AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Vet noen hva jeg kan gjøre med maur som kommer inn i leiligheten? Noe som jeg kan legge ut eller sprøyte rundt omkring? Hvert år skjer dette fra mars til september så blir vi invadert...
Cata Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Prøv Kirk maurkverk! Vi har hvert år en gjeng maur som invaderer doen på jobb og jeg går til krig stadig vekk. Etter utallige års kamp har jeg kommet fram til at dette er det som hjelper best. På bildet er det avbildet pulver, men det finnes spray i samme merket og den tok rotta på en hel koloni i garderoben i fjor. Det desidert smarteste er å prøve å finne hvor maurene kommer fra og sprøyte tua (eller bolet hvis de holder til under jorda). Da avtar bestanden fort. Hadde maur i lange baner utenfor her for to år siden og etter å ha kjempet hele sommeren så jeg omsider hvor de kom fra. I fjor var det bare noen få som slang forbi. De fikk en dose med kverk de også og gav opp invasjonsforsøket før de egentlig fikk begynt.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Vet du om det er mulig å få kjøpt det i vanlig butikk? 2
Ryvre Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Hva slags maur er det? Er det f.eks stokkmaur så burde man IKKE gjøre en hel masse selv, men kontakte et skadedyrsfirma. Gjør man noe med det selv så kan man gjøre ting mye verre, og det er få spesialister som vil ta en alik jobb dersom huseieren selv har forsøkt.
Cata Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Vet du om det er mulig å få kjøpt det i vanlig butikk? Kjøpte mitt i en lokal "altmuligbutikk", omtrent som Europris. For ordens skyld, "mine" maur var sånne bittesmå, svarte, ekle krapyler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå