Gjest Laura Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Har tre nieser og to jenter selv. Den ene av mine søstre har startet en tradisjon med å hvert år gi påskeegg til samtlige tantebarn og egne barn. Jeg synes det etterhvert blir litt voldsomt og dyrt og synes også det kan skape en forventning om å følge opp den nye skikken og for barna om gjentakelse hvert bidige år. Synes det får holde med bursdager og ikke en "plikt" hver påske. Så er det julekalendre så er det ditt så er det datt. Og det er ikke snakk om et miniegg men fint dekorerte innholdsrike og i disse tilfeller dyre egg. Skal skal ikke gi tenkte jeg, men kommer etter nøye overveielse til at jeg ikke vil la meg rive med. Hva gjør andre? 1
skruf Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Jeg gir påskeegg bare til jentene mine, og et miniegg til mannen med favorittsnopet biler i..... Trodde det var vanlig jeg, at en ga til sine egne barn? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Jeg kjenner ingen som gir påskeegg til andre enn barna sine. Synes det holder i massevis. Jeg synes det er tullete å skape enda en "pengehøytid" der man oversvømmes av materielle ting. Men hver sin lyst. 6
Gjest Okusan Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Jeg gir et til hvert av barna- hvis ikke besteforeldrene kommer meg i forkjøpet. Gir ikke til andre enn mine egne barn, og har aldri hørt at det skal være vanlig heller. tillegg: Jeg er for øvrig enig med deg angående kjøping og gavepress, og synes det er fullstendig unødvendig å skulle lage påskeegg til enda en "stor" happening. Jeg ville satt på bremsene, jeg også! Endret 21. mars 2012 av Okusan 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Er det slik at dere feirer påske sammen, og hun gir flotte egg til sine egne barn, og tenker at hun også vil gi til de andre barna som er tilstede (så alle får like "fine"/store egg), kan jeg skjønne det. Men ellers synes jeg det er en underlig skikk - forventes det da at du også skal gi til hennes barn? Jeg er vant til at barn får ETT egg i påska, og det får de fra foreldrene. 2
kaprifolen Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Har kjøpt til tantebarna mine når jeg har truffet dem i påsken, nen det er snakk om vanlige kjøpeegg som de tar frem hvert år! også fyller jeg det med litt digg!
She_Leiva Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Jeg er 20 år og får fortsatt påskeegg av min tante. Hun har vel og merke ingen barn selv, men hun gir ett påskeegg til alle tantebarna sine (Hvor den eldste er 29 og de yngste er 11) + at samboerne til de som har det, får ett egg. Altså min samboer og hun på 29 sin samboer. I alt gir hun vel ut 8 egg. Er ikke snakk om store sakene altså, men det er sååå koselig. 1
Norbertine Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 Synes ikke det er noe galt å ville gi egg til tantebarn, barnebarn eller andre hvis man ønsker det, bare koselig det. Men man kan da ikke forvente at andre gjør det samme. Jeg og broren min fikk alltid påskeegg av bestemor, ingen andre. Regner med at det var pga at foreldrene våre visste at vi fikk av henne. Jeg tenker at det blir likedan hos oss etterhvert, hvis en besteforelder har lyst til å gi påskeegg må de gjerne gjøre det, men da får ikke barnet egg av flere, ungen kan jo ikke akkurat knaske i seg flere kilo med godis heller. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Hvor mange påskeegg skal ungene få, egentlig? Blir ikke noe av stasen borte når de blir vante til å få påskeegg fyllt til randen med snop fra gud og hvermannsen? Nei, gi til dine egne, du. Bør holde i massevis.
Gjest Laura Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Ja tenkte gi for første gang til mine egne i år da hun alltid har kommet meg i forkjøpet tidligere gitt til mine barn og jeg synes det holdt med ett egg. Men i år får de vel to så siden hun aldri ser ut til å ta våre hint, kanskje hun tar tannlegeregningen på sikt også da?
Gjest Andria Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 Ett eneste år (før jeg selv fikk barn) har jeg gitt påskeegg til alle tantebarna mine. Nå er det kun barnet mitt som får.
mgirlie Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 kjøper bare til mini, andres barn får få av sine egne foreldre..
Jade Skrevet 23. mars 2012 #16 Skrevet 23. mars 2012 Det må da holde med ett egg pr barn? Fra f.eks. foreldre ELLER evt tante om hun ønsker det
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2012 #17 Skrevet 23. mars 2012 Det må da holde med ett egg pr barn? Fra f.eks. foreldre ELLER evt tante om hun ønsker det enig,hadde barna mine fått flere egg ..så fikk de bare et de kunne ha for seg selv..resten hadde jeg hatt i en skål om vi fikk besøk eller noe..
Gjest Laura Skrevet 23. mars 2012 #18 Skrevet 23. mars 2012 Jeg gir kun et egg til mitt eget barn, blant mine bekjente og slekten forøvrig er det det som er gjengs. Familien vet at de får av oss og blir det meningsløst å gi dobbelt. Dyrt og dårlig for tennene.
Gjest Askepott Skrevet 23. mars 2012 #19 Skrevet 23. mars 2012 Barna mine har en tante som hvert eneste år skal pøse på med gigantiske egg til samtlige tantebarn selv om hun vet at våre unger får av oss. Det har vi løst på en fortreffelig måte, at vi lar barna kun få vårt egg og posjonerer ut av hennes egg kun som helgegodt . De pleier da ha godteri helt fram til sommeren og da er det ikke godt lenger engang. : )
Sophie-Ann Skrevet 23. mars 2012 #20 Skrevet 23. mars 2012 1 til hver av barna mine. Hverken mer eller mindre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå