Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor jeg går/hva jeg gjør for å få høyere skattetrekk når jeg går på AAP?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg skulle ordne slik at jeg fikk høyere skatt, husker jeg ikke helt hvor jeg ringte - skatte-etaten?

Eller så kan du prate med NAV.

Husker at jeg kanskje ba arbeidsgiver om å trekke mer skatt ... er litt usikker. Men nå fikk du iallfall en dytt på tråden :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med NAV. De innhenter opplysninger rett fra skatteetaten, så de vil trekke deg så mye i skatt som det står på skattekortet ditt dersom du ikke har oppgitt noe annet.

Skrevet

Det beste er å ringe skatteetaten for da blir det i hvertfall gjort. Sist jeg ba NAV gjøre det klarte de det ikke før jeg hadde purret tre ganger. Det tok fire mnd fra jeg ringte til jeg fikk høyere skatt den gangen.

Skrevet

NAV har et eget skjema for det. Hvis du leverer det trekker de mer skatt enn det står på skattekortet. Jeg fant det på NAV-kontoret, så jeg aner ikke hvor det finnes på nett.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å ringe skatteetaten for da blir det i hvertfall gjort. Sist jeg ba NAV gjøre det klarte de det ikke før jeg hadde purret tre ganger. Det tok fire mnd fra jeg ringte til jeg fikk høyere skatt den gangen.

Hvis skatteetaten skal ha noe med skattetrekk fra NAV å gjøre, så må man i så fall endre skattekortet. Som sagt henter NAV automatisk skatteopplysninger fra skattekortet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Endre skattekortet hos Skatteetaten så får NAV automatisk beskjed. Jeg sendte i tillegg inn det nye skattekortet til NAV i fjor, og fikk det da i retur med beskjed om at det hadde de fått beskjed om. Du finner skjema på Skatteetaten.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...