misunderstood Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Hei! Lurte på om noen kan hjelpe meg, jeg trener 4 ganger i uken og i det siste har det for det meste bare vært styrketrening og føler at jeg har blitt veldig " stor " av det, har alltid hatt store lår med muskler men nå har det blitt større. Jeg har jo litt fett men det er ikke så mye, jeg er ikke overvektig. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å gå ned i vekt og samtidig få markerte muskler, jeg ELSKER styrketrening men det hjelper jo ikke når jeg har fett jeg må få bort for at musklene skal komme frem Jeg lurer på om det er smart å trene både cardio ( løping på tredemølle, sykling ) OG styrke på samme dag?! blir jeg no slankere av det? Eller burde jeg fordele og bruke kanskje 2 dager på cardio og 2 på styrke? Takk for tips på forhånd!
Gjest *Maja* Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Skal du trene skikkelig tung styrke som sliter deg ut ville jeg spart joggingen til dagen etter. Du kan ta en powerwalk på 30-60 min. etter en tung styrkeøkt for å ikke miste muskelmasse, men kunne forbrenne fett. Om du trener lette vekter ville jeg kombinert. Ville da startet med 30 min. jogging, og så et lett helkroppsprogram.
misunderstood Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2012 (endret) Skal du trene skikkelig tung styrke som sliter deg ut ville jeg spart joggingen til dagen etter. Du kan ta en powerwalk på 30-60 min. etter en tung styrkeøkt for å ikke miste muskelmasse, men kunne forbrenne fett. Om du trener lette vekter ville jeg kombinert. Ville da startet med 30 min. jogging, og så et lett helkroppsprogram. Takk for tipset! :D det skal jeg gjøre ! Liker mest å trene tung styrketrening, så skal da holde meg til en powerwalk på de dagene som du sa, og heller jogge skikkelig på de dagene jeg trener litt lettere :D Håper dette hjelper! Endret 22. mars 2012 av misunderstood
Gjest *Maja* Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Takk for tipset! :D det skal jeg gjøre ! Liker mest å trene tung styrketrening, så skal da holde meg til en powerwalk på de dagene som du sa, og heller jogge skikkelig på de dagene jeg trener litt lettere :D Håper dette hjelper!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Men MÅ man trene begge deler for å gå ned i vekt? Altså dersom man kun liker å trene styrke, men vil gå ned i vekt også?
Gjest *Maja* Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Men MÅ man trene begge deler for å gå ned i vekt? Altså dersom man kun liker å trene styrke, men vil gå ned i vekt også? Man går ned i vekt av å spise mindre kalorier enn kroppen bruker. Kardio vil raskere brenne fettet i tillegg til å tone og stramme opp kroppen. Man får også sterkere skjelett og bedre kondis. Styrke bygger mer muskler, og muskler bruker mye energi på å brenne fett hele døgnet, men brenner ikke fett like fort som kardio. I tillegg kan en forme kroppen slik en ønsker ved hjelp av styrketrening. Håper det var greit forklart 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå