Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg skal begynne å studere til høsten og har i den forbindelse søkt om studentleilighet via Studensamskipnaden i Oslo.

Jeg var tidlig ute (allerede i september 2011 :P )da jeg allerede hadde planene klare. Jeg er alenemor og førsteårsstudent så jeg vet at jeg vil bli prioritet til en viss grad.

Problemet er at ingen kan fortelle meg hvor stor sjanse jeg har til å få leilighet... Og jeg har tross alt en leiekontrakt med tre mnd oppsigelse nå. Damen jeg snakket med kunne ikke si noe som helst om min plass i køen eller sjansene mine for å få bolig. Eneste hun rådet meg til var å endre ønsket om innflyttingsdatoen fra 01.08 til 01.07, noe jeg har gjort.

Nå sitter jeg her og aner ikke om jeg skal sende inn oppsigelse til megleren jeg leier av nå. Har veldig lyst på studentbolig da jeg får større plass og til 2000 kroner mindre i måneden. Har søkt om 3-roms familieleilighet og det hadde vært så flott om jenta mi kunne fått sitt eget rom.

Men om jeg ikke får bolig så står vi plutselig uten leilighet. Og da må jeg ordne med en ny leilighet. Da blir det uansett i samme prisklasse som nå og omtrent samme størrelse regner jeg med. Det er jo så dumt når vi trives godt her vi er nå.

Har forresten søkt på 6 forskjellige boliger (fylte opp lista), alle 3-roms. Førstevalget er Enerhaugen.

Noen som har noen erfaringer?

Ble litt langt det her :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke enda lurere å søke fra 1 juni?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke enda lurere å søke fra 1 juni?

Godt mulig, men nå har jeg som sagt 3 mnd oppsigelse så det toget er nok kjørt :)

TS

Skrevet

Huff ja, det var et forferdelig lite konstruktivt svar jeg kom med. Leste det første innlegget ditt litt i ørska og fikk ikke med meg alt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å betale dobbel husleie i en måned. Noe jeg absolutt ville ha gjort i stedet for å gamble på å vinne i boliglotteriet mot alle andre studenter som søker fra juli.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som alenemor og førsteårsstudent er du i utgangspunktet veldig heldig stilt ift tildelingsreglementet. Når du i tillegg har søkt tidlig vil jeg si sjansene dine er gode. Flott at du har søkt fra 1.juli, det gjør saken din mye sterkere. Det er helt umulig for noen av oss å si noe annet enn at sjansene dine er gode, fordi vi ikke kan garantere at du får bolig. JEG er ganske sikker på at du får (og jeg har jobbet nært med studentboligene), men jeg vil nødig ha det på mine skuldre dersom mor og barn blir hjemløse. :S For øvrig ville jeg håpet veldig at du IKKE havner på Enerhaugen, for der er det vanvittig sketchy miljø... Hvilke andre har du søkt?

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Som alenemor og førsteårsstudent er du i utgangspunktet veldig heldig stilt ift tildelingsreglementet. Når du i tillegg har søkt tidlig vil jeg si sjansene dine er gode. Flott at du har søkt fra 1.juli, det gjør saken din mye sterkere. Det er helt umulig for noen av oss å si noe annet enn at sjansene dine er gode, fordi vi ikke kan garantere at du får bolig. JEG er ganske sikker på at du får (og jeg har jobbet nært med studentboligene), men jeg vil nødig ha det på mine skuldre dersom mor og barn blir hjemløse. :S For øvrig ville jeg håpet veldig at du IKKE havner på Enerhaugen, for der er det vanvittig sketchy miljø... Hvilke andre har du søkt?

Tusen takk for svar! (Så det ikke før nå)

Har allerede sagt opp leiligheten så jeg håper virkelig jeg får et tilbud. Hvis ikke må jeg bare finne en annen leilighet til oss to :/

Har satt Enerhaugen som første og andre pri, og har ellers søkt Kringsjå, Sognsveien og Fjellbirkeland. Hva mener du med sketchy miljø? Vet jo at det er Tøyen, men er en østkantsjente så det gjør meg ingenting. Og alle i studenthuset er vel familier?

Men når kan jeg regne med å få svar? Burde jeg ikke fått det allerede om jeg i det hele tatt får et tilbud? I og med at det er tre mnd oppsigelser for SIO leietakere og?

Tusen takk igjen for svar!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Er du her? Skulle likt å høre fra deg ang. de andre spørsmålene mine over her :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...