Gjest "gjest" Skrevet 21. mars 2012 #21 Skrevet 21. mars 2012 Du kan sende en melding. Ikke send blomster.
Gjest Is_te Skrevet 21. mars 2012 #22 Skrevet 21. mars 2012 Jeg sender ikke sms til de jeg ikke har kontakt med.
-C- Skrevet 21. mars 2012 #23 Skrevet 21. mars 2012 Gratuler henne du det blir uansett ikke feil ! Å ikke gratulere kan virke vel så bittert som å la være spør du meg ! Smil til verden så smiler verden til deg :D
sarlum Skrevet 21. mars 2012 #24 Skrevet 21. mars 2012 Du kan jo like godt gratulere henne, for å vise at du hever deg over alt som har skjedd og at du har komt videre. Om du ikke sender gratulasjon kan det jo virke som om du fremdeles er bitter.. og det virker det ikke som du er.. men trenger ikke gjøre så mye uttav det, bare gratulerer med dagen:) på sms eller face, akkurat som det er no big deal:)
yes2yes Skrevet 21. mars 2012 #25 Skrevet 21. mars 2012 Folkeskikk ekke feil det altså, og du uttrykker vel ikke mer ved å sende den meldingen enn det som står ordrett i den. Jeg synes du bør heve deg over greia og send en nøytral hilsen av ren skikk. Skriv gjerne 'Gratulerer med dagen.', uten utropstegn. Så får vi håpe hun er av typen som irriterer seg blå over det. 1
Hecubaa Skrevet 22. mars 2012 #26 Skrevet 22. mars 2012 Jeg vet ikke gjennom hvilket medium det er snakk om å gratulere med dagen her, men hvis det står mellom facebook og sms så ville jeg definitivt gått for facebook. Jeg tenker at en sms er mer personlig og det ligger mer energi og omtanke i en sms enn bare å slenge ut noen ord i anledning dagen på facebook. 1
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2012 #27 Skrevet 22. mars 2012 Det er folkeskikken i meg som tar over Skal IKKE ta henne tilbake! Bare nysgjerrig her, hva var det med oppførselen hennes som gjorde at du forlot henne? Syns forøvrig ikke du trenger å ta kontakt med henne hvis du ikke er interessert i å ta opp kontakten med henne. Du kan muligens gratulere henne kort og ikke stille spørsmål eller skrive noe som inviterer til videre samtale.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #28 Skrevet 22. mars 2012 Jeg tenker at en melding bør være helt greit, men det kommer jo an på hvordan stemningen var ved bruddet. Har selv kontakt med min eks, og ingen av oss ville tolket en gratulasjonsmelding helt vilt, men det kan jo være annerledes for andre... Hvis dere er enige om å ikke ha kontakt, er det feil å sende bursdagsmelding.
meg_84 Skrevet 22. mars 2012 #29 Skrevet 22. mars 2012 Ikke skriv til henne ikke kontakt henne.... La henne være. Er hun interessert kommer hun tilbake, hvis ikke finnes det andre kvinner du kan gratulere med dagen
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2012 #30 Skrevet 22. mars 2012 Jeg sender ikke sms til de jeg ikke har kontakt med. Det gjør ikke jeg heller, men dette er vel en litt spesiell situasjon? Dette er eksen hans som han nettopp har gjort det slutt, altså, de hadde inntil nylig kontakt og var faktisk samboere. Jeg hadde skrevet en kort sms hvor det hadde stått "gratulerer med dagen. Håper du får en fin dag."
aliata Skrevet 22. mars 2012 #31 Skrevet 22. mars 2012 Syns det er helt utrolig teit at man nå til dags må skrive utropstegn og smileys bak omtrent alt man skriver, for ellers tror folk at man er sure. Hva er galt med punktum? Da syns jeg det er mye verre med de som bruker tusen utropstegn eller spørsmålstegn hver gang de skriver noe. Og som setter smilefjes etter hvert eneste ord Jeg liker heller ikke smilefjes. Men riktig tegnsetting har faktisk litt å si. Du har da vel skrevet en novelle på ungdomsskolen en gang? Da vet du forskjell på betydningen "punktum" og "utropstegn". Det har ingenting med "Nå til dags" å gjøre. Men riktig tegnsetning til et ord eller setning.
BaltA Skrevet 23. mars 2012 #32 Skrevet 23. mars 2012 Jeg sendte mld til min ex på bursdagen. For hun er noen vi har delt noe med, og ordentlig folkeskikk sier at vi må sende dem mld... Høflighet. Det trenger ikke å bety noe for deg... Men det kan glede henne
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #33 Skrevet 3. april 2013 Dette er en ett år gammel tråd, men jeg kupper den i stedet for å lage ny. Eksen har bursdag i dag. To måneder siden bruddet, jeg som teknisk sett slo opp, men han la veldig opp til det. Siden da har vi vært litt av og på snakkefronten, jeg får ikke helt bestemt meg om jeg vil "bare være venner" (hans ord) eller bryte kontakten. Enkelte hendelser den siste måneden kan tolkes som om han vil prøve med oss igjen. Men jeg har solgt sjela mi hele tre ganger og gitt klare muligheter for at vi skal møtes igjen, men han har avvist hver gang. Derfor føler jeg en gratulerer-melding vil virke desperat og innpåslitent. Samtidig håper jeg at en melding kan bryte isfronten som har kommet i det siste og vi kan prate igjen. Samtidig vil jeg ikke ha kontakt... Vet det er en fillesak, men jeg får ikke bestemt meg. Anonym poster: f7663b41a2b4a5c42b36d1c4ab4c94ff
Gjest jjjj Skrevet 3. april 2013 #34 Skrevet 3. april 2013 Siste AB: han har avvist deg tre ganger nå som du sier. Jeg ville IKKE sendt han en bursdagsmelding.
Wonders Skrevet 3. april 2013 #35 Skrevet 3. april 2013 ikke si noe. La henne gå videre uten noe påminnelser fra såre tider. Tenk på henne og send gode tanker i stedet 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå