AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Har de siste 3 årene jobbet litt ved siden av studier. (deltidsstudie) Har faste helgevakter og ellers når de ringer når jeg har tid etter studie. Jobbet i 3 år med dette, jeg jobber jo om sommeren veldig mye ekstra når de andre skal ha ferie. Aldri tenkt over at jeg kanskje har krav på ferie jeg å? Eller må man jobbe mer for å få det? ikke at det gjør noe da, da jeg virkelig trenger å tjene inn de pengene når jeg har fri fra stuie på skolen. Men fines det regler på dette?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Ja, du har rett på 5 ukers ferie du også :-)
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Ok, takk for raskt svar! Har hørt noe om at man MÅ ta ut ferien ? Stemmer dette? Jeg vil jo helst jobbe når jeg først kan for å tjene opp til studiene.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Men da fem uker ut fra stillingsprosent. Og du vil jo ikke få ferie i perioden du jobber ekstra på sommeren, men du kan søke om en og annen helg resten av året.
sophiaM Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Er litt usikker på hvordan disse reglene fungerer, men du har krav på ferie du også, uansett om du er heltid eller deltid. Sjekk opp Ferieloven på Lovdata.no
kaprifolen Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 "mine" ekstrahjelper hadde ofte krav på 5-8 betalte feriedager. Disse måtte tas ut. Men i praksis KAN man sette deg opp f.eks en tirsdag og gi deg feriedag, så du får betalt og sånn uten å jobbe mindre enn vanlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå