Niennas Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Jeg suste rundt på epla.no, og kom over denne linken: http://epla.no/handlaget/produkter/208831/ Den må da være super å fri til jenta si med? Da får hun en ring, så kan dere sammen finne en ring senere! JEG hadde iallefall likt å bli fridd til med den ringen! PS: Og neste gang jeg skal i utdrikningslag, og skal ta med gave så er dette det jeg skal kjøpe til bruden: http://epla.no/handlaget/produkter/238346/
NewYorkNewYork Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg er gammeldags og hadde ikke likt den ringen i det hele tatt. For meg er hele poenget med at mannen frir med en ring nettopp at han gjennom frieriet og valget av ring faktisk kan vise at han kjenner meg og vet hva jeg liker. Jeg ville ikke være med på å velge min egen forlovelsesring. (Og nå skal det sies at han traff perfekt) EDIT: Når det er sagt, så er jo ikke alle som meg Endret 20. mars 2012 av NewYorkNewYork 3
Dove Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Jeg suste rundt på epla.no, og kom over denne linken: http://epla.no/handlaget/produkter/208831/ Den må da være super å fri til jenta si med? Da får hun en ring, så kan dere sammen finne en ring senere! JEG hadde iallefall likt å bli fridd til med den ringen! PS: Og neste gang jeg skal i utdrikningslag, og skal ta med gave så er dette det jeg skal kjøpe til bruden: http://epla.no/handlaget/produkter/238346/ Syns det hadde vært kult jeg. Bedre det enn å få en dyr ring som man ikke liker, og likevel føler at man må gå med. Når det er sagt; man må kjenne sin kommende fru godt nok til å vite at hun setter pris på en litt humoristisk greie. Og selvfølgelig må det presiseres at det ikke er meningen å gå med den for alltid. 4
Niennas Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg ville helst finne min egen ring, siden det er en ring man skal gå med hele livet. Jeg føler at med den ringen får man "i pose og sekk". Den ringen man absolutt vil ha, men likevel et frieri med ring. Søt greie å ha liggende i smykkeskrinet, og vise fram til barna dine. men selvsagt! Hver sin smak. Edit: Tanken min bak det var å få en ring å forlove seg med, og heller dra sammen på gullsmed dagen derpå, eller noe sånt Endret 20. mars 2012 av Niennas 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 Jeg hadde ikke likt å bli fridd til med den ringen. Synes rett og slett den var stygg, og ikke en gang sjarmerende. Vil at mannen skal velge ut ringen til meg, dersom han ønsker å fri med ring. Men her er det selvsagt smak og behag, og folk er forskjellige. Synes dog du ikke burde gjøre dette til et allment tips, det er tross alt DIN smak, ikke nødvendigvis noe flertallet av jenter vil like. 1
Grønt blad Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Jeg ville helst finne min egen ring, siden det er en ring man skal gå med hele livet. Jeg føler at med den ringen får man "i pose og sekk". Den ringen man absolutt vil ha, men likevel et frieri med ring. Søt greie å ha liggende i smykkeskrinet, og vise fram til barna dine. men selvsagt! Hver sin smak. Edit: Tanken min bak det var å få en ring å forlove seg med, og heller dra sammen på gullsmed dagen derpå, eller noe sånt Vel, jeg ville nok foretrukket at han fridde uten ring framfor for den ringen du linker til. Synes som AB over her at den var stygg og fullstendig ribbet for sjarm, men hver sin smak.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 at jeg sitter her og skulle ønske det va samboeren min som skrev inn dette sier litt ;)For dette likte jeg jeg synest det var utrooolig søtt.. og sa faktisk NÅÅH høyt for meg selv når jeg opnet linken Go for it!! blir artig og fortelle videre og så må du fortelle at du spurte kvinneguiden om råd hehe.. lykke masse masse til <3 Og stol på meg at dette va utrolog flott :D
Tropic Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Jeg hadde blitt kjempe skuffet om jeg ble fridd til med den ringen Før han hadde sagt "Vil du gifte deg med meg" burde han ha sagt "Bare så det er klart, dette er midlertidlig ring og du skal få velge din selv" Sikkert en kjempe gid ide for de som synes det er viktig å plukke ut sin egen, men jeg hadde blitt skuffet, så ikke noe for meg.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Syns ringen er morsom og søt jeg, og de som ville blitt skuffa/fornærma over å få den som en midlertidig forlovelses/frier-ring, må lære å ta seg selv litt mindre høytidelig, og få seg litt humor... Slik jeg forstår TS mener hun jo ikke at dette skal være forlovelsesringen, men en "vei inn" so to speak. En kar på frierføtter kan jo til og med ha den egentlige ringen klar i lomma - men starte med denne søte og morsomme gesten. Personlig hadde jeg syntes det var morsomt å bli fridd til med den ringen. Og vet du hva? Jeg hadde til og med syntes det hadde vært morsomt å ha den som forlovelsesring jeg, helt til man skal sette gifteringen på fingeren! Sært og spesielt ja, men utrolig morsomt og annerledes! (Sannsynligvis, om jeg hadde fått den først, og en vanlig ring etterpå, ville jeg fortsatt gått med denne innimellom på en av de andre fingrene, og/eller hengt den i et kjede rundt halsen )
Niennas Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 21. mars 2012 Syns ringen er morsom og søt jeg, og de som ville blitt skuffa/fornærma over å få den som en midlertidig forlovelses/frier-ring, må lære å ta seg selv litt mindre høytidelig, og få seg litt humor... Slik jeg forstår TS mener hun jo ikke at dette skal være forlovelsesringen, men en "vei inn" so to speak. En kar på frierføtter kan jo til og med ha den egentlige ringen klar i lomma - men starte med denne søte og morsomme gesten. Personlig hadde jeg syntes det var morsomt å bli fridd til med den ringen. Og vet du hva? Jeg hadde til og med syntes det hadde vært morsomt å ha den som forlovelsesring jeg, helt til man skal sette gifteringen på fingeren! Sært og spesielt ja, men utrolig morsomt og annerledes! (Sannsynligvis, om jeg hadde fått den først, og en vanlig ring etterpå, ville jeg fortsatt gått med denne innimellom på en av de andre fingrene, og/eller hengt den i et kjede rundt halsen ) Ja, det er det jeg mener!
Grønt blad Skrevet 21. mars 2012 #11 Skrevet 21. mars 2012 Syns ringen er morsom og søt jeg, og de som ville blitt skuffa/fornærma over å få den som en midlertidig forlovelses/frier-ring, må lære å ta seg selv litt mindre høytidelig, og få seg litt humor... Slik jeg forstår TS mener hun jo ikke at dette skal være forlovelsesringen, men en "vei inn" so to speak. En kar på frierføtter kan jo til og med ha den egentlige ringen klar i lomma - men starte med denne søte og morsomme gesten. Personlig hadde jeg syntes det var morsomt å bli fridd til med den ringen. Og vet du hva? Jeg hadde til og med syntes det hadde vært morsomt å ha den som forlovelsesring jeg, helt til man skal sette gifteringen på fingeren! Sært og spesielt ja, men utrolig morsomt og annerledes! (Sannsynligvis, om jeg hadde fått den først, og en vanlig ring etterpå, ville jeg fortsatt gått med denne innimellom på en av de andre fingrene, og/eller hengt den i et kjede rundt halsen ) Her er man jo veldig forskjellig. Det noen liker er det andre som ikke liker. Vi får uansett håpe at den som frir kjenner dama si såpass godt at han vet om dette passer henne eller ei. I eldre tråder kan man lese om kvinner som hadde blitt kjempeirritert og sint dersom mannen hadde fridd med en (litt) dyr diamantring. Uforståelig for noen, men forhåpentligvis vet mannen om dette på forhånd. Uansett blir man sikkert glad for å bli fridd til
NewYorkNewYork Skrevet 21. mars 2012 #12 Skrevet 21. mars 2012 Slik jeg forstår TS mener hun jo ikke at dette skal være forlovelsesringen, men en "vei inn" so to speak. Det var også slik jeg forsto det, likevel er ikke det noe jeg ville likt. For meg er noe av poenget at jeg ikke ønsket noe slikt "vei inn". Heldigvis kjente min forlovede meg godt nok til å vite nøyaktig hva jeg ønsket og fridde med en ring som passet meg perfekt og som jeg gleder meg til å bruke resten av livet.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #13 Skrevet 21. mars 2012 Hadde jeg fått en sånn ring tror jeg neppe jeg hadde sagt ja, eller så hadde jeg bare trodd at det var en dårlig spøk. Skal jeg bli fridd til så skal det være med en ordentlig ring, ikke med en fillesak. Heldigvis har min kjæreste god smak, så tror neppe han ville kommet med noe sånt juggel - uansett om det var ment som en "første" sak før man finner den ordentlige ringen. I mine øyne er det ikke romantisk eller søtt på noen måte, heller smakløst og sier vel litt om både den som frir og den som ønsker noe sånt. Hvis man vil bli fridd til på en søt måte, for deretter å finne ring sammen senere så kan man vel heller gjøre det på en ordentlig søt måte, feks skrive det i sanden, med blomsterblader, eller rett og slett bare spørre uten selve ringen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 Syns ringen er morsom og søt jeg, og de som ville blitt skuffa/fornærma over å få den som en midlertidig forlovelses/frier-ring, må lære å ta seg selv litt mindre høytidelig, og få seg litt humor... Slik jeg forstår TS mener hun jo ikke at dette skal være forlovelsesringen, men en "vei inn" so to speak. En kar på frierføtter kan jo til og med ha den egentlige ringen klar i lomma - men starte med denne søte og morsomme gesten. Personlig hadde jeg syntes det var morsomt å bli fridd til med den ringen. Og vet du hva? Jeg hadde til og med syntes det hadde vært morsomt å ha den som forlovelsesring jeg, helt til man skal sette gifteringen på fingeren! Sært og spesielt ja, men utrolig morsomt og annerledes! (Sannsynligvis, om jeg hadde fått den først, og en vanlig ring etterpå, ville jeg fortsatt gått med denne innimellom på en av de andre fingrene, og/eller hengt den i et kjede rundt halsen ) Hallo, du vet det er snakk om å FRI? Tror ikke det er snakk om selvhøytidelighet, men heller om smak. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #15 Skrevet 21. mars 2012 at jeg sitter her og skulle ønske det va samboeren min som skrev inn dette sier litt ;)For dette likte jeg jeg synest det var utrooolig søtt.. og sa faktisk NÅÅH høyt for meg selv når jeg opnet linken Go for it!! blir artig og fortelle videre og så må du fortelle at du spurte kvinneguiden om råd hehe.. lykke masse masse til <3 Og stol på meg at dette va utrolog flott :D Er det ts selv som har skrevet denne kommentaren?
Grønt blad Skrevet 21. mars 2012 #16 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Er det ts selv som har skrevet denne kommentaren? Jeg tror det. Jeg tror også at TS har linket til sin egen Epla-butikk. Fikk den følelsen da jeg leste tråden første gangen, og sitter også med den følelsen nå, men vet selvsagt ikke om det stemmer. Endret 22. mars 2012 av Grønt blad
Niennas Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Jeg kan forsikre dere om at jeg ikke eier den eplabutikken, jeg er åpen om hvem jeg er her inne, bl.a. med bilde, så de som kjenner litt til meg vet at jeg ikke ser ut som Kristin Aas, som eier butikken EnJoyAble. Jeg var heller ikke den personen som kommenterte over her, jeg skriver ikke på den måten. Edit: Jeg bare liker å være inne på Epla.no, også likte jeg mye den butikken hadde Edit2: Jeez, synes egentlig det ble ganske dårlig stemning i denne tråden. Det var bare ment som en morsom link, ikke noe mer enn det. Endret 21. mars 2012 av Niennas 5
Gjest Adriane Skrevet 21. mars 2012 #18 Skrevet 21. mars 2012 Jeg kunne definitivt sett det humoristiske i å bli fridd til med en sånn ring. Men så er jeg også en av de som syns frieriet i seg selv er det viktigste, ikke ringen. 1
Gjest Adriane Skrevet 21. mars 2012 #19 Skrevet 21. mars 2012 Hadde jeg fått en sånn ring tror jeg neppe jeg hadde sagt ja, eller så hadde jeg bare trodd at det var en dårlig spøk. Skal jeg bli fridd til så skal det være med en ordentlig ring, ikke med en fillesak. Heldigvis har min kjæreste god smak, så tror neppe han ville kommet med noe sånt juggel - uansett om det var ment som en "første" sak før man finner den ordentlige ringen. I mine øyne er det ikke romantisk eller søtt på noen måte, heller smakløst og sier vel litt om både den som frir og den som ønsker noe sånt. Hvis man vil bli fridd til på en søt måte, for deretter å finne ring sammen senere så kan man vel heller gjøre det på en ordentlig søt måte, feks skrive det i sanden, med blomsterblader, eller rett og slett bare spørre uten selve ringen. Takk for den! (Jeg tar den til meg, siden jeg er en som faktisk kunne ledd godt av å bli fridd til med en sånn ring) For meg handlet ikke frieriet om ringen. Det handlet om frieriet i seg selv. At han jeg elsker ønsker å gifte seg med meg. Jeg tror han kunne fridd med en hyssingring uten at jeg ville brydd meg om det, for å være helt ærlig. Men så har jeg jo også innsett, gjennom forumet her, at jeg er milevis unna "normalen" når det gjelder bruder og bryllup
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #20 Skrevet 21. mars 2012 Takk for den! (Jeg tar den til meg, siden jeg er en som faktisk kunne ledd godt av å bli fridd til med en sånn ring) For meg handlet ikke frieriet om ringen. Det handlet om frieriet i seg selv. At han jeg elsker ønsker å gifte seg med meg. Jeg tror han kunne fridd med en hyssingring uten at jeg ville brydd meg om det, for å være helt ærlig. Men så har jeg jo også innsett, gjennom forumet her, at jeg er milevis unna "normalen" når det gjelder bruder og bryllup For meg er og frieriet viktigst, og derfor ville jeg heller sluppet ring (gjerne hyssing istedet), men IKKE sånt juggel som ts linket til. For det blir i mine øyne bare useriøst, vi snakker tross alt om et frieri, ikke sånn man gjør i barnehagen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå