Gjest J.Bourne Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Har to kremer, en slik og en slik. Jeg lurer rett og slett på hvordan disse to kremene skal brukes? Endret 21. mars 2012 av J.Bourne
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 De skal brukes på den måten at du går bort til søppelbøtta og slipper begge to oppi. 3
Gjest Levitate Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 De skal brukes på den måten at du går bort til søppelbøtta og slipper begge to oppi. True story. Vichy Normaderm tørker ut huden din og gir deg flere utbrudd, det kan jeg love deg. Skjedde med meg og produktene gikk rett i søpla! Men men, hva forventer man av apotekprodukter... 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 True story. Vichy Normaderm tørker ut huden din og gir deg flere utbrudd, det kan jeg love deg. Skjedde med meg og produktene gikk rett i søpla! Men men, hva forventer man av apotekprodukter... Bitter hudpleier med mindreverdighetskompleks? 2
kubrak Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Har to kremer, en slik og en slik. Jeg lurer rett og slett på hvordan disse to kremene skal brukes? den andre skal du vaske deg med. Først ha vann i ansiktet, så påføre "kremen" og deretter vasker du den bort. Du bruker den to ganger om dagen, om morgenen og kvelden.
kubrak Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 True story. Vichy Normaderm tørker ut huden din og gir deg flere utbrudd, det kan jeg love deg. Skjedde med meg og produktene gikk rett i søpla! Men men, hva forventer man av apotekprodukter... vel poenget med produktene er jo at de skal gjøre det motsatte. Sikkert bedre å vaske seg med vichy normaderm enn med vanlig såpe, eller?
bobbi Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Har brukt begge to jeg!Synes ikke den kremen var noe særlig, da den føltes som et "lag" som lå over huden hele tiden og måtte vaskes bort. Den andre har jeg brukt og jeg synes den er kjempegod :)Bruktes som ansiktsvask hver morgen og kveld..masseres inn med vann, og skylles av rett etterpå. Om produkter fungerer eller ikke har jo med hvilken hudtypen man har å gjøre...og ikke om produktene er kjøpt på apoteket eller på feks parfymeri
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Jeg kan love at ingenting har vært verre for huden min enn disse produktene. Hold deg langt unna apoteket når det gjelder hudpleie, de som jobber der kan absolutt ingenting. 1
kubrak Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 dere som dømmer hudpleieproduktene nord og ned, har dere noen kilder? 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 dere som dømmer hudpleieproduktene nord og ned, har dere noen kilder? Vi snakker av egen erfaring. Sliter du med urenheter/kviser etc er MD formulations den eneste veien å gå. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Vi snakker av egen erfaring. Sliter du med urenheter/kviser etc er MD formulations den eneste veien å gå. Nja, jeg har brukt MD og den gjorde ikke huden min bedre for å si det sånn. Den gjorde ingenting. Kjøpte en rensekrem og fuktighetskrem på apoteket og det hjalp. Folk har forskjellige hudtyper, og for noen fungerer apotekproduktene optimalt. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Nja, jeg har brukt MD og den gjorde ikke huden min bedre for å si det sånn. Den gjorde ingenting. Kjøpte en rensekrem og fuktighetskrem på apoteket og det hjalp. Folk har forskjellige hudtyper, og for noen fungerer apotekproduktene optimalt. Hva brukte du og hvordan brukte du det?
Silisium Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Nja, jeg har brukt MD og den gjorde ikke huden min bedre for å si det sånn. Den gjorde ingenting. Kjøpte en rensekrem og fuktighetskrem på apoteket og det hjalp. Folk har forskjellige hudtyper, og for noen fungerer apotekproduktene optimalt. Med mindre du hadde sensitiv eller tørr hud, synes jeg dette er svært rart. MD formulations er ikke det bedre når det gjelder fukt; dette merket er til for å kombineres med andre gode hudpleiemerker, slik som Decleor eller Matis. Når resultater uteblir, handler det ofte om feil produkter, og ofte at man ikke tilfører nok fukt til grov og/eller fet hud. Dette er en tabbe som vil resultere til mer problemer og urenheter, siden huden da vil kompensere for mangel på fukt, og prudusere mer selv (altså talg...). Alt handler om, slik som sistnevnte AB nevner, hvordan du bruker produktene og hvilke produkter du bruker. Og ikke minst; hvilken hudtype du har, og om du har riktige produkter til din hud.
Gjest Levitate Skrevet 23. mars 2012 #14 Skrevet 23. mars 2012 Bitter hudpleier med mindreverdighetskompleks? Til din informasjon kjære er jeg så visst ingen hudpleier, heller ei med uren hud som har bommet hardt på tonnevis av apotekprodukter. 2
Quirky Skrevet 23. mars 2012 #15 Skrevet 23. mars 2012 Vi snakker av egen erfaring. Sliter du med urenheter/kviser etc er MD formulations den eneste veien å gå. Ehh...hjernevasket much? Nå er jeg ikke fan av apotekprodukter generelt, og Vichy Normaderm er crap, men MD Formulations er VIRKELIG ikke "den eneste veien å gå" hvis man har problematisk hud...det finnes et hav av produkter der ute som "jobber" på samme måte som MD gjør, og et hav som jobber annerledes, men ikke mindre bra. Jeg har brukt mye fra MD, lenge, men min nåværende MD-frie hudpleierutine bestående av merker som Bliss og Oenothera, har gjort mye mer for huden min enn MD noen gang greide... 4
kubrak Skrevet 23. mars 2012 #16 Skrevet 23. mars 2012 (endret) Vi snakker av egen erfaring. Sliter du med urenheter/kviser etc er MD formulations den eneste veien å gå. den enkeltes egne erfaring er ikke akkurat noe man kan konkludere utifra. Når det gjelder kviser er det mange faktorer som spiller inn (som hygiene og hva man fører i seg, visstnok), og hudpleieprodukter er uansett ikke ment å være en mirakelkur. Endret 23. mars 2012 av kubrak 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #17 Skrevet 23. mars 2012 den enkeltes egne erfaring er ikke akkurat noe man kan konkludere utifra. Når det gjelder kviser er det mange faktorer som spiller inn (som hygiene og hva man fører i seg, visstnok), og hudpleieprodukter er uansett ikke ment å være en mirakelkur. Man, når konklusjonene er så overveldende i en retning, så kan man det. Ikke bare jeg alene, men alle jeg kjenner og hvis du leser litt rundt på dette forumet, så er konklusjonen til de aller fleste, den samme. Dette støttes også opp av vitenskapelige fakta. Dårlige produkter inneholder billige og dårlige ingredienser som tetter porer og fører til uren hud. 1
kubrak Skrevet 23. mars 2012 #18 Skrevet 23. mars 2012 Man, når konklusjonene er så overveldende i en retning, så kan man det. vel de bastante konklusjonene her er ikke spesielt ensretta. Og hvis man ikke umiddelbart ser forbedringer, eller at man faktisk får enda flere kviser, så trenger det ikke nødvendigvis å være vichy normaderm som er årsaken. Det kan være flerfoldige andre grunner til det. Men klart, folkets erfaringer vil jo kunne gi en indikasjon på effektiviteten til hudpleieproduktet, og de tyder jo ikke akkurat på at det er snakk om en "mirakelkur". 2
Quirky Skrevet 23. mars 2012 #19 Skrevet 23. mars 2012 Man, når konklusjonene er så overveldende i en retning, så kan man det. Ikke bare jeg alene, men alle jeg kjenner og hvis du leser litt rundt på dette forumet, så er konklusjonen til de aller fleste, den samme. Dette støttes også opp av vitenskapelige fakta. Dårlige produkter inneholder billige og dårlige ingredienser som tetter porer og fører til uren hud. Det er én ting å generalisere om hvorvidt produkter fra Vita/Apotek/Parfymeri etc er dårlige- selv om dette i seg selv er idiotisk- ikke alt man får kjøpt på Kicks er crap, og heller ikke alt man får kjøpt hos hudpleier fantastisk. Men å gå så langt som å hevde at MD Formulations er det beste merket i hele verden, og det eneste som funker på problemhud- det er beyond idioti. At minst 90% av brukerene her inne leser bloggen til HC, og bruker MD Formulations fordi dette er et merke HC skryter opp i skyene, og mange av disse igjen er fornøyde med produktene, er ikke akkurat grunnlag for empirisk forskning... Jeg synes selv MD Formulations har flere svært gode produkter, men har, etter å ha våget å teste ut andre, ikke HC-godkjente merker (gasp!), funnet f.eks. flere renseprodukter jeg liker bedre en min gamle favoritt Facial Cleanser fra MD. Billig er ikke synonymt med dårlig- det er lov å tenke selv, være litt kritisk, og åpen for det faktum at det finnes massemasse kosmetikkmerker i verden som kan funke utmerket selv om HC ikke har skrevet om dem... 3
Gjest J.Bourne Skrevet 23. mars 2012 #20 Skrevet 23. mars 2012 Altså jeg er gutt, og trenger en eksakt beskrivelse av hvordan tingene skal brukes, og i hvordan rekkefølge. Jeg gikk inn på apoteket og spurte etter noe for uren hud, og dette ble annbefalt. Egentlig har jeg liten tro til at noen kremer skal fjerne hudormer, uren hud og kviser. Jeg tenker heller at jeg kjøper noe fint sandpapir for å skrubbe fjeset med, for så å kjøre på med en dose saltvann. Orker ikke smøre meg flere uker med kremer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå