Gå til innhold

Jenter, kampsport og styrketrening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva synes dere egentlig om jenter som driver med kampsport? Tenker mest på fullkontaktssportene som brasiliansk jiu-jitsu, MMA, thaiboksing, kickboksing, etc etc. Jeg har lenge tenkt på å begynne og nå har jeg møtt en fyr som er villig til å ta meg med slik at det ikke blir så skummelt. Jer er nybegynner mens han er temmelig erfaren. Vi har trent tung styrketrening sammen en stund nå og jeg blir ekstatisk av å se skuldre, rygg og lår bule med muskler. Dette er derimot noe jeg har mottatt negativ respons på hos familie, venner og bekjente. Det er ikke brutaliteten i sportene som er problemet (som overrasket meg), men det faktum at jeg i deres øyne blir mer og mer "maskulin". Dette er noe som sårer meg, men som ikke vil få meg til å slutte. Jeg forstår det rett og slett ikke. Hva er deres synspunkter? Og utdyp gjerne hvorfor dere mener som dere gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes egentlig det er ganske kult med tøffe jenter, men jeg tror også at menn i mange tilfeller foretrekker mer feminine jenter (uten at det er noe jeg kan vite).

Skrevet (endret)

For noe vås! Gjør det du vil, så får andre synes hva de vil:) Om de ikke liker det er det deres problem, ikke ditt:P

Jeg er jente, jeg driver med kampsport og styrketrening, og de eneste som har vært negative til det er andre jenter som jeg ikke kommer overens med fra før av. Hva angår menn har jeg bare hatt positive tilbakemeldinger.

Synes det er rimelig dustete å synes det er maskulint at ei jente driver med kampsport og styrketrening i dag-_-

Endret av Zakuro
  • Liker 3
Gjest hogwash
Skrevet

Jeg liker det.

Med mindre du bruker det for å tøffe deg da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å ta opp karate, som jeg faktisk hadde blått belte i (halvveis til svart) i min grønne ungdom. Nå var jeg like opptatt av det åndelige og leflet litt med zen-buddhisme, men jeg syns bare det er bra med jenter som driver med kampsport. Tror det gjør en sterk psykisk også. Jeg syns ikke det er pent med for mye muskler, da særlig på kvinner , men også menn. Men det er jo overfladisk, subjektiv, synsing. ;-). Jeg syns du skal fortsette med ditt, og prøve å heve deg over hva andre måtte mene.

Skrevet

Hvorfor lar du andre styre over livet ditt på den måten?

Det burde virkelig ikke være nødvendig å spørre vennene og familien din om det er i orden for dem at du gjør noe DU har lyst til?!

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har drevet aktivt med kampsport fra jeg var ca 13-17, og nå trener jeg styrke. Tror ingen vil kalle meg maskulin eller mandig ;) Det går nok litt på oppførsel ellers også, kler du deg som en mann og bruker null sminke er det lettere å bli kalt maskulin enn om du har en feminin klesstil.

Og helt ærlig syns jeg ikke du skal bry deg om hva andre mener. Det er din kropp, familie og venner burde bry seg om hva du selv ønsker, ikke hva de mener er best.

Skrevet

Synes det er flott med jenter som trener kampsport. Trener karate selv og jentene der er digge :-)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg bruker sminke og kler meg relativt feminint, i hvert fall ikke maskulint, men jeg har ikke en feminin kropp. Jeg har aldri hatt noen timeglassfigur, i tillegg har jeg små pupper og hofter. Når jeg trener bygger jeg muskler raskt; etter kort tid har jeg allerede begynt å få skikkelig vinger og skuldre. Jeg klatrer også, så hendene mine føles veldig grove (de ser ikke grove ut da). Som jeg skrev innledningsvis kommer jeg ikke til å la hva noen sier påvirke hvilke fritidsaktiviteter jeg har. Jeg forsøker bare å forstå hvorfor noen er så negative..

AnonymBruker
Skrevet

Feminin handler vel ikke om størrelse på musklene, feminin handler mer om væremåte, oppførsel, hvordan en er, kler seg, holdning. En jente kan ha store muskler og likevel være veldig feminin.

9108147258e6f26b_Muscle_Fitness_Women_C.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I USA er jenter med muskler som slåss underholdning, uten at det gjør jentene mindre feminine av den grunn. Faktisk, en av de mest beundrede jentene i USA, den jenta med flest fans der borte, driver selv med bryting og har store muskler. Snooki, kalles hun. Tøff jente! ;)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg bruker sminke og kler meg relativt feminint, i hvert fall ikke maskulint, men jeg har ikke en feminin kropp. Jeg har aldri hatt noen timeglassfigur, i tillegg har jeg små pupper og hofter. Når jeg trener bygger jeg muskler raskt; etter kort tid har jeg allerede begynt å få skikkelig vinger og skuldre. Jeg klatrer også, så hendene mine føles veldig grove (de ser ikke grove ut da). Som jeg skrev innledningsvis kommer jeg ikke til å la hva noen sier påvirke hvilke fritidsaktiviteter jeg har. Jeg forsøker bare å forstå hvorfor noen er så negative..

Fordi de fleste menn ønsker å være mannen i forholdet, ikke den med minst muskler. Det er flaut for en mann å ha mindre muskler enn sin dame.

• Liker 1
Gjest Rastl0s
Skrevet

Synes det bare er bra jeg.

Men ikke sånn skuespiller wrestling da...

• Liker 1
Skrevet

Kampsport er helt flott det. Trente judo i ungdommen og hadde stor glede av det. Jeg har vel aldri vært i så bra form som jeg var de årene. I voksen alder prøvde jeg meg på karate. Det var også morsomt og fin trening, men dessverre pådro jeg meg en skade som gjorde at jeg måtte slutte.

Har du lyst til å trene kampsport så hiv deg uti det. Stort sett har klubbene veldig godt miljø og det er god og allsidig trening.

Gjest sardintroll
Skrevet

Jeg har bokset i 3 år, og synes det er helt herlig, fin måte å få ut stress og aggresjon på. ;)

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Tren i vei! Bare ikke bruk det (som noen skrev) for å tøffe deg. Det er bare uspiselig!

Jeg har trent i mange år Krav Maga og jeg synes det er veldig godt for bare å bygge selvtilliten min. Personlig tror jeg at man i 98 % av tilfellene ikke vil kunne klare å hanskes med en mann uansett om det plutselig er behov, men fordi man utstråler en selvtillit som regel er "avskrekkende" nok. I tillegg vil overraskelesmomentet kunne gjøre sitt...

Ellers er en trent kropp pent, så bare å trene styrke. Skal mye til for en normal jente blir som bildet av hun som var her oppe lengre i tråden. Hun er fortsatt feminin, men for meg for muskelsatt. En trent kropp bærer seg også bedre.

At venner, familie og bekjente sier slik synes jeg bare er direkte skammelig. Jeg hadde spurt de tilbake hva de mener og hvorfor de sier slik?

Er det noe med din væremåte (ergo kan man ta det til seg?) eller er de bare misunnelige?

Tren i vei og koooos deg med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...