Gjest kristen Skrevet 15. januar 2004 #1 Del Skrevet 15. januar 2004 aril edvardsen er en svær klok man.. han har reist mye rundt og skrevet MANGE bøker, jeg har lest flere av dem.. her kan dere lese litt av en bok han har skrevet om endetiden... ]http://www.magazinet.no/default.asp?menuid...2427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chinagirl Skrevet 15. januar 2004 #2 Del Skrevet 15. januar 2004 jepp, den boken har jeg også lest... mange hevder at bibelen er BARE tro, men den er også fakta!!! se her: ]http://www.magazinet.no/default.asp?menuid...2223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 15. januar 2004 #3 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg fant ingenting på den linken der, jeg..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 15. januar 2004 #4 Del Skrevet 15. januar 2004 Du må fjerne dei der som henger seg på, og då skal du få fram noko meir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 18. januar 2004 #5 Del Skrevet 18. januar 2004 Takk, Crazee. Mulig Edvardsen er en "klok mann." Ikke vet jeg. Men vitner det om klokskap å presentere sine egne tolkninger av Johannes åpenbaring for å skremme folk til å bli kristne??? Det oser ikke akkurat av kjærlighet og nåde her! Og DET er "noe å tenke på!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 18. januar 2004 #6 Del Skrevet 18. januar 2004 syns ikke det var særlihg kloke uttalelser jeg.. tror ikke å skremme folk til å bli kristne er veien å gå.. mulig det funker på redde og usikre mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 19. januar 2004 #7 Del Skrevet 19. januar 2004 tror ikke det er meningen å skremme, men det er noe å tenke over hva som står i bibelen, og hva den profeterer, mye av det som står skal skje, skjer idag:.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 19. januar 2004 #8 Del Skrevet 19. januar 2004 Sitat tror ikke det er meningen å skremme' date=' men det er noe å tenke over hva som står i bibelen, og hva den profeterer, mye av det som står skal skje, skjer idag:....[/quote']det spørs vel hvordan man tolker det vil jeg anta.. det er skrevet noe utydelig slik at man skal kunne tolke det på mange forskjellige måter.. dommedagsprofetier har jo eksistert i 2000 år.. når disse profetiene aldri slår til mister de jo troverdigheten da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 19. januar 2004 #9 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg siterer fra artikelen: "Edvardsen mener at vår generasjon kan unnslippe Harmageddon hvis folk vender om fra sin umoral og synd til tro på Jesus Kristus." Slippe harmageddon hvis vi vender om osv. Hvis vi ikke "vender om," hvor går vi da? Til helvete? Mulig han ikke mener å skremme, men jeg vil tro mange, som lurven sier, redde og usikre mennesker, blir vettaskremte! Og uansett, alt er Edvardsens egne tolkninger. Johannes åpenbaring er en vanskelig bok å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 19. januar 2004 #10 Del Skrevet 19. januar 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 19. januar 2004 #11 Del Skrevet 19. januar 2004 Har lyst å prøva å gi eit svar her, så får me sjå i kor stor grad eg greier det. Det er ulike tolkingar av endetida, men ulikskapane går helst på kva tid dei kristne skal bli tekne opp til himmelen; før, under eller etter prøvingane (pre-, mid- og posttribulation). At desse prøvingane - sjølv med ein periode med verdsfred - vil vera svært vanskelege ("helvete på jord") er ein vel stort sett einige om, så vidt eg har fått med meg. Kva tid dette vil skje er ei anna sak; nokre vil tru det ikkje er på lenge, nokre vil ikkje tenkja på det, nokre trur at det vil skje i vår generasjon. Samanliknar me det som skjer i verda i dag med spådomane, så er det fleire og fleire som trur det kan vera muleg at det vil skje i vår tid. Særleg sidan ting skal skje fort, når dei først skjer: Dei som set i gong alt skal oppleva slutten. (Var noko i den dur eg leste.) Lat meg så overføra situasjonen litt: Du veit at ei stor katastrofe er i emning i t.d. Oslo, og at om folk ikkje kjem seg unna vil titusenvis dø. Vil du seia i frå, eller er du redd for å skremma folk? (Og om du ikkje vil ta stilling til spørsmålet fordi det handlar om tru: Du er så overbevist om dette at det ikkje er nokon forskjell.) Men tilbake til Arild Edvardsen og om han skremmer med det han seier: Kven skremmer han? Dersom du er kristen så er det jo ingen grunn til å bli skremt - du slepp jo unna prøvingane. (Han er pretribulation, så vidt eg har fått med meg.) Dersom du ikkje er kristen: Vert du skremt av det han seier? Kvifor/kvifor ikkje? Kva tankar gjer du deg om det han seier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kri Skrevet 20. januar 2004 #12 Del Skrevet 20. januar 2004 Sitat Lat meg så overføra situasjonen litt: Du veit at ei stor katastrofe er i emning i t.d. Oslo, og at om folk ikkje kjem seg unna vil titusenvis dø. Vil du seia i frå, eller er du redd for å skremma folk? Det er klart at man skal advare mennesker om dette, når man har kommet til å tro på det! Man kan lese, f eks i Esekiel 33:7-9 om at vi Skal advare mennesker om det som skal skje. 1. Timoteus 4:16 sier det samme, og Jeremia forkynte i årevis om Jerusalems ende. Arild Edvardsen har kanskje ikke skjønt alt, men han har forstått ut ifra Bibelen at vi lever i en endetid, og det er helt riktig! Men her må vi passe på at vi ikke mister det viktigste av synet, og det er Guds rike som skal komme. Vi ber i "fadervår" komme ditt rike, ja, hva er dette riket da? Og hva har det med enden å gjøre? Hvis du leser i Matteus, det 24. kapittel, fra vers 7, så ser vi hva som skal være tegnene på avslutningen og enden. Men det viktigste kommer i 14: "og dette gode budskap om riket skal bli forkynt på hele den bebodde jord til et vitnesbyrd for alle nasjonene, og så skal enden komme." Det er et godt budskap om riket! Det er slutten på elendighet og begynnelsen til en fantastisk fremtid! Salme 37:9-11 "For de som gjør ondt, da skal bli avskåret, men de som håper å Jehova, de skal ta jorden i eie. Og bare en liten stund til, og den onde er ikke mer, og du skal visselig gi akt på hans sted, og han er ikke der. Men de saktmodige skal ta jorden i eie, og de skal finne sin dypeste glede i den store fred.2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå