AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Jeg har begynt å skjerpe meg på kostholdssiden - dvs ikke småspise mellom måltider osv. Så i dag har jeg spist havregrøt med litt rosiner og ekstra lett melk til frokost. To stekte egg (uten fett/smør) med en skive kokt skinke og en skive ost på. En avokado og en banan. Kveite med stekte potetbåter til middag underkant av 100 gCottage cheese med banan og en pære 1 rute med 70% sjokolade. I følge vektklubben er dette litt over 1800kcal. Av aktivitet har jeg jogga 4 km (ca 280kcal). Målet mitt er vektnedgang, veier ca 10kg for mye. Og tenker at jeg ikke bør ligge på noe mer enn 1800kcal for å gå ned i vekt, men jeg er så sulten! Kan jeg spise mer? Synes jeg har spist sunn mat i dag og bare holdt meg til måltidene. Men føler jeg trenger mer. (jeg spiser ikke brød/knekkebrød)
Tullepia Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Jeg synes du skal lage deg en stor og god salat, og passe på å spise masse grønnsaker til lunsj og middag. Det fyller godt opp og du kan spise omtrent så mye du klarer! Frukt er også lurt å spise gjennom dagen.
Berit Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 Synes det høres ut som en fin kost i dag utenom at det er for lite fett. Hvis jeg skulle hatt de måltidene som du nevner, hadde jeg gjerne hatt god ekte smørsaus på kveiten. Det er fett, hadde da gitt metthetsfølelse og en tilfredsstillelse. Du mangler fett i menyen, da hadde jeg gjerne spist en eller to stykker fete osteskiver nå. For lite fett utsulter cellene, gjør at de "skriker" etter noe mer. Essentielle fettsyrer, og også naturlig mettet fett som i smør og fløte, er viktig å spise. Ellers blir ikke kroppen tilfredsstilt og man får et sug etter noe mer. Bla derfor er det så mange slankekurer som ikke fungerer. Mange som slanker seg går i fellen og spiser for lite fett. I stedenfor å telle kalorier, anbefaler jeg å spise lite, men godt, dvs naturlig mat som ikke er forarbeidet, hjemmelavet mat fra bunnen av. Jeg fraråder f.eks light mat. Det har ofte tilsetningsstoffer, eller behandlet på en omfattende og negativ måte for å få fettet ut. Spis deg aldri mer enn mett. La det gjerne gå en god stund før du evt tar en ny porson etter du har spist. Det tar tid før du merker at du faktisk er blitt mett.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #4 Skrevet 20. mars 2012 Synes det høres ut som en fin kost i dag utenom at det er for lite fett. Hvis jeg skulle hatt de måltidene som du nevner, hadde jeg gjerne hatt god ekte smørsaus på kveiten. Det er fett, hadde da gitt metthetsfølelse og en tilfredsstillelse. Du mangler fett i menyen, da hadde jeg gjerne spist en eller to stykker fete osteskiver nå. For lite fett utsulter cellene, gjør at de "skriker" etter noe mer. Essentielle fettsyrer, og også naturlig mettet fett som i smør og fløte, er viktig å spise. Ellers blir ikke kroppen tilfredsstilt og man får et sug etter noe mer. Bla derfor er det så mange slankekurer som ikke fungerer. Mange som slanker seg går i fellen og spiser for lite fett. I stedenfor å telle kalorier, anbefaler jeg å spise lite, men godt, dvs naturlig mat som ikke er forarbeidet, hjemmelavet mat fra bunnen av. Jeg fraråder f.eks light mat. Det har ofte tilsetningsstoffer, eller behandlet på en omfattende og negativ måte for å få fettet ut. Spis deg aldri mer enn mett. La det gjerne gå en god stund før du evt tar en ny porson etter du har spist. Det tar tid før du merker at du faktisk er blitt mett. Jeg er litt avhengig av å føre en oversikt for å klare å ikke bare spise i hytt og vær. Så sånn må det bare være nå Men hvis jeg kjører på med mer fett så stiger jo kaloriinntaket veldig og da er prosjektet dødt igjen
Berit Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg er litt avhengig av å føre en oversikt for å klare å ikke bare spise i hytt og vær. Så sånn må det bare være nå Men hvis jeg kjører på med mer fett så stiger jo kaloriinntaket veldig og da er prosjektet dødt igjen Ja, det forstår jeg. Men jeg mener (har en sterk mening om det) at det faktisk ikke nødvendigvis bare handler om mengde kalorier. F.eks er lightprodukter ofte full av tilsetningsstoffer eller er overbehandlet for å få ut fettet. Dette gjør slik at det forstopper eller hindrer en sunn fordøyelse, hindrer og ligger i veien for opptakelse av andre sunne næringsstoffer som kroppen trenger. Og når light produktene blir liggende lengre i fordøyelsesystemet enn hva annen sunn mat (men kanskje større kalori innhold), vil det si at man lettere legger på seg (sukk). Så det vil si at sunn naturlig mat med litt flere kalorier enn f.eks bearbeidet mat og light varianter med færre kalorier, da vil man gå raskere ned i vekt med det først nevnte. Garantert Endret 20. mars 2012 av Berit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå