Flanør Skrevet 19. mars 2012 #1 Del Skrevet 19. mars 2012 Du skjønner nok hva hun mener med manne-mann hvis du legger go'vilja til, du også. Du må vel innrømme at det finnes klær der ute som gjør at menn ser mindre maskuline ut? Akkurat som det finnes klær som gjør at kvinner ser mindre feminine ut. Kvinne-kvinner er ikke et ord vi bruker, nei, men gutte-jente blir da stadig brukt om jenter som kler seg maskulint, og har typiske "gutteinteresser". Nei, jeg gjør ikke det. Hvilke tenker du på? Guttejenter? Jada, vi har jentegutter også. Men vi har altså manne-menn uten tilsvarende kvinne-kvinner. Det går ikke! Har vi ikke kvinne-kvinner skal vi heller ikke ha manne-menn. Du innser det, ikke sant? Når noen er manne-menn må andre være "bare" menn. Hvorfor skal de sistnenvte godta å bli annenrangs bare fordi noen nek av kvinner går rundt og tror noen menn er manne-menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. mars 2012 #2 Del Skrevet 19. mars 2012 Nei, jeg gjør ikke det. Hvilke tenker du på? Guttejenter? Jada, vi har jentegutter også. Men vi har altså manne-menn uten tilsvarende kvinne-kvinner. Det går ikke! Har vi ikke kvinne-kvinner skal vi heller ikke ha manne-menn. Du innser det, ikke sant? Når noen er manne-menn må andre være "bare" menn. Hvorfor skal de sistnenvte godta å bli annenrangs bare fordi noen nek av kvinner går rundt og tror noen menn er manne-menn? Nå gjør du deg bare vanskelig med vilje. Det finnes feminine menn. Og det finnes veldig maskuline menn, menn som er mer barske, er litt røffere i kantene enn andre. Noen kaller disse for manne-menn. Skjønner ikk ehvorfor du hisser deg sånn opp på grunn av det uttrykket? Det er vel ingen som har kalt noen for annenrangs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mars 2012 Nå gjør du deg bare vanskelig med vilje. Det finnes feminine menn. Og det finnes veldig maskuline menn, menn som er mer barske, er litt røffere i kantene enn andre. Noen kaller disse for manne-menn. Skjønner ikk ehvorfor du hisser deg sånn opp på grunn av det uttrykket? Det er vel ingen som har kalt noen for annenrangs? Hvis du kaller noen for manne-menn så sier du mellom linjene at de har mer mann i seg enn andre menn. 1. Hva gir deg rett til å mene det? 2. Utseendet kan bedra. En del menn har en barsk stil, fordi de vil fremstå som barsk. De kan likevel være pusekatter innvendig, gjerne feige. 3. Hvis manne-menn eksisterer, så må også kvinne-kvinner gjøre det. Hvis du godtar uttrykket manne-menn må du også godta uttrykket kvinne-kvinne, og hvis du aktivt bruker manne-menn ER DU OGSÅ FORPLIKTET til å aktivt bruke uttrykket kvinne-kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 19. mars 2012 #4 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg kaller noen for manne-menn, og det er ikke positivt ment. Jeg mener det som at de er tenker innenfor en liten firkant, og har en "jeg vet best"-holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 19. mars 2012 Men det er noe som dere menn forventer også, altså kvinner som er "naturlig", dvs mestersminkere. :-P Ikke jeg. Jeg foretrekker at kvinner er naturlig-naturlige, dvs. helt uten sminke i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. mars 2012 #6 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Hvis du kaller noen for manne-menn så sier du mellom linjene at de har mer mann i seg enn andre menn. 1. Hva gir deg rett til å mene det? 2. Utseendet kan bedra. En del menn har en barsk stil, fordi de vil fremstå som barsk. De kan likevel være pusekatter innvendig, gjerne feige. 3. Hvis manne-menn eksisterer, så må også kvinne-kvinner gjøre det. Hvis du godtar uttrykket manne-menn må du også godta uttrykket kvinne-kvinne, og hvis du aktivt bruker manne-menn ER DU OGSÅ FORPLIKTET til å aktivt bruke uttrykket kvinne-kvinne. Oi, forpliktet faktisk. Du kan gjerne kalle noen for kvinne-kvinne for meg. Hva legger du i det da? 1. Jeg har rett til å mene det, rett og slett fordi jeg mener det. Og det trenger ikke nødvendigvis være positivt. "manne-mann" betyr forskjellige ting, alt etter hvem du spør, og i hvilken setting. 2. Ja, jeg vet at man kan fremstå som barsk og tøff, og så er man likevel skikkelige kosembamser. Det har jeg erfart mange ganger. Ikke noe i veien med det. I de aller fleste tilfellene blir jeg positivt overraska. 3. Som sagt, kall hvem du vil for kvinne-kvinne. Det er ikke jeg som hisser meg så veldig opp over dette. Jeg kan ikke kalle noen for kvinne-kvinne for jeg vet ikke hva det betyr. Gutte-jenter kaller jeg de. Endret 19. mars 2012 av Maria_Marihøne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 19. mars 2012 Oi, forpliktet faktisk. Du kan gjerne kalle noen for kvinne-kvinne for meg. Hva legger du i det da? 1. Jeg har rett til å mene det, rett og slett fordi jeg mener det. Og det trenger ikke nødvendigvis være positivt. "manne-mann" betyr forskjellige ting, alt etter hvem du spør, og i hvilken setting. 2. Ja, jeg vet at man kan fremstå som barsk og tøff, og så er man likevel skikkelige kosembamser. Det har jeg erfart mange ganger. Ikke noe i veien med det. I de aller fleste tilfellene blir jeg positivt overraska. 3. Som sagt, kall hvem du vil for kvinne-kvinne. Det er ikke jeg som hisser meg så veldig opp over dette. Det er fordi ingen bruker uttrykket kvinne-kvinne, mens en del bruker manne-menn. Det er liksom helt godtatt å skille mellom maskuline og feminine menn, men overhodet ikke godtatt å skille mellom svært feminine og mindre feminine kvinner. Det er fy fy! Dobbeltmoral er det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. mars 2012 #8 Del Skrevet 19. mars 2012 Det er fordi ingen bruker uttrykket kvinne-kvinne, mens en del bruker manne-menn. Det er liksom helt godtatt å skille mellom maskuline og feminine menn, men overhodet ikke godtatt å skille mellom svært feminine og mindre feminine kvinner. Det er fy fy! Dobbeltmoral er det. Eh, jo. Jeg kaller de guttejenter. Men jeg kan begynne å kalle de manne-kvinner om det er bedre for deg. Å så kan jeg kalle veldig feminine kvinner for kvinne-kvinner. Blir du fornøyd da? Ingen kommer til å skjønne hva jeg babler om, men det er vel ikke så viktig bare du får viljen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 19. mars 2012 Eh, jo. Jeg kaller de guttejenter. Men jeg kan begynne å kalle de manne-kvinner om det er bedre for deg. Å så kan jeg kalle veldig feminine kvinner for kvinne-kvinner. Blir du fornøyd da? Ingen kommer til å skjønne hva jeg babler om, men det er vel ikke så viktig bare du får viljen din Det er viktig ja! Men også du må jo innrømme at uttrykket guttejente er positivt? Det er jo det for de fleste, i hvert fall for menn. Guttejenter er ikke traktorlesber, men jenter som er opptatt av viktigere ting enn sminke og klær, avslappede jenter, slike som gjerne blir med på langtur, jenter det går an å snakke med. Jentegutter derimot......alle forakter dem, kvinner som menn. Full likestilling får vi ikke før jentegutter er like akseptert og verdsatt som guttejenter, og før uttrykket manne-menn går ut av bruk, eller ´kvinne-kvinner´ er like utbredt som ´manne-menn´. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #10 Del Skrevet 19. mars 2012 Det er viktig ja! Men også du må jo innrømme at uttrykket guttejente er positivt? Det er jo det for de fleste, i hvert fall for menn. Guttejenter er ikke traktorlesber, men jenter som er opptatt av viktigere ting enn sminke og klær, avslappede jenter, slike som gjerne blir med på langtur, jenter det går an å snakke med. Jentegutter derimot......alle forakter dem, kvinner som menn. Full likestilling får vi ikke før jentegutter er like akseptert og verdsatt som guttejenter, og før uttrykket manne-menn går ut av bruk, eller ´kvinne-kvinner´ er like utbredt som ´manne-menn´. Guttejente er et positivt uttrykk ja, på den måten at maskuline "egenskaper"/interesser sees på som mer positive enn feminine av mange, noe som illustreres i denne sammenhengen. Putt jenter med typiske gutteinteresser i boksen "guttejente", og vit at de skiller seg positivt fra andre jenter og at de avviker fra normen (som er negativ). Hvorfor er det ingenting som heter jentegutt? Det ville trolig vært verre å være jentegutt enn guttejente. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. mars 2012 #11 Del Skrevet 19. mars 2012 Det er viktig ja! Men også du må jo innrømme at uttrykket guttejente er positivt? Det er jo det for de fleste, i hvert fall for menn. Guttejenter er ikke traktorlesber, men jenter som er opptatt av viktigere ting enn sminke og klær, avslappede jenter, slike som gjerne blir med på langtur, jenter det går an å snakke med. Jentegutter derimot......alle forakter dem, kvinner som menn. Full likestilling får vi ikke før jentegutter er like akseptert og verdsatt som guttejenter, og før uttrykket manne-menn går ut av bruk, eller ´kvinne-kvinner´ er like utbredt som ´manne-menn´. Traktorlesber ja, der har du jo ordet ditt. Dette blir slettes ikke bare brukt på lesbiske, men på jenter som har en maskulin stil. Og ikke mye positivt ligger i det ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 19. mars 2012 Guttejente er et positivt uttrykk ja, på den måten at maskuline "egenskaper"/interesser sees på som mer positive enn feminine av mange, noe som illustreres i denne sammenhengen. Putt jenter med typiske gutteinteresser i boksen "guttejente", og vit at de skiller seg positivt fra andre jenter og at de avviker fra normen (som er negativ). Hvorfor er det ingenting som heter jentegutt? Det ville trolig vært verre å være jentegutt enn guttejente. Interessant vinkling. Når jentegutter er verre enn guttejenter sies det mellom linjene at gutteegenskaper er mer verdifulle enn jenteegenskaper. Det har du rett i. Samtidig er det intet som er verre enn gutter som har jenteegenskaper. Disse står rock bottom i attraktivitets-hierarkiet. Alle de rosa jentene derimot blir godtatt nettopp fordi de er jenter, "de er jo bare som jenter flest, det er jo deres natur!" Altså har vi da denne inndelingen: Jenter med "typiske" jenteegenskaper: bra Guttejenter: Manne-menn: bra Gutter med vanlige guttekvaliteter: bra Jentegutter: ILLE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 19. mars 2012 Traktorlesber ja, der har du jo ordet ditt. Dette blir slettes ikke bare brukt på lesbiske, men på jenter som har en maskulin stil. Og ikke mye positivt ligger i det ordet. Tull og tøys. Traktorlesber klinger ikke bra nei, men det er fordi de er lesber. Mange menn hater lesber av en eller annen absurd grunn. Men dette er en mindre gruppe, avgrenset av sin seksualitet. Guttejentene er langt flere, og alle liker dem. For å si det rett ut så er det slik at kvinner er kvinner rett og slett fordi de er født jenter og blitt voksne. Mens for menn så holder det ikke at du er født gutt og blitt voksen. Du må ha visse egenskaper og ha et visst utseende for å være ordentlig mann, derfor skilles det mellom menn og manne-menn. Det er dobbeltmoral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. mars 2012 #14 Del Skrevet 19. mars 2012 Interessant vinkling. Når jentegutter er verre enn guttejenter sies det mellom linjene at gutteegenskaper er mer verdifulle enn jenteegenskaper. Det har du rett i. Samtidig er det intet som er verre enn gutter som har jenteegenskaper. Disse står rock bottom i attraktivitets-hierarkiet. Alle de rosa jentene derimot blir godtatt nettopp fordi de er jenter, "de er jo bare som jenter flest, det er jo deres natur!" Altså har vi da denne inndelingen: Jenter med "typiske" jenteegenskaper: bra Guttejenter: Manne-menn: bra Gutter med vanlige guttekvaliteter: bra Jentegutter: ILLE! Å være "mannne-mann" er ikke nødvendigvis positivt, nei. Og er du virkelig overrasket over at maskulinitet er noe av det jenter ser etter? En jente som ikke sminker seg, og kler seg i formløse og "guttete" klær, har da like liten eller stor sjans på sjekkearenaen som en mann som kler seg "jentete" og bruker sminke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 19. mars 2012 #15 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Å være "mannne-mann" er ikke nødvendigvis positivt, nei. Og er du virkelig overrasket over at maskulinitet er noe av det jenter ser etter? En jente som ikke sminker seg, og kler seg i formløse og "guttete" klær, har da like liten eller stor sjans på sjekkearenaen som en mann som kler seg "jentete" og bruker sminke? Dette stemmer faktisk ikke. Er jenta et minimum av fysisk attraktiv kan hun slippe unna med det aller, aller meste i klesveien og fortsatt få beilere på byen. En gutt med sminke hadde ingen tatt i med ildtang, bortsett fra evt. homofile! Endret 19. mars 2012 av Genesis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 19. mars 2012 Å være "mannne-mann" er ikke nødvendigvis positivt, nei. Og er du virkelig overrasket over at maskulinitet er noe av det jenter ser etter? En jente som ikke sminker seg, og kler seg i formløse og "guttete" klær, har da like liten eller stor sjans på sjekkearenaen som en mann som kler seg "jentete" og bruker sminke? Noen ganger lurer jeg virkelig på hva slags verden du og andre jenter lever i. Ei jente kan se ut som en skrekkøgle med ditto personlighet og likevel dra menn i fleng. Bare fordi hun er kvinne. En mann som kler seg jentetet og bruker sminke har ikke sjans i havet, det er vanskelig nok for helt alminnelige menn uten såkalte femikladdtendenser. Det er ikke bare ubalansen på kjønnsmarkedet som forklarer dette. Jenter kan være guttete i personlighet: alle digger det. De kan ha guttete stil: alle digger det. Menn med litt femi stil eller som er litt "myke" og femi derimot: alle hater det, både menn og kvinner. Både menn og kvinner er langt mer rause og tilgivende overfor kvinner (både de "typiske" og litt mer "avvikende" kvinner) enn overfor menn. Menn skal være slik og slik for å være ordentlig mann (tvangstrøye) og er du ikke det så er du mindre mann, evt. femi (forakt fra alle, og dame kan du se langt etter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. mars 2012 #17 Del Skrevet 19. mars 2012 Dette stemmer faktisk ikke. Er jenta et minimum av fysisk attraktiv kan hun slippe unna med det aller, aller meste i klesveien og fortsatt få beilere på byen. En gutt med sminke hadde ingen tatt i med ildtang, bortsett fra evt. homofile! Det tror jeg ikke. Hun får i hvert fall ikke de mennene hun sikkert har sett seg ut. Men jeg skjønner fortsatt ikke helt hva det er dere reagerer på? At kvinner flest ikke tenner på menn som ter og kler seg som kvinner er da ikke noe nytt? Eller spesielt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. mars 2012 #18 Del Skrevet 19. mars 2012 Noen ganger lurer jeg virkelig på hva slags verden du og andre jenter lever i. Ei jente kan se ut som en skrekkøgle med ditto personlighet og likevel dra menn i fleng. Bare fordi hun er kvinne. En mann som kler seg jentetet og bruker sminke har ikke sjans i havet, det er vanskelig nok for helt alminnelige menn uten såkalte femikladdtendenser. Det er ikke bare ubalansen på kjønnsmarkedet som forklarer dette. Jenter kan være guttete i personlighet: alle digger det. De kan ha guttete stil: alle digger det. Menn med litt femi stil eller som er litt "myke" og femi derimot: alle hater det, både menn og kvinner. Både menn og kvinner er langt mer rause og tilgivende overfor kvinner (både de "typiske" og litt mer "avvikende" kvinner) enn overfor menn. Menn skal være slik og slik for å være ordentlig mann (tvangstrøye) og er du ikke det så er du mindre mann, evt. femi (forakt fra alle, og dame kan du se langt etter). Og dette er noe å skryte av da eller? Hvis dere ikke har større krav enn dette til en dame, så får dere ta det på deres kappe. Jeg gidder ikke å bli sammen med en mann, eller ligge med en mann hvis jeg ikke finner han tiltrekkende. At dere ikke har samme standaren får bli deres problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #19 Del Skrevet 19. mars 2012 Og dette er noe å skryte av da eller? Hvis dere ikke har større krav enn dette til en dame, så får dere ta det på deres kappe. Jeg gidder ikke å bli sammen med en mann, eller ligge med en mann hvis jeg ikke finner han tiltrekkende. At dere ikke har samme standaren får bli deres problem. Enig! Hvis gutta slutter å være som dyr og tasse etter oss jenter med tunga hengende ute av kjeften, så kanskje vi senker krava og situasjonen blir mer likestilt..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #20 Del Skrevet 19. mars 2012 Det tror jeg ikke. Hun får i hvert fall ikke de mennene hun sikkert har sett seg ut. Men jeg skjønner fortsatt ikke helt hva det er dere reagerer på? At kvinner flest ikke tenner på menn som ter og kler seg som kvinner er da ikke noe nytt? Eller spesielt rart. Det som er rart med det er at mange kvinner har så snevert begrep om hva det vil si å være mann. Hvorfor tar dere ikke vårt eksempel til følge og er like raus med oss og vår fremtoning som det vi er med dere? De aller færreste menn liker bimbos (ja, nettopp bimbos: du hører hvor nedsettende det er ikke sant? Og disse jentene er jo liksom veldig feminine). De liker the girl next door for det meste, dvs. de aller fleste jenter, sminket eller ikke. Mange kvinner derimot ønsker seg en barsk mann med veltrent kropp, men uten at det ser ut som om han har fått den vha. trening. Han skal liksom ha fått sixpacken sin ved å bære vann og hogge ved på hytta. Hahahahaha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå