når de skal introduseres?
Gjest Bobler Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Først og fremst ville jeg kastrert katten. Ville sluppet inn jenta og latt hun utforske huset litt i fred (lukket gutten på badet f.eks). Så ville jeg latt dem hilse, uten noen særlig innblanding. De ordner som regel opp helt selv. Men ville som sagt kastrert katten.. Han vil mest sansynligvis begynne å markere inne når hun flytter inn, og det er større sjangse for at det går bra om han er kastrert.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Hannkatten er bare inne, det er vel derfor den ikke er kastrert. Hadde det vært min katt hadde jeg kastrert den, men den er ikke min så det er ikke opp til meg. Men jeg skal sterkt anbefale å få den kastrert. Takk for svar
Gjest Lille-pus Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 En p.t. alene innekatt vil bare nyte godt av å kastreres. - egentlig litt snodig at det ikke er gjort ennå.... Signerer Bobler i at når hun flytter inn så øker desverre sannsynligheten for at han vil føle han 'må' markere det som tilhører ham siden det har kommet en 'inntrenger' og potensiell 'okkupant' som han ikke er helt sikker på kjønnet til (siden hun ikke lukter like mye 'dame' lenger). Så han vil tenke at her er det best å bare med en gang slå fast hvem som eier dette reviret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå