Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte sammen med kjæresten min om noen måneder. Hvordan er det best å ordne det med økonomien?

Jeg tenker å feks ordne en konto der vi begge overfører et fast beløp som går til mat, strøm, internett, lisens osv.. Hvordan gjør dere det? Oh hvordan deler dere det mellom dere i forhold til inntekt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi delte 50/50, men så har vi ganske lik økonomi.

En regningskonto hvor vi overførte til hver måned. Det samme med en matkonto som begge hadde kort til. Vi bestemte på forhånd hvor mye vi skulle bruke til mat.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Vi har en felleskonto med eget kort der vi fører inn 1500 kroner hver som brukes til mat. Ellers har vi separat økonomi. Synes dette fungerer godt, jeg liker å styre mine egne penger.

Lisens, strøm, internett osv står på ham, så jeg fører over fast til hans konto hver måned, så han betaler disse regningene. Hvis dere begge har grei styring med økonomi, vil det fungere bra. Om en av dere er mer ryddig på det, bør det kanskje være den personen som styrer med slikt.

Endret av Badabing
Skrevet

Vi er begge studenter, og overfører penger til husleie og fellesutgifter (mat osv.) på en egen konto til det. Ellers har vi separat økonomi. :)

Gjest Survival
Skrevet

Vi har felles økonomi, men eier også bolig sammen. Syns det fungerer lettest på den måten. Vi har flere kontoer da, så vi har mulighet til å spare og bruke hver for oss også i tillegg til det som er felles.

Gjest Annaires
Skrevet

Vi betaler etter evne. Har en regningskonto der vi overfører penger hver mnd (ulik sum), også har vi jo hver vår konto til det resterende. Men vi teller aldri kroner og øre av det vi har igjen på konto. Hvem av oss som betaler når tenker vi ikke så mye på. Trenger jeg nye sko, men ikke har penger på konto får jeg jo av ham, og omvendt. Eller om vi trenge noe til huset, så handler en av oss, også tenner vi ikke noe mer på det.

Slik har det vært siden vi flyttet sammen for 9 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...