Birgitte Skrevet 15. januar 2004 #1 Skrevet 15. januar 2004 Har noen av dere prøvd å kalle inn gubben til årlig service på verksted? Utvendig overhaling med polere og gni og eventuelt skru litt? Innvendig overhaling med å gå gjennom eventuelle slitte punkt/tema og lufte nye løsninger på gamle og kanskje ikke like effektive vaner og rutiner?
Gjest ung mor Skrevet 15. januar 2004 #2 Skrevet 15. januar 2004 nei... er det en idè? tror egentlig ikke gubben ville vært så positivt innstilt til noe sånt - men kanskje? mener du filing av negler, hudpleie osv?
Birgitte Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2004 Ja, det er en ide! For å si det på en annen måte. Når vi kjøper oss noe nytt, følger det ofte med en garanti - hvis noe går galt, så kan vi få det reparert eller få ny vare. (Ikke ta det så nøye med den nye kjøpsloven - dere tar poenget!!) Når vi kjøper ny bil, følger det med et serviceprogram. Kom til verkstedet en gang i året for å sjekke mekanismer og vedlikehold. Dette tar vi som god service fra bilforhandler/verksted og vi følger gjerne opp, vi betaler og vi investerer for at bilen skal holde seg best mulig i form og i verdi! Men ekteskap og samboerskap det inngår vi - unnskyld meg - i hytt og pine. Vi hopper i høyet og sitter i sausefatet med armer og bein før vi vet ordet av det. Prest og sorenskriver har sagt sitt, vi har sagt vårt ja, og så får det skure og gå som best det kan. Jeg setter ting på spissen, men det er mange skilsmisser og oppløste samboerskap, det kan det jo ikke være noen tvil om. Det har selvfølgelig mange årsaker. Uten at det trenger å redusere antallet skilsmisser, så kan det jo hende at noen par får det bedre hvis de ser på samlivet som en vare. En vare som må pleies og vedlikeholdes både utvendig og innvendig. Sett opp lister over ting som kan forbedres, finn ut hvilke ting som fungerer og dyrk dem. Ta gjerne både manikyr og pedikyr på hverandre om dere liker slikt, det handler jo om å få dette samlivet til å fungere. Ikke for enhver pris, men det er jo som oftest verd å investere tid og krefter på å ha det godt i forholdet man er i. En årlig puss og polering er vel ikke å forakte?
Livets datter Skrevet 16. januar 2004 #4 Skrevet 16. januar 2004 Har noen av dere prøvd å kalle inn gubben til årlig service på verksted? Hva med deg selv? Kunne du trenge årlig service?
Birgitte Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2004 Ble dette for sterk kost? Det var jo ikke meninga. Håper jeg fikk moderert og utdypet hva jeg mente med det andre innlegget mitt. Hvis ikke det ble bedre mottatt, så prøver jeg igjen. Men jo, jeg trenger service oftere enn en gang i året. Gjør ikke du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå