AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Hei. Jeg er for tiden i fødselspermisjon, denne er over om et par uker. Jeg har innsett at jeg ikke har helse til å gå tilbake i jobb p.d.d., så det ser ut til at jeg må få en sykemelding fra lege. Men hvordan er det sånn rett etter permisjonen? Jeg jobbet i vikariat da jeg gikk ut i persmisjon, 75%. Jeg var sykemeldt 50% fra denne stillingen, og vikariatet gikk ut et par måneder før perm, da ble jeg samtidig 100% sykemeldt. Da det ble regnet ut fødselspenger ble det gjort på grunnlag av gjennomsnittslønn 6 av de 10 siste månedene jeg jobbet. Jeg tok ut 100% permisjon med 80% lønn. Og med alle disse faktorene står jeg helt fast i mine rettigheter fremover. Er det noen som vet? Kan jeg sykemeldes direkte fra permisjon? Hva om permisjonen går ut først? Hva får jeg evt. betalt? Jeg er allerede på 80% lønn av en ca. 80% stilling, så økonomien tillater rett og slett ikke at det går så mye lavere, så jeg må finne ut av dette før jeg tar stilling til noe annet. Tusen takk for svar på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Nå snakket jeg kjapt med NAV, og hun jeg snakket med der mente at jeg vil få utbetalt det samme som jeg får nå dersom jeg blir sykemeldt. Hun sa også at permisjonen min går ut om to dager, altså på fredag. Da har visst jeg regnet feil. Hvordan er det nå med en eventuell sykemelding? Hvor skal denne sendes, og hvordan er reglene som sykemelding? Noen som har vært borti sykemelding rett etter permisjon når en ikke har en jobb å gå tilbake til? Hva skjer om jeg ikke rekker å få sykemelding før neste uke, sånn at jeg går noen dager "uvirksom" først? Vil jeg da miste retten til sykepenger? Veldig mange spørsmål, men jeg er helt blank på dette, og ganske stresset og redd for å bli sittende uten rettigheter. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå