Candygirl Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Er bare litt nysgjerrig:) Er det virkelig slik at "fulle ord er edrue tanker"? Føler selv at det kan stemme (ganske ofte), men hva mener dere?
Gjest Bond Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Det spørs hvor full man er - sånn litt småberusede folk er nok kanskje litt mer ærlige enn ellers, men er man virkelig full da kan man like greit lire ut av seg alle slags ting som gir veldig god mening der og da, men som ikke har noe grunnlag i virkeligheten i det hele tatt. Er i hvert fall erfaringen min.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Det er i hvert fall ofte at jeg tør å si akkurat hva jeg mener med litt alkohol innabords. Men når man er full er det enklere å lyve også. Man tenker ikke like godt over konsekvensene, og kroppsspråket er ikke like enkelt å tyde. 1
Externa Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Er man for full er det ofte litt overdrevet, men ett stort snev av sannhet.
Gjesten Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Tja, jeg føler at det kan slå litt begge veier. Man sier nok ting i fylla som man ikke tør å si ellers, men jeg tror også man kommer med mye sprøyt. 2
Gjest Levitate Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Jeg tror at det er sant. Kan ta et eksempel, jeg har en far som er veldig, veldig kald og steinhard på utsiden, men så snart han får en del alkohol innabords flommer ordene ut. Engang satte han seg ned med meg når han var full og begynte å snakke om hvor bekymret han var for meg, at han var så utrolig glad i meg osv. Og det ville han aldri, aldri ha sagt i edru tilstand. Ord kommer lettere ut når man er full, man uttrykker også enklere følelser. Men det kan fort bli mye tull da. Husker jeg rota med en fyr når jeg var full, og ut ifra det blå sa han at han elsket meg. Og jeg hadde kjent han i noen timer. Det sier seg selv... :gjeiper:
Genesis Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 min erfaring er at av "brisne folk skal man høre sannheten". Når man slapper av og senker skuldrene, men ikke er shitfaced. Det som kommer ut av munnen etter 10-12 øl er ikke sannhet, det er fragmenter av følelser som er blåst helt ut av proporsjoner. Jeg har selv vært så drita et par ganger at jeg overhodet ikke kan stå for eller svare for ting jeg sa dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå