Gå til innhold

Spørsmål ang. p-ring

Gjest Dolphina

Anbefalte innlegg

Gjest Dolphina

Hei!

Dere som bruker p-ring, blør dere mer eller mindre nå enn før?

Gikk dere opp i vekt da dere begynte med den?

Påvirket den sexlysten deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nuske77

Hei.

Jeg har ikke forsøkt den selv jeg, men har surfet litt rundt og har vel enda bare funnet positive kommentarer rundt dem... Regner uansett med at det er med ringen som med pillen - individuelle forskjeller...

Setter inn noen liker her som kanskje kan hjelpe deg, håper du finner noen svar her....

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/03/22/364638.html

http://www.lommelegen.no/art/art2525.asp

http://www.prevensjon.net/pages/ringen.htm

http://www.detnye.com/1302/prevensjon_print.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått på Microgynon p-piller som hjalp mot store blødninger og menssmerter. Når jeg gikk over til p-ringen fikk jeg ikke denne hjelpen lenger. Jeg gikk da tilbake til mine "gamle" (før prevansjon) menstruasjonsvaner. Men jeg synes det var greit nok, så lenge jeg slipper å ta en pille hver dag.

Vekt.. tja, jeg har ikke merket noen drastisk vektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dere som bruker p-ring, blør dere mer eller mindre nå enn før?

Gikk dere opp i vekt da dere begynte med den?

Påvirket den sexlysten deres?

Blør litt mindre.

gikk ikke opp i vekt.

fikk bedre sexlyst

Får forresten ganske mye ekstra utflod av den, men ikke noe illeluktende... egentlig er det bare greit med ekstra smøring :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

1.Dere som bruker p-ring, blør dere mer eller mindre nå enn før?

2.Gikk dere opp i vekt da dere begynte med den?

3.Påvirket den sexlysten deres?

1.Mye mindre

2.Har ikke gått opp i vekt, heller ned.

3.Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Blør dere mer eller mindre nå enn før?

2. Gikk dere opp i vekt da dere begynte med den?

3. Påvirket den sexlysten deres?

1. Heller mindre enn mer.

2. Har ikke merket noen vektøkning. (Det *skal* visst heller ikke være en kjent bivirkning med p-ringen.)

3. Tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

er det vanskelig å sette inn p-ringen? merker man at den er der? Vil jeg kunne kjenne den når jeg er inne i kjæresten min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å sette inn. Man tror kanskje at man kan kjenne den av og til den første uken, men man kjenner den ikke.. Glemmer at den er der.

Det er mulig for gutten (og jenta) å kjenne at den er der under samleie. Eller heller bare føle at noe er "annerledes" heller enn konkret kjenne ringen. Og gutten kan bli sår. Men noen merker ikke noe til det i det hele tatt... Uansett er det ikke noe problem å ta den ut før man skal ha sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg spørre litt videre jeg... Dere som merker økt utflod - er det farget også/mellomblødninger? Noen som har opplevd dette? Har dere bare måttet kutte ut ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg spørre litt videre jeg... Dere som merker økt utflod - er det farget også/mellomblødninger? Noen som har opplevd dette? Har dere bare måttet kutte ut ringen?

Nei ikke farget og ikke mellomblødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk resept på både Yasmin p-piller og Nuvaring jeg. Så nå er jo valgets kvaler hva jeg skal velge. Det hadde ikke legen noe peiling på nemlig (han hadde ikke HØRT om Nuvaring en gang han - var bare såvidt han gadd lete i katalogen sin for å se at den virkelig fantes og ikke bare var fantasi fra min side :roll: ). Jeg regner med at jeg kan hente ut begge delene- det er to resepter(???). Så får jeg prøvd begge. Jeg må si at nuvaringen frister mest på den måten at jeg da slipper å huske å ta pillene, men - jeg liker ikke å tilføre kroppen de hormonene. Uansett så er det vel mindre hormoner i den enn pillene. Valgets kvaler - ikke lett å bestemme seg - og man kan vel ikke drive på og skifte heller :wink:Jeg ønsker ikke å gå opp i vekt, ikke å få mer blødninger (og det har jeg hørt at enkelte på nuvaring har fått) og ønsker ikke mer utflod ......hehe burde vel avstå fra hele sexen og klare meg uten prevansjon :ler: - men - det hadde blitt litt kjedelig da :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to ville jeg anbefalt å prøve p-ringen. Den er det jo minst hormoner i også så da kan du jo prøve litt "forsiktig" med hormoner og se om du tåler dem. I tillegg slipper du jo å tenke på piller hver dag osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...