AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Da har det seg sånn at jeg for tiden studerer litteratur og creative writing på et universitet i England. Er i mitt første år nå og de neste årene vil jeg få muligheten til å ta fag som retter seg mer inn på en evt jobb som redaktør/editor i forlag, og det er dette jeg vil jobbe med. Men hvilken jobbmuligheter har jeg egentlig i Norge? Og hvor i landet fins de? Hvis du jobber i forlag eller vet noe om dette hadde jeg satt stor pris på hjelp!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Da har det seg sånn at jeg for tiden studerer litteratur og creative writing på et universitet i England. Er i mitt første år nå og de neste årene vil jeg få muligheten til å ta fag som retter seg mer inn på en evt jobb som redaktør/editor i forlag, og det er dette jeg vil jobbe med. Men hvilken jobbmuligheter har jeg egentlig i Norge? Og hvor i landet fins de? Hvis du jobber i forlag eller vet noe om dette hadde jeg satt stor pris på hjelp! Jobbmuligheter lik null. Hvis du er heldig kan du få en relevant jobb her og der som freelancer, men uten masse (!!) erfaring og kontakter er det nesten som å ville bli rockestjerne. Hilsen en annen litteraturstudent (som bytter studie til høsten...).
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Men forlag må da ha utskiftninger og nye folk inn som alle andre firmaer eller?
Meridian Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Hadde jeg vært deg, hadde jeg satset på dette. I værstefall finner du deg en ekstrajobb et sted mens du søker jobb. Jobb deg oppover! En jeg kjenner begynte som bud og bokselger for 40 år siden, og jobbet seg oppover, og endte opp som forlagssjef eller noe sånt. Endret 21. mars 2012 av Bølle
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Takk for oppmuntring! Er dette jeg vil gjøre, men jeg har jo litt lite innsikt i hvordan bransjen fungerer i Norge. Alternativet er jo bare bli her i England hvor det er flere steder å få jobb, men markedet er tøft og jeg har virkelig lyst til å bo i Norge. Jeg har virkelig ingen anelse om hva jeg skal studere i stedet for dette, er dette jeg vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå