Gjest seinfeld Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Hm, jeg lurer på noe. Har begynt å drikke ofte i det siste. Sånn typ, halvt glass rødvin til frokost før skolen. Altså sånn i åtte-tiden. Dvs kl ni i dag.. Eller kanskje to halve glass.. Men ikke hver dag da, tre ganger i uka kanskje. Også et lass om kvelden, ca like ofte, eller oftere. Føler helt ærlig at jeg kontroll, og blir ikke full av det, men kroppen roer seg. Det hele begynte for tre uker siden (da det ble slutt med samboeren). Jeg drikker mindre nå enn da, da var det hver dag. Syns egentlig det er en deilig vane, og det kjennes bra ut for magen. Er dette galt? Er det sånn man bli alkis??
Solbærsaft Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Hvis du trenger noe som regululerer magen, så ville jeg prøvd yoghurt. Alkohol passer virkelig ikke før frokost. Ville sagt at: ja. Det er slik man blir alkis. Det skjer ikke "over natta", men plutselig har det gått så langt at du føler du "må ha" det glasset med vin. Og da er det allerede for sent. 2
Puremercy Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Du blir alkis hvis du bruker alkohol hver dag for å roe ned nervene osv. Tror det er best du finner deg noe annet godt å drikke til frokost. Et glass vin på kveldstid til middagen synes jeg ikke er ille, det er jo helt vanlig fransk kultur det. 1
ladyluna Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Jeg tenker at hva som er grunnen til at man drikker er avgjørende for om man er i ferd med å bli "alkis" eller ikke. Du drikker fordi du føler du må. Fordi du trenger å roe deg ned, og det er kun alkoholen som kan gjøre det for deg nå. Du drikker til og med til frokost, slik at du kan orke å ta fatt på dagen. DA er drikkingen, etter mitt syn, definitivt i ferd med å bli et problem! Du bør ta tak i dette, og snu trenden før det går for langt! Endret 21. mars 2012 av ladyluna 1
I Grosny Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Jeg kjenner til folk som drikker to, tre glass rødvin hver kveld, for å roe seg. Alkoholikervarsellampene blinker, men hvor farlig er det? Kan man holde på slik i 50 år og leve bra med det? eller blir det stygge skadevirkninger?
Snøvott Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Sånn generelt vil jeg påstå at folk som ruser seg for å flykte fra seg selv løper en skyhøy risiko for å utvikle rusproblemer.
eva-80 Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Jeg kjenner til folk som drikker to, tre glass rødvin hver kveld, for å roe seg. Alkoholikervarsellampene blinker, men hvor farlig er det? Kan man holde på slik i 50 år og leve bra med det? eller blir det stygge skadevirkninger? Med 2 glass rødvin hver kveld kan du leve i 100 år... problemet begynner når 2 glass er ikke lenger blir nok til å oppnå samme beroligende effekten og må ha mere, sterkere saker til etter hvert... Du kan lett snu utviklingen enda, men da må du ta fatt på oppgaven før det blir verre.
Snøvott Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 Med 2 glass rødvin hver kveld kan du leve i 100 år... problemet begynner når 2 glass er ikke lenger blir nok til å oppnå samme beroligende effekten og må ha mere, sterkere saker til etter hvert... Du kan lett snu utviklingen enda, men da må du ta fatt på oppgaven før det blir verre. Du kan fint være alkis på bare øl eller vin, kroppen din blir ikke blidere av det. Risikoen for delirium tremens øker riktignok mer om du går over på mer og mer av sterkere saker. (Og nei barn, delirium er ikke noe gøy, altså.)
eva-80 Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Du kan fint være alkis på bare øl eller vin, kroppen din blir ikke blidere av det. Risikoen for delirium tremens øker riktignok mer om du går over på mer og mer av sterkere saker. (Og nei barn, delirium er ikke noe gøy, altså.) Ja, kan bli alkis på øl og vin, men det er mengden som kommer til å øke sannsynligvis da.. vanskelig å holde seg til 2 glass når man kjenner at man " må ha det ".
bobbi Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 (endret) Høres ut som du burde passe deg litt så du ikke blir alkoholiker... ( kan ikke fordra bruken av ordet "alkis", utrolig nedsettende overfor de som faktisk er alkoholikere ) En grei måte å finne ut av om du er det eller ikke, er å se om du klarer å la være å drikke når du har lyst - klarer du ikke det, er det fare på ferde Endret 22. mars 2012 av bobbi
Snøvott Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Ja, kan bli alkis på øl og vin, men det er mengden som kommer til å øke sannsynligvis da.. vanskelig å holde seg til 2 glass når man kjenner at man " må ha det ". Som sagt, å selvmedisinere seg selv med rusmidler går åt skogen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå