Gå til innhold

Sommerjobb - Skrive i søknaden når jeg kan/ikke kan jobbe?

Anbefalte innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg skal sende inn søknad på en stilling som sesongmedarbeider, og jeg lurer på om jeg burde skrive i søknaden når jeg kan jobbe?

I stillingsannonsen står det at stillingene gjelder i perioden april - august, men siden jeg flytter i begynnelsen av august, og skal på ferie med familien en uke i juli så har jeg ikke mulighet til å jobbe hele tiden.

Burde dette tas med i søknaden, eller er det noe som heller kan kommer frem på et eventuelt intervju?

Jeg tenker at det er greit å ta med i søknaden, slik at de slipper å kalle meg inn til intervju for ingen nytte, hvis det viser seg at jeg ikke kan få fri, men jeg vet ikke hva man pleier å gjøre.

Endret av Raindrops
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at sånt bør tas på et evetuelt intervju.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det bør så absolutt med i søknaden!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I stillingsannonsene til sommerjobbene jeg har søkt på, har de bedt søkere om å skrive når de kan jobbe/ikke jobbe ila. arbeidsperioden. Så det er neppe negativt å skrive det, i hvert fall.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

I stillingsannonsene til sommerjobbene jeg har søkt på, har de bedt søkere om å skrive når de kan jobbe/ikke jobbe ila. arbeidsperioden. Så det er neppe negativt å skrive det, i hvert fall.

Ja, jeg har sett de har gjort det en del steder, men her stod det ingenting.

Tror jeg skal prøve å få det flettet inn i søknaden på en eller annen måte :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville skrevet om flytting i søknaden, men ikke om ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en arbeidsgiver som driver med intervju så trenger du ikke det. Men det vet du kanskje ikke? Jeg har søkt i kommunen og da er det veldig greit å skrive når du ikke kan fordi de sender deg bare turnusliste hvis du får jobb og ferdig med det.

Skrevet

Du jobber ikke sessongarbeid og så forventer å ta ferie i den perioden - da er jo hele poenget med sessongarbeidere borte.

Skrevet

Du jobber ikke sessongarbeid og så forventer å ta ferie i den perioden - da er jo hele poenget med sessongarbeidere borte.

Nemlig. Du skriver naturligvis hvilken periode du kan jobbe jfr. flytting, men du kan ikke forvente å få ferie i juli. Det kan du spørre om dersom du får jobben, men jeg ville ikke regnet med det. Så da får du ta avveiningen om hva som er viktigst: Jobb fra april til august eller en uke ferie med familien.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg forventer selvsagt ikke å få ferie, det er jo derfor jeg vurderer å ta det med i søknaden, slik at de kan avgjøre dette før de kaller inn til intervju, og jeg slipper å kaste bort tiden deres :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ta det på intervju

Skrevet

Jeg synes du skal nevne det i søknaden, jeg har brukt alt for mye tid på intervjuer der folk har fremstillt ting veldig forskjellig fra hva de har gitt uttrykk av gjennom søknaden sin.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Ja, det ble til at jeg skrev det i søknaden, vil som sagt ikke kaste bort tiden deres når jeg vet at jeg velger ferien før jobb dette året.

Endret av Raindrops
  • Liker 1
Skrevet

Riktig valg Raindrops!;)

Gjest Raindrops
Skrevet

Riktig valg Raindrops!;)

Håper iallefall de setter pris på ærligheten og tar søknaden min med i vurderingen :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke skrevet det i søknaden .

Rinelig stor sjanse for at du blir eliminert bort bare på grunn av det.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg ville ikke skrevet det i søknaden .

Rinelig stor sjanse for at du blir eliminert bort bare på grunn av det.

Jo, men hvis det ikke er mulighet for meg å få fri, så kan jeg uansett ikke ta jobben, og da er det jo like greit at jeg ikke kommer på intervju :)

• Liker 2
Skrevet

Poenget mitt er at det er store muligheter for at du ikke får vist hvem du er personlig ved at søknaden din havner bakerst.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg veldig fornøyd med både søknad og CV, så akkurat det er jeg ikke så bekymret for, får bare satse på at arbeidsgiver tenker som Kim :gjeiper:

Endret av Raindrops
  • Liker 1
Gjest alille
Skrevet

Jeg har nevnt det i søknaden, av samme grunn som deg. Jeg gidder ikke kaste bort både min og arbeidsgivers tid på et intervju hvis det er helt uaktuelt for dem å ansette noen som skal ta ferie en periode.

Det har så langt dessverre resultert i null respons. =/ Jeg krysser fingrene for at vikarbyråene kan hjelpe meg, men det er vel tvilsomt siden jeg skal være 3 uker borte i sommer. Det blir en utrolig fattigslig og kjedelig sommer med 2 måneder på hybelen uten jobb før jeg reiser på ferie (heldigvis en tur jeg har gledet meg til i mange år, så det er jo verdt det)... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...