Gå til innhold

Kostnader når det gjelder Brudepiker osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg trenger tips i forhold til brudepiker osv.

Kjæresten min har en niese og nevø. Og jeg/vi har jo stadig fått litt hint om vi skal ha brudepiker osv..

Det er 2 eller 3 ganga jeg har fått hinting nå.

Og jeg føler igrunnen litt press på akkurat dette.

Er det galt av meg å bare la det gå forbi å ikke velge å ha dem?

Jeg vil ikke at det skal virke sært eller dumt om vi IKKE velger å ha brudepike og brudesvenn.

Saken er at vi rett og slett ikke lyst å bruke så mye ekstra kostnader på brudepikekjole, bloster osv. Prisen er jo litt når det kommer til stykket.

Og hva er egentlig normalt når det gjelder kostnader av brudepikekjole?

Er det brudepraet, eller foreldrene til barna som normaltsett betaler dette?

Vær snill å kom med hjelp folkens? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte ca.750,- for tre brudepikekjoler ink frakt på ebay :) så det behøver ikke å bli så dyrt ;)

AnonymBruker
Skrevet

:Nikke:

Vi betalte ca.750,- for tre brudepikekjoler ink frakt på ebay :) så det behøver ikke å bli så dyrt ;)

Hmm. kansje noe å tenke på der... Takk!

Skrevet

Bare søk på flower girl dresses, så kommer det opp masse fint :)

Skrevet

Hei.

Jeg trenger tips i forhold til brudepiker osv.

Kjæresten min har en niese og nevø. Og jeg/vi har jo stadig fått litt hint om vi skal ha brudepiker osv..

Det er 2 eller 3 ganga jeg har fått hinting nå.

Og jeg føler igrunnen litt press på akkurat dette.

Er det galt av meg å bare la det gå forbi å ikke velge å ha dem?

Jeg vil ikke at det skal virke sært eller dumt om vi IKKE velger å ha brudepike og brudesvenn.

Saken er at vi rett og slett ikke lyst å bruke så mye ekstra kostnader på brudepikekjole, bloster osv. Prisen er jo litt når det kommer til stykket.

Og hva er egentlig normalt når det gjelder kostnader av brudepikekjole?

Er det brudepraet, eller foreldrene til barna som normaltsett betaler dette?

Vær snill å kom med hjelp folkens? :gjeiper:

Jeg opplevde noe av det samme. I det øyeblikket min kusine på 7 år hørte at vi var forlovet, utnevnte hun seg selv til brudepike. Jeg hadde nok kjøpt en rimelig kjole på nettet til min lille kusine, men tante var veldig klar på at "det virker ikke som du slipper unna her, men jeg ordner selvfølgelig kjole og tilbehør, bare gi beskjed om hvilke farger du ønsker". Hvis du ikke har spurt, og ikke i utgangspunktet hadde planer om å ha sånt, mener jeg det er helt ok å ymte frampå at det var en utgift du ikke hadde regnet med. Da vil jeg tro at foreldrene til barna i hvert fall bidrar til den posten. Jeg utnevnte fadderbarnet mitt (som når vi gifter oss kommer til å være nesten to) til brudesvenn, og der kommer jeg til å legge noe penger i antrekk. Mye fordi hans mamma er yngre og har dårligere råd enn tanten min, og fordi hun også er min fantastiske forlover, men også litt fordi jeg syns det hadde vært innmari kult å kle opp lillemann i dress. :P

Skrevet

Har du LYST til å ha brudepiker? Hvis ikke synes jeg ikke du skal føle deg presset til å ha det heller!

Dersom du har LYST til å ha brudepiker, men tenker at det blir for dyrt kan du som de andre her sier bare kikke på ebay - der har de fine kjoler helt ned i et par hundre kroner!

Mitt barn skal være brudepike i sommer. Hun er blitt spurt. Da synes jeg det er naturlig at brudeparet betaler kjolen; spesielt siden det er bruden som bestemmer 100 % hvordan kjolen skal være.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg vær brudepike for mange år siden fikk jeg ha på det jeg ville så lenge jeg var pyntet, det kunne jo vært noe. Hvis ikke finnes det jo fine sommerkjoler på h&m og liknende som ikke trenger å koste stort :-)

AnonymBruker
Skrevet

vis dere ikke ønsker å ha brudepiker så er det deres dag så ...ingentvang og ha slikt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte 150 kr på brudepikekjolen, utover kjøpte jeg ikke noe ekstra.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi droppa brudepiker/brudesvenn. Ingen som hadde problemer med det(vi har til sammen tre nieser/nevøer). Hvis dere ikke vil ha det ville jeg bedt forloveden din snakke med søstra/broren sin. Synes det er hans ansvar.

Mange som har mange meninger om bryllup selv om det ikke er deres eget, men bare overse de :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode svar! :Nikke:

Har tenkt tanken på at de evt. bare kan gå i sitt eget fin tøy... Det trenger jo nødvendigvis ikke være brudepikekjole til flere hundre kroner. Så vi får bare tenke litt på det.

Til dere som valgte brudepiker osv, hvordan gjore dere det den dagen dere giftet dere. Gikk bruden inn kirka samtidig med brudepikene eller delte dere opp?

Slik at ungene gikk litt i forveien? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært brudepike en gang, med noen venninner. Da sa bruden fra hvilken farge hun ville vi skulle ha på kjolene, og så ordnet vi det selv. Hun kjøpte ingenting, og det var heller ikke nødvendig. Vi hadde alle røde kjoler, og jeg tror jeg lånte en kjole til anledningen.

Vi gikk inn foran brudeparet, mener jeg å huske.

AnonymBruker
Skrevet

Vi droppa brudepiker/brudesvenn. Ingen som hadde problemer med det(vi har til sammen tre nieser/nevøer). Hvis dere ikke vil ha det ville jeg bedt forloveden din snakke med søstra/broren sin. Synes det er hans ansvar.

Mange som har mange meninger om bryllup selv om det ikke er deres eget, men bare overse de :)

Det var godt sagt den nederste linja di der :-P Er sååå enig med deg akkurat der.. Merker godt hvordan alle skal ha en mening om brylluppet. og jeg blir såå LEI av det.. hehe.. Men men.. de synes vel det er greit å ha en "finger med i spillet" :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 150 kr på brudepikekjolen, utover kjøpte jeg ikke noe ekstra.

Kan jeg spørr hvor du kjøpte kjole henne? :-)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg vær brudepike for mange år siden fikk jeg ha på det jeg ville så lenge jeg var pyntet, det kunne jo vært noe. Hvis ikke finnes det jo fine sommerkjoler på h&m og liknende som ikke trenger å koste stort :-)

God idè!! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jammen mye rare problemer. Kan ikke de som vil være brudepiker fikse klærne selv? -mann

Skrevet

Kan jeg spørr hvor du kjøpte kjole henne? :-)

På den australske ebay-varianten. Søkte bare rundt på ebay, og da dukket kjolen plutselig opp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...