Gjest Donna Skrevet 15. januar 2004 #1 Skrevet 15. januar 2004 HJELP !!! jeg trenger en innføring i MMS. Jeg vet hva SMS er - og sender mange slike, men MMS blir for innviklet. For det første så får jeg ikke til å motta. Jeg får feilmelding. Og for det andre - skal tlf. koble seg på nettet (WAP) for å motta MMS??? Og må man det for å sende? Og hva iallverden vil det koste da i lengden om man må regner i Kb på nettet. jeg synes det er kjempedumt jeg ikke får til å motta de MMS'ene jeg får:(
Orthia Skrevet 15. januar 2004 #2 Skrevet 15. januar 2004 Jeg går ut fra at du har en MMS-telefon ? Da må du sannsynligvis klargjøre den for MMS først. Noen ganger gjøres dette i butikken, men ofte må bruker ordne det selv. Det er ulike måter disse instillingene gjøres på. Jeg ordnet min ved å gå inn på Netcoms (min tjenesteleverandør) nettsider. Der fant jeg fremgangmåte. Litt styrete, men enkelt når jeg først var i gang. Lykke til!
Gjest Donna Skrevet 15. januar 2004 #3 Skrevet 15. januar 2004 Joda- jeg ringde telenor og fikk en mail med en bruksanvisning. Den var hårreisende - men jeg gjorde så godt jeg kunne. Synes dette var en bakvendt måte å gjøre det på. men han i butikken "hadde ikke peiling på siemens" ....... :-? slik såg den ut: Meny Meldinger Innstilling MMS Velg en tom profil Trykk Valg Velg Endre navn og skriv inn MMS Trykk OK Trykk Valg Velg Endre innstill. Skriv inn følgende; * Velg Gyldig til og velg Maksimum * Velg Std.-prioritet og velg Normal * Velg Avspillingstid varighet og velg 003.0 sekunder * Velg Mottak og velg Automatisk * Velg MMS relaysrv. og skriv http://mmsc/ * Velg IP-innstillinger * Velg IP-adresse og skriv 010.010.010.011 * Velg IP-port og skriv 9201 Velg deretter Oppk.profil og trykk Endre; Velg en tom profil Trykk Valg Velg Endre navn og skriv inn MMS Trykk Lagre Trykk Valg og velg Endre innstill. Velg Ja på advarselen som kommer opp Velg Rediger på GPRS Skriv inn følgende; * Velg APN og skriv inn mms * Velg Brukernavn og skriv inn 9XXXXXXX (kundens mobilnummer) * Velg Passord og skriv inn 1234 * Trykk Lagre Til slutt må GPRS aktiveres. Gå inn i menyen og velg; Innstillinger Datautveksling Hvis det ikke er huket av for GPRS, klikk "Endre" og velg "Ja" for å skru på GPRS. Telefonen er nå klar for sending og mottak av MMS. hilsen Jeg fyllte inn , men aner igrunnen ikke hva det dreide seg om det jeg svarte og valgte. Huff- skal ikke være lett dette her :-?
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #4 Skrevet 15. januar 2004 Fikk det ikke til i begynnelsen, jeg heller. Fikk koder og ditt og datt for å få MMS-en. Men jeg har dog NetCom, og gikk inn på http://mms.netcom.no og aktiverte MMS-kontoen min der.
Mrs. B Skrevet 16. januar 2004 #5 Skrevet 16. januar 2004 Hvilken Siemens telefon har du? Du kan helt sikkert få hjelp til dette på dette forumet: > Club-Siemens norsk forum
Mrs. B Skrevet 19. mars 2004 #6 Skrevet 19. mars 2004 Donna: Fikk du det noen gang til dette her? Nå er det nemlig jeg som ikke får til oppsettet på min nye Siemens...
jordbær Skrevet 19. mars 2004 #7 Skrevet 19. mars 2004 Send: mms [telefonmodell] til 1999 Hvis du da har en sony ericsson t68, sender du: mms t68 til 1999
Gjest Donna Skrevet 19. mars 2004 #9 Skrevet 19. mars 2004 Jeg har gitt opp jeg, Får noen ganger motatt , andre ganger ikke. Dumme dritt telefon ! :-x
Mrs. B Skrevet 19. mars 2004 #10 Skrevet 19. mars 2004 Jeg har gitt opp jeg, Får noen ganger motatt , andre ganger ikke. Dumme dritt telefon ! :-x Hvilken telefon er det du har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå