AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker aldri sminke, men blir stadig "beskyldt" for å bruke det. Hva er greia med det? Hvorfor sier folk "nei, sææærlig", hvis jeg nevner at jeg ikke bruker sminke? Jeg eier faktisk ikke et eneste sminkeprodukt. Jeg synes sjelden sminke er pent på andre, men jeg går ikke av den grunn og sier at de bør slutte med det. Det samme skjer også med hårfarge. Jeg blir beskyldt for å bleke/farge håret, fordi jeg har lysblondt hår med mørkere hårrøtter. Noe som visstnok er en umulighet ifølge mine venninner...
Gjest BabyBlue Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Ganske enkelt fordi du er naturlig pen med fin hud og markerte trekk? I så fall er du heldig =)
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Ganske enkelt fordi du er naturlig pen med fin hud og markerte trekk? I så fall er du heldig =) Dessverre tror jeg ikke dette er grunnen, nei. Ikke sist jeg sjekket speilet Men jeg har naturlig mørke øyevipper, og ser ingen grunn til å lage dem kølsvarte og klumpete som flere av mine venninner gjør. Tror folk at ekte blondiner må ha hvite øyevipper og lyse sted (kremt) alle andre steder på kroppen? Er det der det ligger?
Jade Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Ta det til deg som et kompliment! De hadde ikke trodd at du sminket deg hvis du ikke er pen Se deg i speilet en gang til. Jeg er sikker på at du så feil sist
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Ta det til deg som et kompliment! De hadde ikke trodd at du sminket deg hvis du ikke er pen Se deg i speilet en gang til. Jeg er sikker på at du så feil sist Jeg kan vanskelig ta det som et kompliment at de tror jeg må sminke meg for å se ut som jeg gjør. Er kanskje en treer på en skala fra en til ti.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Ønsker du bekreftelse på at du er naturlig pen eller vil du bare i fellesskap konkludere at de aller fleste kvinner bruker sminke fra tid til annen, og dermed tror at alle andre gjør det samme? 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Ønsker du bekreftelse på at du er naturlig pen eller vil du bare i fellesskap konkludere at de aller fleste kvinner bruker sminke fra tid til annen, og dermed tror at alle andre gjør det samme? Hvordan klarer du å tolke det ut fra at jeg ser meg selv som en treer? 2
Gjest "gjest" Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Vel, men hvis du blir "beskyldt" for å sminke deg, kan du ikke bare be dem om å passe sine egne saker hvis det er sånn at du blir irritert pga det? 2
Snøvott Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Hvordan klarer du å tolke det ut fra at jeg ser meg selv som en treer? Ok da, frøken kverulant. De synes åpenbart øyevippene dine er naturlig pene.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 Ok da, frøken kverulant. De synes åpenbart øyevippene dine er naturlig pene. I all verden, hvor kverulerer jeg? Kvinne er tydeligvis kvinne verst, også på nett. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Tipper de sier "nei, særlig" fordi det rett og slett er veldig sjelden man treffer på folk som ikke bruker sminke. Men jeg synes bare det er positivt at du ikke eier et eneste sminkeprodukt. Nå vet jeg jo ikke hva dine venner/de som beskylder deg for å bruke sminke/farge håret faktisk tenker. Kanskje sier de det bare for å være hyggelig?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Tipper de sier "nei, særlig" fordi det rett og slett er veldig sjelden man treffer på folk som ikke bruker sminke. Men jeg synes bare det er positivt at du ikke eier et eneste sminkeprodukt. Nå vet jeg jo ikke hva dine venner/de som beskylder deg for å bruke sminke/farge håret faktisk tenker. Kanskje sier de det bare for å være hyggelig? De sier jo faktisk at jeg lyver...
Kosemose Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 De aller fleste sminker seg for å bli penere. De aller fleste er penere med sminke enn uten. Det at dine venninner "beskylder" deg for å sminke deg, betyr a) at de syns du ser sminket ut eller b) at de syns det er rart at du kan ha så mørke øyevipper når du har så lyst hodehår, at du kan ha så rød/rosa munn naturlig, at du kan ha så jevn hun naturlig. Om du vil tolke dette som et kompliment eller ikke blir opp til deg å velge, men jeg tror du får et bedre liv hvis du velger å ta det som et tegn på at de syns du er naturlig fin/pen. Hvis du er så lite opptatt av sminke og utseende som du gir uttrykk for her, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det plager deg at noen tror du er sminket selv om du ikke er det. Spiller det noen rolle egentlig? 4
Snøvott Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 I all verden, hvor kverulerer jeg? Kvinne er tydeligvis kvinne verst, også på nett. Hvorfor er det så utenkelig at de faktisk finner trekk ved deg pene? Penere en under gjennomsnittet stygg, i hvert fall. Tipper du er midt på treet som de flest andre, muligens penere siden ikke alle er like flinke til å se hvor pene (eller lite pene) de er.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #15 Skrevet 21. mars 2012 De aller fleste sminker seg for å bli penere. De aller fleste er penere med sminke enn uten. Det at dine venninner "beskylder" deg for å sminke deg, betyr a) at de syns du ser sminket ut eller b) at de syns det er rart at du kan ha så mørke øyevipper når du har så lyst hodehår, at du kan ha så rød/rosa munn naturlig, at du kan ha så jevn hun naturlig. Om du vil tolke dette som et kompliment eller ikke blir opp til deg å velge, men jeg tror du får et bedre liv hvis du velger å ta det som et tegn på at de syns du er naturlig fin/pen. Hvis du er så lite opptatt av sminke og utseende som du gir uttrykk for her, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det plager deg at noen tror du er sminket selv om du ikke er det. Spiller det noen rolle egentlig? Det som plager meg er som sagt at de påstår jeg lyver. Jeg har heller ikke spesielt rød munn eller jevn hud. Jeg har et under gjennomsnittet utseende, og det er greit for meg. Men å bli beskyldt for å være løgner plager meg.
Gjest Glenfarclas Skrevet 21. mars 2012 #16 Skrevet 21. mars 2012 Hoho, nå måtte jeg flire, jeg har faktisk blitt dradd i øyenvippene da jeg var en 12-13 år og knapt visste hva sminke var, for det MÅTTE jo være mascara... (det var det ikke, nei). Men det var vel helst et engangstilfelle, for jeg har ikke en veldig påfallende eller spesiell fargeskala egentlig.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #17 Skrevet 21. mars 2012 Det som plager meg er som sagt at de påstår jeg lyver. Jeg har heller ikke spesielt rød munn eller jevn hud. Jeg har et under gjennomsnittet utseende, og det er greit for meg. Men å bli beskyldt for å være løgner plager meg. Men er det du eller de som lager oppstyr av dette? Er det sånn at de ikke bare sier "nei, særlig", men etter å ha fått forklaringen din, hardnakket påstår at du ikke forteller sannheten? Og aldri lar dette gå? For i så fall kan jeg skjønne at du blir irritert, men hvis det er snakk om et enkelt "nei, særlig" innimellom så er det ikke like forståelig. 1
Gjest "gjest" Skrevet 21. mars 2012 #18 Skrevet 21. mars 2012 De sier jo faktisk at jeg lyver... 1. Kjøp en pakke våtservietter og ha med deg uansett hvor hen du går. 2. Når du så får "beskyldninger" om sminkebruk og du avbekrefter og de insisterer på det, så ta opp våtserviettene og begynn å vaske deg i trynet med den, foran beskylderne. 3. Vis dem den rene servietten og spør dem om det er sånn at du bruker sminke. Jeg har ikke noe annet råd til deg, jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #19 Skrevet 21. mars 2012 Men er det du eller de som lager oppstyr av dette? Er det sånn at de ikke bare sier "nei, særlig", men etter å ha fått forklaringen din, hardnakket påstår at du ikke forteller sannheten? Og aldri lar dette gå? For i så fall kan jeg skjønne at du blir irritert, men hvis det er snakk om et enkelt "nei, særlig" innimellom så er det ikke like forståelig. Hei, nei jeg lager ikke noe oppstyr. Det er jo ikke sånn at jeg stadig sitter og snakker om at jeg ikke bruker sminke. Men det dukker ganske ofte opp i samtaler, da venninnene mine er veldig interessert i temaet (og tydeligvis ikke tror det går an å klare seg uten). Ang. håret så har flere sagt ting som "vi seeer jo at du har ettervekst". Noe jeg altså ikke har.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #20 Skrevet 21. mars 2012 Hoho, nå måtte jeg flire, jeg har faktisk blitt dradd i øyenvippene da jeg var en 12-13 år og knapt visste hva sminke var, for det MÅTTE jo være mascara... (det var det ikke, nei). Men det var vel helst et engangstilfelle, for jeg har ikke en veldig påfallende eller spesiell fargeskala egentlig. Au! Man kan lure på hva som går av folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå