McAdams Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Jeg har nå søkt på skole til høsten og står mellom medievitenskap på Universitetet i Oslo eller Bergen, eller PR, Kommunikasjon og Media ved Høgskolen i Volda. Det jeg lurer på er hva som blir mest verdsatt hos en fremtidig arbeidsgiver? En bachelor fra Universitetet eller fra en Høgskole? Høgskolen i Volda er jo anerkjent for sine studier innenfor media, selv om journalistikk kanskje er det som blir sterkest forbundet med HVO. Men samtidig så føler jeg at en universitetsgrad kanskje stiller sterkere? Hva tror dere? Så tenker jeg at det kanskje er mer praktisk utdanning på en høgskole, noe som sikkert er bra innenfor et mediefag? Uff, klarer ikke velge jeg... Edit: Har også sett litt på Markedskommunikasjon og PR og Kommunikasjonsledelse ved BI Oslo, men der går det jo veldig mye penger... Endret 21. mars 2012 av McAdams
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 UiO eller Volda! Ikke tenk på BI engang! 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Har ikke peiling på media fagområdet, men UIB er et kjekkt sted å lære :-) Kom over en artikkel om mediautdanning i studentavisen nylig: http://studvest.no/nyhet/%E2%80%93-norges-beste-medieutdanning
Lista Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 UiO eller Volda! Ikke tenk på BI engang! Ikke hør på denne AB'en som ikke har peiling. Et vitnemål fra BI er absolutt attraktivt på arbeidsmarkedet.
Hecubaa Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har flere venner som har studert medievitenskap på UiO, og mitt inntrykk er at de fleste som velger seg den retningen også tar en mastergrad. Jeg tenker derfor at UiO kanskje er det beste alternativet (hvis du er interessert i å studere så lenge) siden de tilbyr denne fem-årige utdannelsen.
Ananas. Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har studert på både Høgskole og Universitet, min erfaring er at hvis du har mest bruk for teoretisk kunnskap i den jobben du ønsker deg - så er universitetet stedet. Hvis praktisk kunnskap er viktigere så er Høgskole stedet. Kan være litt vanskelig å skille de to fra hverandre, og det er kanskje litt smalt sagt, og for meg er det vanskelig å gi konkrete eksempler når jeg ikke kjenner til de aktuelle studiene, men generelt sett er høgskolestudier litt mer yrkesrettet, mens universitetsstudier er mer generelt kunnskapsrettet, og begge deler gir deg like godt grunnlag for å få jobb - men kanskje litt forskjellige jobber. Litt usikker på hvor godt dette egentlig er formulert.. Jeg vet veldig godt hva det er jeg prøver å si, men finner ikke helt måten å si det på 1
McAdams Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Tusen takk for svar alle sammen! Setter pris på hvert eneste ett. Er så usikker som man kan bli, og det hjelper ikke akkurat at jeg i tillegg er vinglete/ubesluttsom. Synes det høres veldig spennende ut å jobbe med kommunikasjon, og tenkte derfor at kanskje HVO med PR, Kommunikasjon og Media, var det beste alternativet slik at jeg får en litt mer praktisk utdanning. Men så føler jeg at man får større valgmulighet med medievitenskap? At man kan få flere forskjellige jobbmuligheter, dersom man har en slik bachelor? Ble litt kronglete dette men... Noen som vet om dette stemmer? For det er jo egentlig en ganske bred grad, er det ikke? Og noen som vet om man kan ta første året på UiB, for så å flytte over til UiO etter et år? Tror egentlig ikke jeg har karakterene for å komme inn på UiO til høsten, så tenkte jeg kunne ta første året i Bergen for så å flytte over eventuelt? Edit: Skriveleif Endret 21. mars 2012 av McAdams
martinius Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Innlegg slettet ihht til KG's regler om annonsering/reklame Sophie-Ann, mod Endret 27. mars 2012 av Sophie-Ann
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Reklame er ikke lov på forumet, Martinus. Håper du tar det til deg så jeg slipper å rapportere deg flere ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Sitering slettet Sophie-Ann, mod Endret 27. mars 2012 av Sophie-Ann 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 Og noen som vet om man kan ta første året på UiB, for så å flytte over til UiO etter et år? Tror egentlig ikke jeg har karakterene for å komme inn på UiO til høsten, så tenkte jeg kunne ta første året i Bergen for så å flytte over eventuelt? Hvis du begynner på UiB og går der et går, kan du selvfølgelig søke deg inn på UiO året etter på vanlig måte, og det er mulig du får innpasset noen av fagene dine, men å overflytte direkte er ikke mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå