lilletuss87 Skrevet 20. mars 2012 #1 Skrevet 20. mars 2012 Jeg har nå strikket et teppe ferdig, babyteppe.. men ser nå at det er to små feil på det.. jeg har strikket perlestrikk og har bomma to steder på teppet.. jeg har ikke tid til å rette det opp, selvom jeg gjerne skulle gjort det.. Men jeg skjønner at jeg ikke rekker det.. Hva ville dere gjort? Latt det være, og satse på at mottager ikke oppdager det, eller feks sy på sommerfugl eller annet motiv som dekker det? evt. andre forslag?
Aldrisur Skrevet 20. mars 2012 #2 Skrevet 20. mars 2012 Jeg ville la det fine hjemmestrikka teppet være som det er! Bare et bevis på at det er håndgjort og ikke fabrikklagd! Bare sjarmerende med et par småfeil. 7
Moscato Skrevet 20. mars 2012 #3 Skrevet 20. mars 2012 For min del kjem det heilt an på kor store/synlege feila er. Som regel er det slik at eg sjølv kan sjå bittesmå feil dritgodt, men berre fordi det var eg sjølv som gjorde dei. Ingen andre oppdagar noko som helst utan at eg påpeikar det. Uansett høyrest det ikkje spesielt graverande ut, og eit teppe er jo ikkje slik som ein genser med mønsterfeil midt på brystkassa. Så lenge feila er einsfarga kan teppet som regel danderast slik at det ikkje er synleg (men igjen, det kjem an på omfang og plassering). Du kan jo legge ut bilete, om du vil? Motiv er elles ein god idé, om du gidd/klarer
lilletuss87 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2012 Teppet er ensfarget og det er ikke såå tydelig nei.. Men kjipt at jeg så det. Hehe.. Feilen er det at jeg har strikket feil litt utpå siden. Når man strikker perlestrikk så skal rett og vrang maske kommer over hverandre, mens her har jeg to rette masker over hverandre.. upps.. Men det er nok sånn som dere sier, at det er bare jeg som ser det.. Men allikvel. Litt kjip feil å gjøre.. selvom det kanskje ikke blir lagt merke til.. Derfor jeg lurte litt på å sette på ett merke over der.. Men litt usikker nå. Må egentlig bli ferdig med det nå, for jeg skal jobbe resten av uka, og det skal gis bort til helgen.. Ikke mye tid igjen med andre ord
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #5 Skrevet 20. mars 2012 Siden du skal lage et til, kan du jo heller gi bort det? Også pønsker du på hva du skal gjøre med det første i mellomtiden.
Gjest Mildrid Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 La det være som det er, det er halve sjarmen 2
Moscato Skrevet 20. mars 2012 #7 Skrevet 20. mars 2012 Nah, slikt hadde ikkje eg gjort noko med viss det var ei gåve. Om nokon skulle betale for det hadde eg sikkert fiksa det (viss du ikkje har avslutta teppet er det relativt fort gjort å rette opp når det er snakk om enkeltmasker).
lilletuss87 Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2012 Nah, slikt hadde ikkje eg gjort noko med viss det var ei gåve. Om nokon skulle betale for det hadde eg sikkert fiksa det (viss du ikkje har avslutta teppet er det relativt fort gjort å rette opp når det er snakk om enkeltmasker). Det er midt inne i teppet.. Må ta opp ca 3 nøster hvis jeg skal rette opp feilen, og det har jeg ikke tid til å få strikket ferdig... Dessverre.. Ellers hadde jeg gjort det med en gang!
Gjest Mildrid Skrevet 20. mars 2012 #9 Skrevet 20. mars 2012 Du må ikke ta opp, men du kan slippe ned en maske og rette opp med heklepinne. Du fanger opp masken under feilen og "hekler" deg oppover igjen. Kanskje ikke noe jeg hadde gjort om jeg ikke hadde kunnet det. 1
Moscato Skrevet 20. mars 2012 #10 Skrevet 20. mars 2012 Du må ikke ta opp, men du kan slippe ned en maske og rette opp med heklepinne. Du fanger opp masken under feilen og "hekler" deg oppover igjen. Kanskje ikke noe jeg hadde gjort om jeg ikke hadde kunnet det. Jepp, det var slik eg meinte. Eg gjer det ofte med berre strikkepinnar, men heklepinne er nok kjappare.
lilletuss87 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2012 Jeg klarte ikke å la teppet være som det var, med en liten feil, så jeg rakk opp nesten tre nøster, og strikka det på nytt igjen.. Rakk det såå vidt... puhh!! Men så ble det helt perfekt og fint nå da Heldigvis
Moscato Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Jeg klarte ikke å la teppet være som det var, med en liten feil, så jeg rakk opp nesten tre nøster, og strikka det på nytt igjen.. Rakk det såå vidt... puhh!! Men så ble det helt perfekt og fint nå da Heldigvis Seriøst? No vart eg nesten litt irritert for at du gjorde det på den måten, trass i at vi forklarte deg ein metode som er mykje enklare og kjappare :gjeiper: Altså, SÅ mykje unødig ekstraarbeid!
lilletuss87 Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 26. mars 2012 jaja... gjort er gjort Blei veldig bra nå hvartfall
O'hara Skrevet 31. mars 2012 #15 Skrevet 31. mars 2012 I perlestrikk er det vel ikke like enkelt å rekke opp en maske ved å slippe den? Feilen vises jo gjerne her og der, og man strikker jo gjerne rett/vrang de andre radene og. Så, når man retter opp midt i teppet, så vil den eventuelle rette bli feil lengre opp? Å hjelpe meg så vanskelig det var å forklar dette da... Imponert over at du rakk opp alt!! Det hadde jeg aldri gjort! Men om feilen var ute på sidene, og vistes godt, så hadde jeg heller sydd på en kant i bomullsstoff eller noe slikt.
Wildy Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Jeg haaater å rekke opp. OG jeg er virkelig imponert over at du rakk opp tre nøster! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå