AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Opplever du som nyutdannet helsefagarbeider, sykepleier, vernepleier osv at det er vanskelig å få fast stilling? Hva med du som har vært utdannet i mange år? Hvor lang tid tok det før du fikk fast stilling, eller har du jobbet ekstra lenge? Hva med du som er ufaglært? Har du fått faststilling? Det er snakk om alt fra Brukerstyrt ass. - sykehjem, hjemmesykepleien, rusomsorg, omsorgsbolig/senter, Tiltak funksjonshemmede, psykiatri...You name it. Hvor høy er evnt. stillingen din, og hva er den ideelle stillingsprosent?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Bioingeiør. Jobber heldigvis 100%, men er komplett umulig å få noe annet enn vikariater som fornyes med jevne mellomrom.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Bioingeiør. Jobber heldigvis 100%, men er komplett umulig å få noe annet enn vikariater som fornyes med jevne mellomrom. Bioingeiør er jo ikke innen helsevesenet!
Gjest nicola Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Bioingeniører er både helsearbeidere og ingeniører og er den største yrkesgruppen ved sykehusenes medisinske laboratorier. Bioingeniøren tar blodprøver og har ansvaret for rutiner og prosedyrer rundt prøvetaking Er innen helsevesenet. Men TS mente vel sikkert mer rettet mot sykepleiere/helsefagarbeidere. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Bioingeiør er jo ikke innen helsevesenet! Da tror ikke jeg du vet hva en bioingeniør er. 6
Sykepl.student Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 jeg er sykepleier. opplever at det er vanskelig å få fast fulltidsstilling på sykehus. men sykehjem, hjemmesykepleie hiver dem nesten etter deg. jeg bor forresten i en storby, og vet ikke hvordan tendensen er i mindre byer/tettsteder
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Sykepleier på sykehjem. Fikk fast jobb (100%) før jeg var ferdig utdannet, og vi har stadig mangel på sykepleiere tross god lønn i den kommunen jeg jobber i. Konkurrerer nok litt med et lokalsykehus som ligger ti minutter unna. Helsefagarbeidere sliter nok litt mer med å få fast, men etter et vikariat eller to, pleier de å få full, fast stilling de også. Vi har ingen ufaglærte i større stillinger enn tredje hver helg, de får ikke noe fast. Jeg trives stort sett i 100 % i todelt turnus, men i tyngre og mer stressede perioder har jeg nok ønsket å gå ned til 80%. Mia
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Ts her. Bioingeniør går absolutt under helsevesenet og svaret var relevant. Takk!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Ts her. Bioingeniør går absolutt under helsevesenet og svaret var relevant. Takk! Nå fikk jeg lyst til å gi deg en klem! hulsen bioingeniøren
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 Nå fikk jeg lyst til å gi deg en klem! hulsen bioingeniøren Hehe
Gjest O___o Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Det har vært, er og vil være et helvete å få seg 100% jobb i helsevesenet i de aller fleste kommuner. Organiser deg i NSF eller FO!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har 80% fast stilling i hjemmesykepleien der hvor jeg har ansvar for en funksjonshemmed bruker. Når brukeren min ikke trenger hjelp, er jeg i pleien i hjemmesykepleien og hjelper til. Jeg er ufaglært Min første faststilling var som nattevakt på en trafikkskadd i hjemmesykepleien. Det var på 42% natt. Så fikk jeg økt stillingsprosent på 67% natt etter 2 år. Nå nylig fikk jeg tilbud om 80% dag på en ny bruker i hjemmesykepleien og takket selvsagt ja til deg. Jeg har kun vært 3 år i helsevesenet. begynte å jobbe på sykehjem og jobbet der "løst" (med fast grønnavtale, hver trede helg) i ca 1 år før jeg fikk fast. Jeg utdanner meg nå som helsefagarbeider og er ferdig neste år. Hadde ikke "trengt" det