AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Hei! For ikke lenge siden ble det slutt med fruen, jeg tok sakene mine og dro, har ikke hørt en dritt fra henne siden da. Det hele skyldtes hennes oppførsel, sa at jeg var villig til å snakke ut om saken, men at hun skulle få tid til å tenke igjennom saker og ting. Nå har hun bursdag snart, og jeg vet ikke hvordan jeg skal agere! Må vel gratulere henne med dagen, men .. men ..
Gjest Okusan Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Hvorfor i alle dager må du gratulere henne med dagen?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Hvorfor i alle dager må du gratulere henne med dagen? Lurte jeg på også..om det er hennes oppførsel somer grunn til at du flytter ut, og hun ikke har tatt kontakt. Vil du ha kontakt igjen er dette en anledning til å åpne for det. Ellers - la være.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Det er folkeskikken i meg som tar over Skal IKKE ta henne tilbake!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Da jeg gikk fra exen sendte jeg en helt nøytral SMS der det kun sto "Gratulerer med dagen". Forholdet oss i mellom ble verken verre eller bedre av den meldingen. 2
aliata Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Om man skal være nøytral kan man jo like gjerne bare droppe det. Det er som når noen skriver "Gratulerer." på veggen til folk på facebook; hvorfor gadd de i det hele tatt når de ikke klarte å koste på seg et utropstegn...
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Om man skal være nøytral kan man jo like gjerne bare droppe det. Det er som når noen skriver "Gratulerer." på veggen til folk på facebook; hvorfor gadd de i det hele tatt når de ikke klarte å koste på seg et utropstegn... folkeskikk
Hecubaa Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Jeg tror at jeg ville benyttet anledningen til å vise at jeg er på vei videre i livet (og ikke bitter), kanskje ved å skrive noe sånn som "Gratulerer med dagen! Håper alt er vel!" - altså kort og konsist uten smileys og kliss. 4
aliata Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 folkeskikk Det kan vel heller kalles mangel på sådan om man ikke klarer vise entusiasme på vegne av andre?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Om man skal være nøytral kan man jo like gjerne bare droppe det. Det er som når noen skriver "Gratulerer." på veggen til folk på facebook; hvorfor gadd de i det hele tatt når de ikke klarte å koste på seg et utropstegn... Oj, snakker om å legge fortolkninger inn i hvert eneste tegn! Håper jeg ikke har fornærmet veldig mange av facebookvennene mine når jeg har vist dem en liten oppmerksomhet ved å gratulere dem med dagen. 7
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Det kan vel heller kalles mangel på sådan om man ikke klarer vise entusiasme på vegne av andre? åja du er en sånn en ja utakknemlig? huh? er bedre med "gratulerer" enn ingenting. 2
Hecubaa Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Jeg syns ikke at det er bedre med et "gratulerer" enn ingenting, eller hva verre er: "grats" - som om vedkommende virkelig har anstrengt seg for å GIDDE å skrive til meg. Jeg mener derfor at hvis TS skal skrive noe så bør det gjøres mer ordentlig så det ikke virker som han demonstrerer ved å være så kortfattet og likegyldig som mulig. Endret 21. mars 2012 av Hecubaa 1
aliata Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 åja du er en sånn en ja utakknemlig? huh? er bedre med "gratulerer" enn ingenting. Foretrekker ingenting da faktisk. Enig med Hecubaa.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #15 Skrevet 21. mars 2012 Jeg vet ikke jeg, tror kanskje jeg bare hadde latt være med SMS og heller evnt. tatt en FB gratulasjon.
Gjest Okusan Skrevet 21. mars 2012 #16 Skrevet 21. mars 2012 Jeg ser fremdeles ikke poenget med å ønske henne gratulerer med dagen. Klart det kan gå bra. Men det er også en risiko for at hun tolker det som noe, eller svarer på en måte som fører til at du svarer tilbake- og så har du det gående. Jeg kan virkelig ikke se vitsen med å sende en "gratulerer med dagen"-melding under de omstendighetene du er i, det er en invitasjon til trøbbel etter min mening. Du kan sende en melding til neste år, hvis du føler for det
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #17 Skrevet 21. mars 2012 Om man skal være nøytral kan man jo like gjerne bare droppe det. Det er som når noen skriver "Gratulerer." på veggen til folk på facebook; hvorfor gadd de i det hele tatt når de ikke klarte å koste på seg et utropstegn... Syns det er helt utrolig teit at man nå til dags må skrive utropstegn og smileys bak omtrent alt man skriver, for ellers tror folk at man er sure. Hva er galt med punktum? Da syns jeg det er mye verre med de som bruker tusen utropstegn eller spørsmålstegn hver gang de skriver noe. Og som setter smilefjes etter hvert eneste ord 3
Puremercy Skrevet 21. mars 2012 #18 Skrevet 21. mars 2012 Dersom det hadde blitt slutt mellom meg og kjæresten hadde jeg satt pris på en bursdagsmelding. Man får da ikke håp av én melding? 1
Gjest Iah Skrevet 21. mars 2012 #19 Skrevet 21. mars 2012 Slik jeg forstår deg har dere ikke lenger kontakt, da skjønner jeg ikke hva gratulasjonsmeldinger har med folkeskikk å gjøre.. Jeg gratulerer ikke mennesker som ikke lenger er en del av livet mitt med dagen, det ville føltes unaturlig. 1
Gjest Okusan Skrevet 21. mars 2012 #20 Skrevet 21. mars 2012 Dersom det hadde blitt slutt mellom meg og kjæresten hadde jeg satt pris på en bursdagsmelding. Man får da ikke håp av én melding? I bitre, vanskelige skilsmisser hender det veldig ofte at ting slett ikke betyr det de vanligvis gjør. Jeg kjenner personlig til folk som har fått opp håpet når de har fått en melding som sier "Dra til helvete". Jeg har også sett folk sende såkalte "hyggelige" meldinger til jul, bursdag osv kun for å være ekle. Nå vet jeg jo ikke om dette er en situasjon av denne typen, men basert på at ting ser veldig uavklarte ut i hovedinnlegget, tenker jeg at det er greiest å stå stille og ikke risikere å dytte i gang en snøball pga folkeskikk (folkeskikk meg her og der, forresten, jeg ser ikke helt hva det begrepet har å gjøre med gratulasjons-sms'er i en bruddsituasjon...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå