Gå til innhold

Trener for å bli sterk og sunn!

misunderstood

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en 19 år gammel jente som snart er ferdig på vgs, og har tenkt til å bli hudpleier :) Jeg bruker mesteparten av tiden min med familie & venner, men føler egentlig ikke at jeg har en familie lenger.. Mamma og pappa er skilt og broren min bor for seg selv, jeg har ikke kontakt med pappa lenger og jeg bor med mamma som har en stefar som misliker meg og behandler meg som en gjest i mitt eget hjem, og det er slitsomt til tider :sukk: så det jeg gjør for å komme meg bort er å trene. begynte på treningssenter i januar 2012, pleide vanligvis bare å sykle før, og jeg føler at trening er min " escape " fra virkeligheten :) Føler jeg kan slappe av, og jeg føler meg bra etterpå. Det er deilig!

Flyttet til Australia når jeg var mindre, og jeg bodde der i 3 år. Og hvis noen er kjent med australia så vet dere at der er det ikke så mye fokus på sunn mat, spesielt på skolen også. Og jeg var jo vandt til regelen jeg hadde her i norge i barneskolen at vi bare kunne ha med sunne brødskiver med pålegg. Så selvfølgelig ble jeg mindre sunn, og magen vokste, ble ikke ekstremt overvektig men ble litt " chubby ". Fikk meg en hund som ble min bestevenn, og vi begynte å gå turer hver dag i timesvis :) Jeg elsket å gå rundt med hunden min hehe, er så glad i dyr :rodmer: Så etter en stund gikk jeg skikkelig ned i vekt uten å tenke på det egentlig, og i tillegg fikk jeg den fineste brunfargen av alle de turene som jeg kan bare drømme om nå, er så bleik atte :gjeiper: Men helt siden jeg gikk ned har jeg holdt meg der, og det er min motivasjon til å trene! liker kroppen min som den er nå, men vil ha mer markerte muskler og litt mindre fett :sjenert:

Bruker mye tid på å trene. Trener 4 ganger i uka, noen ganger 5. Jeg ELSKER styrketrening men jeg vil også få bort litt fett, så skal satse på litt cardio i tillegg. Så dette blir spennende. :jepp:

Skal skrive ned alt fra hva jeg spiser til hva jeg trener så ofte jeg kan :) dette blir mest for min egen del men hvis det er noen som vil følge meg så er dere mer enn velkomne! :klemmer:

Endret av misunderstood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Hei!

Er en 19 år gammel jente som snart er ferdig på vgs :D

Bruker mesteparten av fritiden min på å trene. Trener 4 ganger i uka, noen ganger 5. Jeg ELSKER styrketrening men jeg vil også få bort litt fett, så skal satse på litt cardio også.

Skal skrive ned alt fra hva jeg spiser til hva jeg trener så ofte jeg kan :) dette blir mest for min egen del men hvis det er noen som vil følge meg så er dere mer enn velkomne! :klemmer:

:vinke:

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh har ikke vært hjemme på hele dag, og nå sitter jeg på senga mi fornøyd og mett! :fnise:

Rett etter skolen dro jeg på trening, og i dag har det mest vært styrketrening som gjaldt :)

Trente litt armer ( vil gjerne få mer markerte armer ) også trente jeg litt bein(indre lår) og mage.

Hadde litt hard magetrening i dag, elsker spesielt å trene hele magen og plus sidene som man kan gjøre ved å bruke en medisin ball :) veldig effektivt! Må bare le av meg selv siden jeg alltid skal lage de verste lydene når jeg trener mage, det blir så tungt så brøler jeg som bare det :skratte: Men bedre å brøle enn å stønne, som jeg hører mange jenter gjør ;| tviler på at man trenger å stønne når man kjører en hard øvelse haha :) Men folk skal få lage alle de lydene de vil!

Har prøvd å spise sunt i dag, når jeg våknet spiste jeg ett knekkebrød med litt philadelphia på og skinke ( philadelphia med 14% fett ) :gjeiper:

Og på skolen spiste jeg 2 speltbrød med det samme pålegget og noen mandler :)

Etter trening ble det salat med bønner og biter av fiskekake.

Og til "snacks" , noen riskaker.

Høres dette sunt ut ? føler det er det :) Høres ikke så mye ut for min del, siden er egentlig veldig glad i å spise... 24/7. Men dette funker. Vanligvis lager jeg kylling med poteter og masse andre grønnsaker, men kom så sent hjem i dag så da ble det salat :jepp:

Sånn, det var min oppdatering!

I morgen blir det jogging tidlig på morgenen, tenker å slite meg skikkelig ut.. løpe ihvertfall 30-1 time uten så mange pauser. og litt mage trening etter det!

Jeg er spent på hvordan dette skal gå :) vil så gjerne være stram og fin, men samtidig slankere rundt lårene.. de er så "bola" nå at jeg må roe ned med styrke på beina, har alltid hatt store lår så nå skal jeg prøve å miste det fettet jeg har, for å få de fine musklene frem :)!!

Om det er noen som vil komme med tips til hvordan jeg skal gjøre dette på best mulig måte så er det bare å skrive det ned! Tar gjerne imot tips:D

Ha en fortsatt fin dag alle sammen! snart er det sovetid for meg :natti:

Ha en fin og sporty dag i morgen!

Endret av misunderstood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt en fin dag! Har løpt i litt under en time og trent litt mage og armer :) i morgen blir det styrke ! Har egentlig spist veldig lite i dag, spiste litt yoghurt md musli når jg stod opp.0g etr trening spiste jg 2 knekkebrød. Veldig lite. Men er på vei til en venn nå og skal få i meg litt ordentlig mat! Det er helg folkens :D KOS DERE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Er veldig sent nå men siden jeg har fri i morgen har jeg sittet oppe lenge og bare gjort..ingenting egentlig :sjenert:

Har trent hardt i dag etter at jeg fant noen fine øvelser man kan følge gjennom en side som heter bodyrock.tv ! Og man kan finne videoene dems om man søker bodyrock.tv på youtube! DRIT BRA! anbefaler alle å ta en titt :)

Man både svetter i hjeeeel og trener styrke samtidig, akkurat det jeg vil ha ! :jepp:

Gi meg gjerne respons om dere syntes det ser bra ut, og om dere likte det hvis dere evt. prøver det ut :)

Jeg prøvde en sett med øvelser fra videoen dems i dag på treninga og jeg var kjempe fornøyd! var så sliten og svett etterpå... følte jeg hadde løpt i timesvis :)

natta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

en stund siden jeg har skrevet noe nå :)

Har desverre fått beinhinnebetennelse og det kan komme mest av hard trening og overbelastning, og det er vanlig at det kommer av hopping og løping. Jeg har gjort mange hoppe bevegelser i det siste på treningen og jeg vet det er derfor! har hatt symptomer på betennelsen en stund men fikk skikkelig plager for litt over en uke siden. Har heldigvis en venn som er fysioterapeut som har gitt meg gode råd. Må ta det med ro de neste ukene helt til smertene forsvinner, er kjipt men kan selvfølgelig trene.. bare lettere :)

Noen flere som har fått beinhinnebetennelse før? har dere noe tips til hva som hjelper mot det? :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

en stund siden jeg har skrevet noe nå :)

Har desverre fått beinhinnebetennelse og det kan komme mest av hard trening og overbelastning, og det er vanlig at det kommer av hopping og løping. Jeg har gjort mange hoppe bevegelser i det siste på treningen og jeg vet det er derfor! har hatt symptomer på betennelsen en stund men fikk skikkelig plager for litt over en uke siden. Har heldigvis en venn som er fysioterapeut som har gitt meg gode råd. Må ta det med ro de neste ukene helt til smertene forsvinner, er kjipt men kan selvfølgelig trene.. bare lettere :)

Noen flere som har fått beinhinnebetennelse før? har dere noe tips til hva som hjelper mot det? :):klemmer:

Oi da, er det jeg har nå. Du kan fint trene styrke, og om du skal trene kondis kan du sykle eller bruke ellipse, men IKKE jogg i det hele tatt.

Har du mulighet til å besøke en naprapat, anbefaler jeg det på det sterkeste. Er veldig vondt, men blir veldig bra etterpå! :) God bedring!

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da, er det jeg har nå. Du kan fint trene styrke, og om du skal trene kondis kan du sykle eller bruke ellipse, men IKKE jogg i det hele tatt.

Har du mulighet til å besøke en naprapat, anbefaler jeg det på det sterkeste. Er veldig vondt, men blir veldig bra etterpå! :) God bedring!

Takk for tipset :) har prøvd litt styrke, og fikk skikkelig vondt dagen etter.. nå har jeg tatt en lang nok pause fra trening, cirka 2 uker med veldig lite trening, og føler at beinet er mye bedre!! :DHar gått bare med behagelig sko og prøvd å ikke løpe / hoppe osv. Har er venn som er fysioterapaut og han ga meg en behandling som hjalp, + tips til hvordan jeg skal strekke musklene i beina! du burde prøve å strekke ekstra godt, hjelper! :)

Takk! god bedring selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...