Gå til innhold

Fortelle barn om dødt kjæledyr..

Anbefalte innlegg

Gjest marie
Skrevet

Hei,

Hunden til mine foreldre skal avlives pga kreft:(. 2,5 åringen vår er veldig knyttet til denne hunden. Vi tenkte å ikke si noe den siste gangen de er sammen da vi ikke vil at det skal være fokus på det da. Men hva sier vi når han neste gang spør hvor hunden er? Han er jo såpass liten enda, men vet han kommer til å spørre.

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

si det som det er:

hunden er veldig syk og har det ikke bra.

(vi har et kristent hjem så vi sier at hunden er i himmelen for der har de ikke vondt mere og har fått fra barna: da kan gud leke med hunden og passe på han.)

på serier osv sier de ofte at hunden er på en gård osv. synes det er litt feil å lyve om sånt. døden er naturlig,trist men naturlig.vi tar en prat med barna når sånt skjer..åså holder vi også en liten minnestund/begravelse hvor vi sier litt fine ting om det enkelte dyret.

kommer ann på hvor gammel barnet er hvilke spørsmål de vil stille men jeg synes å si sannheten er det beste.

Skrevet

Doffen har dævva!:fnise:

Sorry.... :sjenert:

Synes AB har et godt svar!

Gjest *Maja*
Skrevet

Mine foreldre hadde tenkt å holde det hemmelig for meg da mine besteforeldre skulle avlive deres hund. Jeg var ekstremt knyttet til denne hunden, så min mor besluttet å fortelle meg det.

Jeg er veldig glad for at jeg hadde muligheten til å gi henne en siste klem og ta skikkelig farvel. Barn trenger å lære om døden.

Ville sagt at hunden er veldig gammel og syk, og at med dyr så hjelper menneskene dyrene til å få sovne inn uten å ha det vondt lenger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...