Gjest Nefertiti Skrevet 15. januar 2004 #1 Skrevet 15. januar 2004 Hva skal til for at dere skal kose dere på fest? Hva gjør dere? Drikker? Musikk? Danser? Leker? Hadde vært gøy å høre hva andre gjør. Jeg er stort sett vant til å gå på fest hvor man hører på musikk og sitter og prater og drikker litt. Mer enn det skjer ikke Hadde vært gøy å prøvd noe nytt. Hva serverer dere hvis dere har fest?
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #2 Skrevet 15. januar 2004 God mat og levende lys. Kvelden man bruker tid til venner for å prate. Har en behov for musikk og dans så kan man gå ut.
Gjest care Skrevet 15. januar 2004 #3 Skrevet 15. januar 2004 En god fest er for meg en kombinasjon av gode venner (med positiv holdning), godt humor, god musikk og god vin. Så rullerer vi hele kvelden, hvis stuen er ekstra stor Fingermat er ok å servere. Kake til kaffe :blunke:
Annevenn Skrevet 15. januar 2004 #4 Skrevet 15. januar 2004 Masse levende lys, noe å drikke til alle som kommer så de føler seg velkommen (by dem flere alternativer, så kan de drikke sitt eget senere), venner fra litt forskjellige miljøer så alle kjenner noen, men ingen kjenner alle. Fin musikk, ikke for høy. Flere "soner", f.eks. kjøkkendel (der kan man prate), stue (der kan man danse). Fant ut da vi hadde innflytting at vårt hus er perfekt for slike fester. Må snart ha en til, tror jeg!
Gjest Zalomine Skrevet 15. januar 2004 #5 Skrevet 15. januar 2004 For meg, som ikke drikker, er en kjekk fest en fest der ingen blir for fulle, for da synes jeg det blir for dumt, og der ingen utøver drikkepress (noe dessverre jeg enda har tilgode å oppleve annet enn pappa's 50-årsdag, som jeg ikke anser som det som burde vært den festligste festen i mitt liv.... men drikkepress skal altså alltid noen komme med. Somregel noen jeg ikke kjenner så godt) Rolig musikk, "lettspist mat", drikke (og aksept for brus!) småprat.. og muligheten for å danse.. ja "en stuedel og en kjøkkendel" hørtes genialt ut. Vel, egentlig liker jeg ikke fester jeg. Men det er fordi jeg altså enda ikke har opplevd en som var kjekk.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2004 #6 Skrevet 15. januar 2004 Gode venner, musikk, mat/snacks og drikke... Har planer om å kjøpe spillet Twister, som jeg skal få folk til å spille på fest...Tror det kan bli gøy! Clea
Gjest Starya Skrevet 16. januar 2004 #7 Skrevet 16. januar 2004 Ikke for høy musikk, litt god mat, endel god drikke og null røyk.
Tusenfryd Skrevet 16. januar 2004 #8 Skrevet 16. januar 2004 Har sluttet med sånne tradisjonelle "fester" vi. Har kanskje noe med alder å gjøre...? I hvert fall pleier vi å invitere masse mennesker enten til middag og da blir vi sittende å skravle utover natten - gjerne ved bordet. Eller så inviterer vi fx til vårt tradisjonelle gløggparty hvor vi drikker, spiller musikk og skravler. Danse er det lenge siden noen har gjort hos oss - inkludert oss selv... Stupfylla er uansett ikke sjarmerende lenger.
Ronja Skrevet 16. januar 2004 #9 Skrevet 16. januar 2004 Musikk som ikke er for høy og som "alle" liker. Slagere som Raining Men og Girls just wanna have fun og danseslagere utover kvelden! (for jentene i hvert fall..) Og spill! Det skaper en løs stemning og mye latter! Viktig allikevel at ikke alle MÅ være med... ikke alle som synes det er like gøy å mime/forklare ord/lage spørsmål (drite seg ut litt). Fantasi, Cranium, Minuttmestern... mye gøy å ta av! Lang middag, god mat og godt drikke hvor vi sitter lenge ved bordet er også superkoselig!
Gjest GreenSky Skrevet 16. januar 2004 #10 Skrevet 16. januar 2004 Det er tre forskjellige typer mennesker som jeg stort sett fester med. Festene kan deles inn i tre kategorier: Festtype A, også kalt Den Seriøse Festen: Fester med venner som er noen år eldre enn meg. Vi lager oss en middag, eller bestiller mat. Etterpå drikker vi rødvin og konjakker. Diskuterer politikk og samfunnsliv. Det går veldig stille og rolig for seg. Festtype B, også kalt Den Store Rølpefesten: Fester med venner som er litt yngre enn meg. Det spiller ingen rolle hva vi drikker, bare det er alkohol og ikke HB. Vi spiller høy musikk, og naboene klager. Festtype C, også kalt Musikerfesten: En gjeng musikere/ wannabe musikere som spiller i div. band av variabel kvalitet. På disse festene drikker vi øl, spiller gitar og synger. Jeg liker alle disse festkategoriene jeg, synes det er helt supert. Kan ikke si at en kategori er bedre enn den andre, jeg får dekket alle "behov" med disse vennene! :D
Bergenspike Skrevet 16. januar 2004 #11 Skrevet 16. januar 2004 God mat og god drikke. Musikk i bakgrunnen. En fest med gode venner og gjerne venners venner slik at man blir kjent med noen nye også. Sitte å prate og slappe av. Muligheter for å danse. Gitarspilling er alltid hyggelig.
VesleBråka Skrevet 16. januar 2004 #12 Skrevet 16. januar 2004 Jeg synes det er viktig at det ikke blir for statisk. Jeg er ikke så glad i fester der alle har "sin" plass i sofaen, selv om jeg har vært på innmari mange sånne..kanskje mest vorspiel da. Jeg liker litt mer uformell mingling, hvor folk sitter og står litt rundt omkring, og kjøkkenet gjerne er midtpunkt for skravling.
Saga Skrevet 19. januar 2004 #13 Skrevet 19. januar 2004 En god fest er når jeg kjenner 60% og blir kjent med 20% av befolkningen tilstede. Så må det være masse god øl, Carlsberg eller Ice. Stemningen må være god så alle må være feststemte og ingen har tatt meg seg noen venner som egentlig ikke ville feste, men bare ga inn pga kompisen/venninnen. For høy musikk er skikkelig dårlig, da drar jeg. Man skal kunne snakke med folk, ha det gøy.. kunne snakke om det man vil.. Danse litt, gjerne på bordet.. Jeg forbinder ikke mat med fest, men popcorn er en slager! Helst privatfest og ingen som skal slåss og drive hærverk og sånt Er blitt en stund siden sist..
Gjest Liljedugg Skrevet 19. januar 2004 #14 Skrevet 19. januar 2004 Masse prating, drikkevarer som alle tar med seg, ikke for mange folk og ikke for høy partyfaktor.
sirka Skrevet 19. januar 2004 #15 Skrevet 19. januar 2004 Den perfekte festen har god mat, god vin, mange av våre musiker-venner - sånn at det blir mye spilling og synging utover kvelden, noen gin&tonic før vi går ut på byen og går på et utested med vår favoritt live-musikk.... og så tilslutt noe nattmat slik at ikke kuppel-hodet blir for stort dagen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå