litleMeg Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Har nå gått noen dager siden jeg skulle hatt mensen. Tenker jo mye på dette siden vi er prøvere. Skal ta en test på torsdag morgen. Tør ikke helt å håpe på at det har klaffet. Men lurer på om mensen kan bli utsatt hvis eg hele tiden venter på å få den? At det er litt psykisk? Endret 21. mars 2012 av litleMeg
litleMeg Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #2 Skrevet 21. mars 2012 Ingen som kan hjelpe? Skulle hatt den 17-18. Mars.
Gjest Modig mor Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Hvis du vet når du hadde eggløsning og hvor lang lutealfase du har, kan du være ganske sikker på at du er gravid. Hvis du derimot ventet mens 17.-18. mars fordi du pleier å ha syklus på X dager, kan det være at mensen er sen fordi eggløsningen var sen. Eggløsningen kan bli forsinket eller utebli på grunn av stress eller sykdom, men har du først hatt eggløsning, kommer mensen til vanlig tid. Lykke til med testing i morgen!
litleMeg Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2012 Har hatt eggløsning, men litt forsinket tror eg. Håper på pos. test.
litleMeg Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2012 Nå er det gått en uke siden jeg skulle hatt mensen. Har tatt 2 tester den siste uken, begge negative. Hva kan grunnen være? Fortvilet!!
Athene Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Nå er det gått en uke siden jeg skulle hatt mensen. Har tatt 2 tester den siste uken, begge negative. Hva kan grunnen være? Fortvilet!! Det er nok bare syklusen og hormonene som klusser seg til litt. Lenge siden du sluttet på hormonprevansjon?
Gjest babyfirefly91 Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 kan være en cyste elr noe, hørt at det kan komme en cyste i det gule legemet som gjør at lutefasen blir litt lenger. hadde det akkurat slik som deg men jammen kom TR en uke etter IKM
litleMeg Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 28. mars 2012 Tusen takk for svar. Nå begynner det å bli en stund, men har ikke fått noe. Skal til lege i morgen. Får se ka han sier.
litleMeg Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Det ble dobbelt det.. Endret 28. mars 2012 av litleMeg
litleMeg Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2012 Det er nok bare syklusen og hormonene som klusser seg til litt. Lenge siden du sluttet på hormonprevansjon? Det er nesten 1 år siden.
Athene Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Det er nesten 1 år siden. Det kan ta ca ett år før kroppens egne hormoner tar over igjen. Så da er det sikkert på tide å ta en prat med legen dersom du ikke har fått tilbake regelmessige sykluser. Men husk at selv om du har hatt noen regelmessige sykluser er det helt vanlig at man er litt sen innimellom, eller hopper over mensen helt en måned innimellom. Så det er nok ingenting å bekymre seg for.
litleMeg Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 28. mars 2012 Har hatt fine sykluser fra første periode. 28-32 dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå