Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg kunne høre her om noen har noen erfaringer...

Jeg skal ta med meg lillemann til fotografen for første gang. Han er 1 år... hva bør jeg tenkte på når det gjelder klær til sånt...? eller er det vanlig å ta bilder uten klær? Annet som kan være lurt å ta med..?

Har bestilt time til Fotograf Langø her i Trondheim, og har 2 uker på å skaffe det jeg trenger... noen som har noen tips?

Janne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det er fint med baroverkropp bilder jeg, men variasjon er tingen.

Sterke farger er også fint, men ver obs på at mye mønster kan bli litt "mye" om du skjønner.

Ta gjerne med flere antrekk du liker så hjelper fotografen deg med hva som blir bra. Kan også være kjekt med favoritt leker/kosedyr på noen av bildene.

Gjest anonym
Skrevet

http://dreafoto.no/ tar fine bilder!

Vi tok ikke 1 års bilder fordi jeg ville vente til hun kunne gå. Så tok 18 måneders bilder istedet:) Hadde med noen stilige hverdagsklær + en kjempe fin minni mus kjole, ører og minnie mus bamsen hennes. Onkelen som hadde kjøpt i disney land:) Ble kjempe fine bilder!

Jeg ville det skulle være bilder som jeg kan se på om 10år og tenke tilbake at slik var Julie:) Så ville ikke ha tilgjorde englebilder og slikt som jeg ser er populært nå.

Skrevet

Ta med 2-3 skift og ekstra bleie sånn at du kan ta nakenbilde om du ønsker det. Det er helt vanlig og veldig klassisk. Ta også gjerne med favorittleke e.l.

AnonymBruker
Skrevet

bilder i bunad er flott :) nakenbilder synes jeg personlig er ekkelt...

Skrevet

Ta med ting som er signaturer for barnet - leker, kosebamse, godstolen, saueskinnet hun sover på.. Annet stasj om du ønsker en spesiell vridning på bildene. Be fotografen skru opp temp i fotostudio på forhånd om barnet skal være lettkledd. Ha på et av antrekkene når du kommer for å minimere behov for skifting, barn blir fort sure av det. Tenk over om du foretrekker lys eller mørk bakgrunn. Tenk over om du ønsker klassisk portrett eller mer kunstbilder. Unngå klær med veldig mye farger og mønstre som lett vil dominere over barnet i bildet. En enkel hvit topp kan være flott det. Jeg hadde med pentøy, casualtøy, og naken (hvor tissetass ikke vistes).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...