Gå til innhold

Bra hundefor

Anbefalte innlegg

Gjest Lillekanin
Skrevet

Hva slags for bruker dere til hundene deres? Jeg spør, fordi jeg vurderer å bytte for til unghunden min( 10 mnd). Har testa eukanuba, som er både dyrt og sikkert bra, men det virker ikke som om ho syns det er kjempegodt.Tips mottas med takk! Ellers får ho middagsrester og sånn og det går ned på høykant. Må presisere de restene er rein mat altså,som kjøttrester, fisk og grønnsaker,ikke pizza og fiskepinner:P

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet (endret)

Vom&Hundemat. Frossent råfòr. Billig, og noe av det beste en hund kan få! :)

Fòrer med både Vom&Hundemat og Royal Canin. Har en hund som fort blir matlei, så må veksle. Han får også rå bein fra slakteren som middag innimellom.

Endret av Bobler
Gjest Lillekanin
Skrevet

Hm, jeg fikk sånn vom på kjøpet i en dyrebutikk en gang. Jeg fiksa ikke lukta jeg, og bikkja var ikke veldig opptatt av det heller:D Ho har fått frosne kyllinglår noen ganger da, men da må ho inn i bur, for det griser så fælt, da ho skal dra det rundt i huset og vise fram hva ho har fått hahahahaha:D

Gjest Lillekanin
Skrevet

Men det du snakker om, er det sånn kjøttdeig-liknende greier, eller finnes det i pelletsform? Er den med kjøttdeigkonsistens jeg ikke likte lukta av.

Gjest Bobler
Skrevet

Men det du snakker om, er det sånn kjøttdeig-liknende greier, eller finnes det i pelletsform? Er den med kjøttdeigkonsistens jeg ikke likte lukta av.

Det er kjøttdeiglignende ja. Det lukter ikke så mye når det er nettopp tint, spørs hvor stor hunden er, veier hun 25kg skal hun ha 500gr (en halvkilos-pølse). De forskjellige typene lukter forskjellig. Jeg bruker nr 25 og nr 33 og tilsetter litt lakseolje, syntes ikke det lukter så voldsomt. Bikkja liker det uansett så godt at det er verdt det :)

Men hvis du må ha tørrfòr har du Orijen, Pro Plan og Royal Canin som også er gode kvalitetsfòr. Tørrfòr jungelen er stor, så det blir bare å prøve seg ut. Eukanuba har også mange smaker på fòret sitt, Wild By Nature m/Laks er populær hos kresne hunder f.eks. :)

Gjest Bobler
Skrevet

Hm, jeg fikk sånn vom på kjøpet i en dyrebutikk en gang. Jeg fiksa ikke lukta jeg, og bikkja var ikke veldig opptatt av det heller:D Ho har fått frosne kyllinglår noen ganger da, men da må ho inn i bur, for det griser så fælt, da ho skal dra det rundt i huset og vise fram hva ho har fått hahahahaha:D

Hvis du fikk rein vom (storfe-vom) du fikk, så skjønner jeg at det lukter. Som sagt over så finnes det mange typer (best egnet som fullfòr er nr25 og valpevom, deretter hundemat/nr 33 hvis man tilsetter lakse/selolje :)). Ville prøvd meg frem hvis du kun har prøvd en type.

Det er blå, frosne pølser.

Gjest Lillekanin
Skrevet

Kanskje jeg får prøve den med laks:D Ho ELSKER fisk:D

Gjest Bobler
Skrevet

Kanskje jeg får prøve den med laks:D Ho ELSKER fisk:D

:)

(Det er den nr25 :) )

AnonymBruker
Skrevet

Hills!

Gjest Lillekanin
Skrevet

Masse bra tips her! Googla test av hundefor, og da kom Labb faktisk ganske bra ut. Når jeg tenker etter, så har frøkna mi rappa mat fra bikkja til svigerforeldra mine når ho er der. Og de bruker labb:D Næringsmessig så kom den like godt ut i testen som dyrere merker! Eukanuba som jeg har brukt tidligere, kom også godt ut, men virka ikke som om ho syntes den var noe stas. Dyr er den og!

Skrevet

Jeg bruker Royal Canin til min hund, har gjort det siden jeg fikk ham fra oppdretter. I følge henne var det ofte det foret flest hunder likte. Min hund spiser i hvert fall opp :)

AnonymBruker
Skrevet

Masse bra tips her! Googla test av hundefor, og da kom Labb faktisk ganske bra ut. Når jeg tenker etter, så har frøkna mi rappa mat fra bikkja til svigerforeldra mine når ho er der. Og de bruker labb:D Næringsmessig så kom den like godt ut i testen som dyrere merker! Eukanuba som jeg har brukt tidligere, kom også godt ut, men virka ikke som om ho syntes den var noe stas. Dyr er den og!

Jeg vet at Labb har kommet bra ut i tester, men alle jeg kjenner som har brukt det har ikke vært fornøyd.

Skrevet

Labb er det mange som mener er et dritt for. Jeg ville selv aldri vurdert dette til hunden min. Ingenting av for fra FK gir jeg til verken hest eller hund....

V&h vill jeg anbefale. Men det finnes også mange andre liknende typer, ikke helt rått, men mye bedre enn det meste.

Av tørrfôr bruker jeg KUN Orijen. Dersom du setter deg inn i for til hund så er det stor kjangs at du aldri vil fore igjen på merker som royal canin og alle de andre "gode" merkene. Joda de er greie, men husk at mye er ren markedsføring, det er dette de lever på. Lær deg heller om foring og les mellom linjene.

Jeg vil anbefale deg canis.no gå inn der og les om foring av hund. Lykke til.

orijen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...