Gå til innhold

Dermalogica Intensive Moisture Balance

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har erfaringer med fuktighetskremen Intensive Moisture Balance fra Dermalogica? Er den bra? Skriv gjerne hvilken hudtype du har. Jeg tror jeg har fuktfattig hud, men likte ikke helt Skin Smoothing Cream. Så lurer på om Intensive Moisture Balance kan brukes til en fuktfattig hud som fort får kviser, eller inneholder den kremen kun fett og ikke fukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den inneholder en blanding av fukt og fett, så om huden din først og fremst mangler fuktighet, kan den nok oppleves litt fet. Den er tynnere i konsistensen enn SSC, men allikevel rikere, litt mer som en fetere lotion, om du skjønner. Jeg har veldig tørr hud, og denne er en av få kremer som har funket for meg.

Har du forresten prøvd å bruke et serum under SSC? Jeg bruker stort sett alltid et eller annet serum under kremene, og synes de får bedre effekt på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kvikklunsj

Hvis du leser på ingredienslisten, så ser du at Dermalogica inneholder det samme som produktene du får på rimi..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Heiser denne opp igjen! Er det flere som har erfaringer med Dermalogica Intensive Moisture Balance?

Anonym poster: daa5a77848c08613dbcae2997430b9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Jeg har brukt opp noen tuber av denne oppigjennom, men den er for dyr ift hva den gjør til at jeg vil fortsette med det.

En helt OK krem, lukter litt kjemisk synes jeg, men ingrediensene er ikke så verst, ihvertfall ikke ift Skin Smoothing Cream og Super Rich Repair....

Den inneholder som Honesty skrev ovenfor fukt og fett, så hvis huden bare er litt tørr tror jeg denne er god. På meg som har kjempetørr hud var den ikke nok i lengden, og jeg likte ikke at jeg glinset i hele ansiktet samtidig som jeg var tørr - det skal jo liksom ikke være sånn :)

Så jeg synes den er ALTFOR dyr, hadde den kosta en hundrelapp hadde jeg ikke klaget, men med kremer skal man gjerne smøre på litt mer enn hva man tror, og da blir dette en dyr affære.

Men, vi er alle forskjellige, hva som ikke funker for meg kan være perfekt for andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er helt OK men jeg må bruke mye av den fordi den ikke gir nok fett og fukt. Jeg måtte bruke oljer under i tillegg for å få tilstrekkelig fukt/fett.

Byttet ut til en åndssvakt mye billigere en på Iherb etter å ha lett etter kremer uten dårlige ingredienser - og endte opp med denne;

http://www.iherb.com/Shikai-Borage-Dry-Skin-Therapy-Facial-24-Hour-Repair-Cream-2-fl-oz-60-ml/11627

Den gir mer fukt og fett synes jeg, og funker iallefall ikke dårligere. Men ingen av kremene har jo aktive ingredienser, så den gjør jo ingenting. Den passer best til sensitiv og veldig tørr hud.

Om man vil ha noe aktivt i tillegg kan man jo bruke serum under, MD sitt eks funker fint sammen med denne.

Siden den ikke er aktiv "krasjer" det jo ikke med aktive serumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, norah! Hvordan lukter den kremen fra Iherb som du linket til? Kan man risikere å få kviser av den, eller er den helt trygg på ingrediensene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

jeg bruker denne kremen selv, men som noen sier over her så er denne ganske fet. Personlig synes jeg den er for fet til å bruke under makeup og det tar tid for at den skal trekke inn i huden , men den er superduper som nattkrem:-)

Du kan lese omtalen av kremen her om du vil. http://sminketips.blogspot.no/2011/10/test-dermalogica-intensive-moisture.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt OK krem, lukter litt kjemisk synes jeg, men ingrediensene er ikke så verst, ihvertfall ikke ift Skin Smoothing Cream og Super Rich Repair....

Hvilke ingredienser er det i disse produktene som du mener at er ille?

Anonym poster: 8bc4ad9971ab63446472185f009cec3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke ingredienser er det i disse produktene som du mener at er ille?

Anonym poster: 8bc4ad9971ab63446472185f009cec3f

I Skin Smoothing Cream er det bl.a Ylang ylang olje og arnica, høres bra ut, men helst ikke på huden...

Og Super Rich Repair har også en del planteoljer som potensielt kan irretere huden over tid.

Kremene er ikke akkurat dårlige, men for den prisen, hvorfor ikke skippe skvipet som KAN hisse opp huden?

Jeg har ihvertfall brukt alle disse, og for min hudtype - tørr - føler jeg ikke de er verdt det, men det er nå meg :)

(Så har jeg også Shikai Borage cream for dry skin det ble linket til lengre opp, den er ganske lik Super Rich Repair, men jeg fikk desverre utslett med en gang jeg påførte denne, tydeligvis var ikke Borage oil noe særlig for meg og min hud, Men den er i det minste billig, så verdt et forsøk.)

Skal man ha en enkel og grei krem til tørr hud, kjøp Cetaphil cream, eventuelt lotion versjonen for mer fuktfattig hud. Den selges på de fleste drugstores utenlands og er etter min mening helt utrolig. Ikke er den så dyr heller :)

Anonym poster: 833c52917c9c35376bef51b5e4db940d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, norah! Hvordan lukter den kremen fra Iherb som du linket til? Kan man risikere å få kviser av den, eller er den helt trygg på ingrediensene?

Den lukter ingenting som helst, den er fullstendig parfymefri og parabenefri - har i tillegg ingenting av typiske dårlige ingredienser(mineraloljer, masse silikoner osv) som er grunnen til at jeg har forsøkt den.

Ingredienslisten er som følger;

Water (aqua), borage (borago officinalis) oil, avocado (persea gratissima) oil, jojoba (simmondsia chinensis) seed oil, glycerine, glyceryl stearate SE, shea butter (butyrospermum parkii fruit), natural vitamin E acetate (tocopherol acetate), cetyl alcohol, cyclomethicone, diazolidinyl urea, batyl alcohol, phenoxyethanol, ethylhexylglycerin.

Man kan(og jeg har) sammenliknet ingrediensene med denne listen her, som rangerer utfra irritasjonsgrad, og "comedogenic degree"; http://www.zerozits..../acnedetect.htm , listen går fra 1-5 (1 er best, 5 er verst). Plages man med utbrudd skal man unngå alt fra 3-5, men har man kun sensitiv og veldig tørr hud vil man som regel ikke oppleve utbrudd på 3 tallet.

Jeg har opplevd å få utbrudd av ingredienser som er rangert som helt safe - så dette er individuelt.

Selv om en ingrediens ikke er comedogenic - men irriterer så kan den jo likevel gi utbrudd kun pga irritasjon.

Greia med veldig tørr og sensitiv - men samtidig akneprone hud er at man ha fett og fukt for å ikke få tørr hud og dermed produsere mer talg og oljer(= blank hud og utbrudd pga tørrhet). Samtidig vil man jo kjapt reagere på endel ingredienser, så man må faktisk prøve å finne en balanse som passer for huden.

En kommer rett og slett ikke unna noe fete kremer, fordi typiske lotions osv for kombinert/litt tørr hud ikke fukter nok i det hele tatt.

På denne ingredienslista ser du jo at det er Glyceryl Stereate SE, som er grad 3 - altså kan gi utbrudd. Men den irriterer ikke. Cyclometicone er jo et silikon, som enkelte opplever at gir utbrudd - men man regner generelt at dette ikke skal gi utbrudd. Mange serumer og sminke/kremer er jo fulle av silikoner, og jeg har variert erfaring etter lang tids bruk(men de er da nr.1 på lista og har flere forskjellige silikontyper). Men, både Cyclomethicone og dimethicome(som begge er silikoner) står som 0-1 på lista, og skal ikke gi utbrudd.

Ergo; Glyceryl Stereate er den eneste ingrediensen her som kan gi utbrudd(for de med acneprone hud), og den er jo ikke en hovedingrediens. Så jeg ville testet den, men kun om man har veldig tørr hud.

Den er veldig vannaktig i konsistensen, så heller ta små mengder flere ganger. Den er også rar å smøre utover, så det er best å ha litt fuktet hud.

Til nå funker den fint på meg, men som sagt; den er jo ikke aktiv - og vil derfor ikke gi noe annet resultat enn å gi fett/fukt og ikke irritere huden.

Ingen av Dermalogicas produkter har mindre antall ingredienser som kan gi utbrudd, snarere tvert imot.

Hater du den kan den alltids brukes som håndkrem eller på halsen :)

Angående Cetaphil: Har ikke de masse drittingredienser? Har nemlig kikket litt på det merket, men kom frem til at det var OL i porestoppende ingredienser :vetikke:

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående Cetaphil: Har ikke de masse drittingredienser? Har nemlig kikket litt på det merket, men kom frem til at det var OL i porestoppende ingredienser :vetikke:

Jeg trodde jeg kom til å klø eller føle ubehag når jeg prøvde Cetaphil første gang, for det har jeg gjort med f.eks Apobase og en del annet for meget tørr hud (fordi jeg føler huden ikke får puste), men for meg så fungerer Cetaphil helt ypperlig. Det er jo individuelt, og siden jeg ikke akkurat plages med hyppige utbrudd av kviser er det ikke godt å si :)

Anonym poster: 833c52917c9c35376bef51b5e4db940d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...