for jobbsikkerheten sin skyld, for jeg elsker jobben min og kunne aldri tenkt meg å bytte og vet jeg har en stor sikkerhet ved å være fast annsatt, men det er greit å ha noe i bakhånd og også ha fagkompetansen samt lønnsøkningen! Opplever at det er mange sykepleier og hjelpepleiere som faktisk har gått flere år "løst" uten fast ansettelse på sykehjem og i hjemmesykepleien. Føler meg nesten litt dum når jeg ser hvordan de sliter, så sitter jeg der med fast og har null utdanning. Urettferdig ja. Men jeg er kjempe takknemlig og jeg tror (og forsåvidt vet) at jeg ikke har fått jobbene på flax, men pga dyktighet. Og det er jeg stolt av.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har 80% fast stilling i hjemmesykepleien der hvor jeg har ansvar for en funksjonshemmed bruker. Når brukeren min ikke trenger hjelp, er jeg i pleien i hjemmesykepleien og hjelper til. Jeg er ufaglært Min første faststilling var som nattevakt på en trafikkskadd i hjemmesykepleien. Det var på 42% natt. Så fikk jeg økt stillingsprosent på 67% natt etter 2 år. Nå nylig fikk jeg tilbud om 80% dag på en ny bruker i hjemmesykepleien og takket selvsagt ja til deg. Jeg har kun vært 3 år i helsevesenet. begynte å jobbe på sykehjem og jobbet der "løst" (med fast grønnavtale, hver trede helg) i ca 1 år før jeg fikk fast. Jeg utdanner meg nå som helsefagarbeider og er ferdig neste år. Hadde ikke "trengt" det for jobbsikkerheten sin skyld, for jeg elsker jobben min og kunne aldri tenkt meg å bytte og vet jeg har en stor sikkerhet ved å være fast annsatt, men det er greit å ha noe i bakhånd og også ha fagkompetansen samt lønnsøkningen! Opplever at det er mange sykepleier og hjelpepleiere som faktisk har gått flere år "løst" uten fast ansettelse på sykehjem og i hjemmesykepleien. Føler meg nesten litt dum når jeg ser hvordan de sliter, så sitter jeg der med fast og har null utdanning. Urettferdig ja. Men jeg er kjempe takknemlig og jeg tror (og forsåvidt vet) at jeg ikke har fått jobbene på flax, men pga dyktighet. Og det er jeg stolt av. For å svare på det andre spm, så er jeg kjempe fornøyd med 80%. Jeg kunne ikke tenkt meg hverken mindre eller mer.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 Er ferdig utdannet vernepleier til sommeren og har fått 100% fast stilling som miljøterapeut i bofellesskap for mennesker med utviklingshemming. Har jobbet på stedet under studiene, og ble tilbudt fast stilling for en tid tilbake. Er veldig fornøyd med det! Hva som er drømmejobben vet jeg ikke enda, men det kjennes veldig, veldig godt å være sikret jobb når jeg er ferdig! 1
KristinL Skrevet 21. mars 2012 #15 Skrevet 21. mars 2012 Jeg er 20 år og ufaglært og har 38% fast stilling i hjemmesykepleien/assistent.
GrænOrka Skrevet 23. mars 2012 #16 Skrevet 23. mars 2012 Jeg vil veldig gjerne høre flere erfaringer!! Jeg går på vernepleien og er veldig nysgjerrig på dette her.
Longgone Skrevet 23. mars 2012 #17 Skrevet 23. mars 2012 Det spørs vell helt hvor i landet du bor. Særlig sykepleiere kommer fort inn i faste stillinger da det er veldig manko!
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #18 Skrevet 23. mars 2012 Her i kommunen får ikke assistenter/ufaglærte faste stillinger, kun tredje eller annenhver helg. Så kan de ta ekstra om de vil. Det er ikke vanskelig å få fast stilling i hj.sykepleien eller sykehjem her i kommunen, men det er ikke alltid det er 100% stillinger. Sykehus er verre, der finnes det nesten ikke 100% stillinger og man må regne med flere vikariater før man får fast. Jeg bor i en mellomstor by.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #20 Skrevet 25. mars 2012 Jeg er ferdig utdannet vernepleier til våren. Jobber i dag i 20% stilling i hjemmesykepleien. Har blitt tilbudt 70% til høsten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå